YouTube در آخرین دور بهروزرسانیهای خود برای سازندگان ویدیو، دادههای تجزیه و تحلیل دقیقتری را راهاندازی میکند و سفارشیسازی تصاویر کوچک Shorts را فعال میکند.
دادههای تحلیلی جدید به سازندگان تفکیک مشترکینی را که بر اساس نوع محتوا و اطلاعاتی درباره محتوایی که مخاطبانشان در قالبهای مختلف تماشا میکنند به دست آوردهاند، ارائه میدهد.
برای اولین بار، کانالها میتوانند ریز عکسها را برای ویدیوهای Shorts سفارشی کنند، که پتانسیل افزایش کلیک و بازدید را دارد.
در اینجا اطلاعات بیشتری درباره همه بهروزرسانیهای اخیر برای سازندگان ویدیوی YouTube آورده شده است.
بهروزرسانیهای YouTube Analytics
مشترکین در هر نوع محتوا
یوتیوب یک ویژگی به Studio Analytics اضافه کرده است که به سازندگان اجازه میدهد تفکیک تعداد مشترکین بهدستآمده برای انواع مختلف محتوا را مشاهده کنند.
پیش از این، یوتیوب فقط دادههایی را در مورد بازدیدها از هر نوع محتوا ارائه میکرد، نه مشترکین.
هدف افزودن این داده ها کمک به سازندگان در مقایسه عملکرد آپلودهای فرمت های مختلف است.
بازدیدها در هر نوع محتوا (اکنون در تلفن همراه)
YouTube اکنون به سازندگان اجازه میدهد تا دادههای تحلیلی بازدیدها را بر اساس نوع محتوا در برنامه استودیو موبایل مشاهده کنند.
این باعث میشود سازندگان ببینند که مخاطبانشان با چه نوع محتوایی در قالبهای مختلف درگیر هستند، راحتتر است.
برای دسترسی به این دادهها، سازندگان میتوانند به برگه «مخاطب» رفته و ویدیوهایی را که مخاطبانشان تماشا میکنند بر اساس نوع محتوا فیلتر کنند.
هدف این بهروزرسانی این است که به سازندگان درک بهتری از عادات تماشای مخاطبان خود ارائه دهد و به آنها الهام دهد برای محتوا یا قالبهای جدیدی که ممکن است قبلاً امتحان نکرده باشند.
برای مثال، سازندهای که عمدتاً ویدیوهای معمولی را منتشر میکند، ممکن است از دیدن تعداد بازدیدهای Shorts و جریانهای زنده آنها متعجب شود.
تصاویر کوچک YouTube Shorts
یوتیوب میداند که تصاویر کوچک برای فیلمهای کوتاه یک نگرانی مهم برای سازندگان ویدیو است.
به عنوان اولین قدم برای اجازه دادن به سازندگان برای سفارشی کردن ریز عکسها برای Shorts، YouTube گزینه انتخاب فریم از Short را برای استفاده به عنوان تصویر کوچک هنگام آپلود یک ویدیو در Android معرفی می کند.
اگرچه به اندازه آپلود یک تصویر کوچک سفارشی به طور جداگانه کارآمد نیست، کاربران با فناوری می توانند راه هایی برای حل آن بیابند.
به عنوان مثال، می توانید یک تصویر کوچک ثابت ایجاد کنید و قبل از آپلود آن را در یک Short ویرایش کنید.
حتی اگر تصویر فقط به طور خلاصه در ویدیو نشان داده شود، به سازندگان این امکان را می دهد که آن را به عنوان تصویر کوچک انتخاب کنند.

تصاویر بندانگشتی برای YouTube Shorts در قسمتهای زیر نمایش داده میشوند:
- در صفحات کانال در تب Shorts
- توصیه هایی در صفحه اصلی YouTube
- در ویدیوهای فهرست شده در برگه اشتراک ها
- نتایج جستجوی یوتیوب
تنها جایی که عکسهای کوچک را نمیبینید، در فید Shorts است، که همچنان به پخش خودکار ویدیوها ادامه میدهد، زیرا کاربران انگشت خود را روی آن بکشند.
میتوانید با ضربه زدن روی نماد جدید و انتخاب خود، تصویر کوچک Shorts خود را در صفحه آپلود نهایی سفارشی کنید.
YouTube در حال کار بر روی بهبود این تجربه و آوردن آن به دستگاه های iOS است.
منبع: Creator Insider
تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock
var s_trigger_pixel_load = false; function s_trigger_pixel(){ if( !s_trigger_pixel_load ){ striggerEvent( 'load2' ); console.log('s_trigger_pix'); } s_trigger_pixel_load = true; } window.addEventListener( 'cmpready', s_trigger_pixel, false);
window.addEventListener( 'load2', function() {
if( sopp != 'yes' && !ss_u ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script', '
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'youtube-launches-new-analytics-custom-shorts-thumbnails', content_category: 'news youtube' }); } });
منبع: https://www.searchenginejournal.com/youtube-launches-new-analytics-custom-shorts-thumbnails/476736/