Newsletter Glue Closes پلاگین رایگان در WordPress.org – WP Tavern


سازندگان از چسب خبرنامه دارند افزونه رایگان خود را از WordPress.org حذف کرد به نفع تمرکز بر نسخه تجاری. این افزونه گردش کار انتشار را برای نویسندگان خبرنامه که در سایت های وردپرس خود نیز منتشر می کنند، ساده می کند. این شامل بلوک ها و الگوهای قالب های ایمیل و فرم های مشترک است. پنج ماه پیش نویسندگان این افزونه به کاربران هشدار دادند که نسخه رایگان را می‌بندند و از اول ماه مه دیگر آن را به‌روزرسانی نمی‌کنند، اما روند حذف آن تا امروز به تعویق افتاد.

یکی از بنیانگذاران لسلی سیم اعلام کرد بسته شدن این افزونه در توییتر و چند درس ارزشمند برای مشاغل محصولات وردپرس به اشتراک گذاشته شد که به دنبال استفاده از WordPress.org به عنوان کانال توزیع اصلی خود هستند.

سیم گفت: «ما در راه راه‌اندازی رایگان در مقابل پولی اشتباهات زیادی مرتکب شدیم. «که باعث شد روند ارتقاء مشتری به نوعی عجیب و غریب باشد. فکر می کنم می توانست کار کند. ما فقط آن را درست تنظیم نکردیم، و درست کردن آن منطقی نیست.»

در زمان بسته شدن، افزونه Newsletter Glue رایگان تقریباً 200 نصب فعال داشت که برای یک افزونه تجاری رو به رشد کم به نظر می رسد. این به این دلیل است که وقتی کاربر به حرفه ای ارتقاء داد، نسخه رایگان آن حذف نصب شد، بنابراین هرگز نشان دهنده خوبی از تعداد افرادی که از محصول استفاده می کنند نبود. سیم گفت که Newsletter Glue پایگاه کاربران رایگان را افزایش نمی‌دهد و “فقط مانند یک کنده درخت مرده در آنجا نشسته بود.” این شرکت بیش از یک سال بود که آن را به روز نکرده بود.

سیم گفت: «ما احمقانه آن را طوری تنظیم کردیم که وقتی کاربر ارتقاء می‌دهد، نسخه حرفه‌ای را نصب می‌کند و نسخه رایگان به طور خودکار حذف نصب می‌شود. بنابراین، ما کاربران فعال رایگان را به عنوان «پاداش» برای تبدیل‌های جدید از دست دادیم.»

این انتخاب معماری به این معنی بود که WordPress.org جریان قابل توجهی از ترافیک و ارتقاهای احتمالی را برای محصول به ارمغان نمی آورد.

سیم گفت: «یک سال پیش، ما به سادگی ویژگی‌های کافی برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه چیزی را در نسخه رایگان در مقابل حرفه‌ای قرار دهیم، نداشتیم. بنابراین ما از داشتن همه ادغام‌های خود در افزونه رایگان به ایجاد برخی ادغام‌ها در عوض رفتیم. من فکر می‌کنم این تصمیم ضعیفی بود و باعث شد تعداد نصب‌های ما فوراً متوقف شود. این می‌توانست برعکس شود، بنابراین فکر نمی‌کنم این دلیل کلیدی باشد. اما این یک دلیل تحریک‌کننده برای شروع بررسی حذف افزونه از مخزن بود، زیرا دیگر ترافیک و نصب برای ما به ارمغان نمی‌آورد.»

علیرغم پیدا نکردن WordPress.org به عنوان منبع ترافیک خوب برای محصول، سیم گفت که تصمیم برای بستن آن آسان نبود.

سیم گفت: “در اینجا چیزهایی وجود دارد که ما آنها را از دست دادیم.” “1) بزرگترین کانال توزیع در WP. 2) راه آسان برای بازبینان برای بررسی رایگان افزونه بدون نیاز به تماس با من. 3) منبع اعتبار (بررسی)».

کاربران فعلی هنوز هم می توانند از این افزونه رایگان استفاده کنند اما دیگر به روز رسانی نمی شود. به جای یک افزونه رایگان، Newsletter Glue یک گزینه تست درایو ارائه می دهد که کاربران می توانند قبل از خرید آن را در یک سایت آزمایشی امتحان کنند. این شرکت مسیر منحصر به فردی را برای تبدیل شدن به یک پلاگین تجاری که کاملاً مستقل توزیع شده است طی کرده است.

سیم گفت: «من از تجربه کاربری رایگان تا پولی در فهرست WP با علاقه متنفرم. “ما یک پلاگین حرفه ای مستقل داشتیم، بنابراین جریان ارتقاء واقعاً نامرتب بود. ما از کاربرانی که از نسخه رایگان استفاده می‌کنند به ما ایمیل می‌فرستند و می‌گویند: «من به تازگی ارتقا داده‌ام، اما هیچ ویژگی حرفه‌ای در سایت خود نمی‌بینم. مشکل چیه؟’ من همچنین چند مشتری فوق‌العاده داشتم که آن‌ها را ارتقا می‌دادند و سپس به استفاده از نسخه رایگان برای بیش از یک سال ادامه می‌دادند، حتی متوجه نبودند که در نسخه رایگان هستند.»

با تمرکز انحصاری بر تبلیغ محصول تجاری، تیم Newsletter Glue اکنون از بار حمایت از مشتریانی که از نسخه رایگان در حال انتقال هستند، رها شده است. این مبادله در معرض دید در WordPress.org قرار نمی گیرد. این رویکردی است که در این مرحله برای شرکت کار می کند، اما ممکن است برای سایر محصولات جدید بدون بازاریابی قوی مناسب نباشد.

«مگر اینکه قبلاً تجربه بازاریابی یک پلاگین را از ابتدا داشته باشید و برنامه بازار خوبی داشته باشید، فکر می کنم انتخاب پیش فرض باید این باشد که در [WordPress] مخزن،” سیم گفت. “فقط مطمئن شوید که بخش تجاری افزونه خود را به درستی تنظیم کرده اید تا منطقی باشد.”




منبع: https://wptavern.com/newsletter-glue-closes-free-plugin-on-wordpress-org