یوتیوب در حال ایجاد تغییرات فوری در خط مشی تبلیغاتی خود است و به سازندگان اجازه می دهد از محتوایی که حاوی مقدار متوسطی از فحاشی است درآمد کسب کنند.
این بهروزرسانی که از 7 مارس اجرا میشود، پس از ابراز نگرانی سازندگان مبنی بر اینکه خطمشی ناسزاگویی YouTube سختتر از آنچه در نظر گرفته شده بود، مطرح شد.
تغییرات در دستورالعملهای محتوای تبلیغساز YouTube
در نوامبر 2022، یوتیوب دستورالعملهای محتوای مناسب آگهیدهنده خود را بهروزرسانی کرد و فحش دادن را در هفت ثانیه اول ویدیو ممنوع کرد.
اگر ویدیویی با زبان قوی مانند کلمه f شروع می شد، برای کسب درآمد تبلیغاتی واجد شرایط نبود.
اگر در طول ویدیو از ناسزاگویی متوسط استفاده می شد، فقط می توانست درآمد محدودی از تبلیغات کسب کند.
این خطمشی باعث نگرانی سازندگانی شد که احساس میکردند بسیار سختگیرانه است و بر درآمد ماهانه آنها تأثیر منفی میگذارد.
YouTube به این نگرانیها پاسخ میدهد و تغییرات زیر را ایجاد میکند:
- توهین متوسط مجاز است: ویدیوهای حاوی ناسزای خفیف، مانند هر چیزی سبکتر از بمب اف، اکنون واجد شرایط کسب درآمد کامل هستند.
- تبلیغات محدود برای فحاشی شدید: ویدیوهایی که حاوی توهین شدیدتر هستند، مانند کلمه f در 7 ثانیه اول یا به طور مکرر در طول ویدیو، اکنون تبلیغات محدودی دریافت خواهند کرد.
- بدون تبلیغات برای توهین در عناوین و تصاویر کوچک: استفاده از ناسزاگویی در عناوین و تصاویر کوچک منجر به کاهش درآمد می شود، به این معنی که ویدیوها نمی توانند تبلیغات را اجرا کنند.
یوتیوب توضیح میدهد که ناسزاگویی متوسط یا شدید در موسیقی پسزمینه، آهنگهای پشتیبان یا موسیقی مقدماتی/خرجی اکنون میتواند درآمد کاملی از آگهی کسب کند.
میتوانید نمونههای خاصی از آنچه YouTube بهعنوان ناسزای متوسط و شدیدتر تعریف میکند را در آن ببینید مقاله مرکز راهنمایی.
ویدیوهای تحت تأثیر بهروزرسانی نوامبر تا 10 مارس مجدداً بررسی میشوند.
با این حال، اگر ویدیوها سایر دستورالعملهای محتوای مناسب آگهیدهنده را نقض کنند، ممکن است از درآمد خارج شوند.
به طور خلاصه
تغییرات در خطمشی تبلیغات YouTube انعطافپذیری بیشتری را برای سازندگانی که به دنبال کسب درآمد از محتوای ایمن برند خود هستند، فراهم میکند.
YouTube با کاهش خط مشی خود در مورد توهین، آزادی عمل بیشتری به سازندگان میدهد و در عین حال دستورالعملهای محتوای مناسب آگهیدهنده خود را حفظ میکند.
علاوه بر این، بررسی مجدد ویدیوها توسط YouTube به این معنی است که سازندگان اکنون می توانند واجد شرایط کسب درآمد تبلیغاتی از محتوایی که قبلاً از درآمد خارج شده اند برخوردار باشند.
تصویر ویژه: نیکولتا یونسکو/Shutterstock
منبع: یوتیوب
منبع: https://www.searchenginejournal.com/youtube-updates-ad-policy-to-allow-more-profanity-in-videos/481794/