اگر مشترک هستید اصول IndieWebیکی از مهم ترین ملاحظات در راه اندازی خبرنامه این است که شما مالک داده های خود هستید و فرصت تمرین POSSE (انتشار (در سایت خود) را دارید، سندیکا در جای دیگر). پیشنهاد جدید WordPress.com پیروی از این گردش کار را برای انتشار خبرنامه آسان می کند.
WordPress.com (و کاربران Jetpack) سالهاست که توانایی ارسال پست های منتشر شده را برای مشترکین ایمیل دارند. این معمولاً به عنوان یک خبرنامه (همانطور که در زیر می بینید) به بازار عرضه نمی شود، اما به همان شیوه عمل می کند.
بخش بعدی گزینه های قیمت گذاری را با یک پیوند ساده در بالا برای طرح رایگان نشان می دهد. طرحهای پولی بدون آگهی هستند و به کاربران امکان ارسال ایمیلهای نامحدود را میدهند. در آینده، طرح ممتاز به کاربران این امکان را می دهد که از طریق خبرنامه های خود از راه های مختلف مانند فروش اشتراک یا جمع آوری کمک های مالی، درآمد کسب کنند.
موضوعی که برای خبرنامهها طراحی شده است به همراه موارد اضافی قرار داده شده است الگوهای بلوک متمرکز بر خبرنامه برای باکس اشتراک کاربران می توانند از ویرایشگر سایت برای سفارشی کردن بیشتر پس زمینه، نماد سایت و رنگ های تاکیدی سایت استفاده کنند. این نوع وب سایت تطبیق پذیری ویرایشگر بلوک را به نمایش می گذارد، زیرا سازندگان خبرنامه می توانند به سرعت وب سایت های منحصر به فرد خود را بدون ویرایش هیچ کدی طراحی کنند.
اگر با وردپرس آشنایی دارید، استفاده از ویرایشگر بلاک به احتمال زیاد بسیار سادهتر از هر ویرایشگر کمپین خبرنامهای است که در آنجا وجود دارد، زیرا این ویرایشگرها معمولاً درهم و محدود هستند. انتشار مستقیم از WordPress.com همچنین نیاز به کپی محتوا در یک سرویس خبرنامه و قالب بندی مجدد آن برای ایمیل را از بین می برد، مشکلی که سرویس هایی مانند چسب خبرنامه راه حلی برای سایت های وردپرس خود میزبانی کرده اند.
اگرچه WordPress.com تجربه ارسال میلیونها ایمیل در مقیاس را دارد، اما در قیمتگذاری و نسخه فروش محصول خبرنامه چیزی در مورد نرخ تحویل ذکر نشده است. این یک نقطه فروش عمده برای افرادی است که از خدمات دیگری می آیند که در قابلیت تحویل به خوبی عمل نکرده اند. همچنین هیچ نمودار مقایسهای وجود ندارد که محدودیتهای حساب رایگان را نشان دهد، که ممکن است برای کسانی که تازه آبها را آزمایش میکنند، توجه مهمی باشد.
یکی از ویژگیهای امتیازی که در ارائهدهندگان خدمات خبرنامه وجود ندارد، این است که مشترکین میتوانند به ایمیل پاسخ دهند تا در مورد پست منتشر شده نظر بدهند و گفتگوی عمومی در مورد هر شماره از خبرنامه را بیشتر کند.
طرح زمینه پیشفرض سایت خبرنامه با تغییرات سبک اضافی همراه نیست، اما کاربران میتوانند به راحتی الگوها را ویرایش کنند تا آنچه در صفحه نمایش نشان داده میشود را گسترش دهند، کاهش دهند یا سفارشی کنند.
خبرنامه WordPress.com یک محصول کارآمد جدید برای زمانبندی و انتشار خبرنامه با استفاده از وردپرس است. از همان زیرساخت زیرساختی مانند اشتراک در سایت ها از طریق ایمیل استفاده می کند و به کاربران مشترکان ایمیل نامحدودی را ارائه می دهد. در طول راه اندازی، سازندگان خبرنامه می توانند با آپلود یک فایل CSV، تا 100 مشترک را از سرویس های دیگر خبرنامه وارد کنند.
با تمام فعالیتهایی که اخیراً در فضای محصول خبرنامه انجام شده است، مجبور شدم از محصول جدید WordPress.com بازدید کنم تا ببینم چگونه با ایجاد کمپین با سایر خدمات ایمیل اختصاصی سازگار است. در بخش اول فرآیند راه اندازی، کاربران یک لوگو آپلود می کنند، نام سایت و توضیحات را مشخص می کنند و رنگی را انتخاب می کنند.
برای کسانی که سایتهای خود را در WordPress.com میزبانی نمیکنند، تعداد بیشماری از افزونههای متنوع برای وردپرس خود میزبان وجود دارد که میتواند انتشار خبرنامه را به یک فرآیند یکپارچه تبدیل کند. این نیاز به دانستن اینکه کدام یک را نصب، راه اندازی و پیکربندی کنید. برای ناشران غیر فنی، محصول خبرنامه WordPress.com نزدیکترین نقطه ورود به انتشار خبرنامه مبتنی بر وردپرس است که در حال حاضر در بازار وجود دارد. اگر شرکت بتواند ویژگیهای کسب درآمد را با سرعت کافی اضافه کند، این محصول پتانسیل تبدیل شدن به یک رقیب اصلی در میان سرویسهای خبرنامه را دارد که اقتصاد خالق را جذب میکنند.