گوگل تغییر قابل توجهی را برای تبلیغ کنندگانی که از Google Analytics 4 (GA4) و Google Ads استفاده می کنند، اعلام کرده است.
از 31 مارس 2023، Google Ads صرفاً از تنظیمات پنجره تبدیل GA4 استفاده می کند، به این معنی که تبلیغ کنندگان دیگر نمی توانند پنجره های تبدیل را به طور مستقل پیکربندی کنند.
پنجره تبدیل به دوره پس از یک تعامل تبلیغاتی (مانند مشاهده کلیک یا ویدیو) اشاره دارد که طی آن یک تبدیل ثبت می شود.
در حال حاضر، تنظیمات پنجره تبدیل را می توان به طور مستقل در هر دو Google Ads و GA4 پیکربندی کرد که منجر به اختلاف در گزارش عملکرد بین دو سیستم عامل می شود.
برای حل این مشکل، Google به طور خودکار تنظیمات پنجره تبدیل را برای تبدیلهای وارد شده GA4 در Google Ads بهروزرسانی میکند و از یکنواختی گزارش اطمینان میدهد.
Google در مورد این تغییر از طریق ایمیل به تبلیغکنندگان اطلاع میدهد.
اگر حساب شما دارای تبدیلهایی با تنظیمات پنجره تبدیل متناقض در GA4 و Google Ads باشد، ممکن است ایمیلی مشابه ایمیل دریافتی چارلز فارینا دریافت کنید:
تغییر دیگری در یکی کردن GA4 و Google Ads. گوگل در حال حذف قابلیت داشتن پنجره های تبدیل به طور مستقل پیکربندی شده است. پس از 31 مارس، تبدیلهای GA4 در Google Ads صرفاً از تنظیمات GA4 استفاده میکنند.
GA4 به شما امکان می دهد پنجره های تبدیل 30، 60 یا 90 روزه را انتخاب کنید. pic.twitter.com/kgjj661dMS
– چارلز فارینا (@CharlesFarina) 9 مارس 2023
در این ایمیل آمده است:
«ما بهطور خودکار تنظیمات پنجره تبدیل شما را برای تبدیلهای وارد شده Google Analytics 4 (GA4) در Google Ads بهروزرسانی میکنیم تا با تنظیمات پنجره تبدیل در GA4 مطابقت داشته باشد…
در 31 مارس 2023، ما بهطور خودکار تنظیمات پنجره تبدیل شما را در Google Ads بهروزرسانی میکنیم تا با تنظیمات پنجره تبدیل در GA4 مطابقت داشته باشد… پس از 31 مارس 2023، میتوان تنظیمات پنجره تبدیل را در رابط کاربری GA4 ایجاد کرد.
در حالی که این بهروزرسانی به کاهش سردرگمی کمک میکند، برخی از تبلیغکنندگان ممکن است به انعطافپذیری بیشتری نیاز داشته باشند.
پیش از این، Google Ads به تبلیغ کنندگان اجازه می داد که طول پنجره تبدیل را از یک تا 90 روز انتخاب کنند.
تبلیغکنندگان میتوانند با تماس با پشتیبانی Google از این تغییر انصراف دهند.
به طور خلاصه
Google Ads از 31 مارس صرفاً از تنظیمات پنجره تبدیل GA4 استفاده خواهد کرد.
این تغییر بینش دقیق تری ارائه می دهد و به بازاریابان کمک می کند تا کمپین های خود را به طور موثرتری بهینه کنند.
گزارش عملکرد دقیق در تصمیم گیری های داده محور ضروری است.
گوگل به تبلیغکنندگان توصیه میکند تنظیمات پنجره تبدیل را در GA4 و Google Ads بررسی کنند تا مطمئن شوند که با اهداف و اهداف کمپین همسو هستند.
تصویر ویژه: afotostock/Shutterstock
window.addEventListener( 'load2', function() { console.log('load_fin');
if( sopp != 'yes' && !window.ss_u ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script', '
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'google-to-unify-ga4-google-ads-conversion-windows', content_category: 'news pay-per-click' }); } });
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-to-unify-ga4-google-ads-conversion-windows/482128/