یک سازمان حرفهای غیرانتفاعی، انجمن جستجوی پولی (PSA)، میزبان رویداد «AMA» با رابط Google Ads، جینی ماروین بود.
جلسه از طریق Slack به اعضای PSA اجازه داد تا از ماروین درباره جستجوی پولی که در ذهنشان بود بپرسند.
در طول این رویداد 1 ساعته و با بیش از 15 سوال ارسالی، آنچه در ذهن همه بود واضح بود: هوش مصنوعی و نقش آن در PPC.
KLEVER، JumpFly و AdAlysis از این رویداد حمایت کردند.
پرداختن به چالش های تجاری و شخصی با هوش مصنوعی
اولین سوال پرسیده شده در چت بر روی چالش های تجاری متمرکز بود:
یکی از چالشهایی که کسبوکارها به سمت استفاده از خلاقیت تولید شده با هوش مصنوعی میروند، ادعاهای قانونی و صدای برند است. چه توصیه ای به بازاریابان و مشتریانی می کنید که به دلایل قانونی نمی توانند از این ابزارها استفاده کنند؟
ماروین پاسخی متفکرانه دو قسمتی به این سوال ارائه کرد. ابتدا، او به نحوه استفاده از هوش مصنوعی مولد در ایجاد دارایی پرداخت (که قبلا در Google Marketing Live پوشش داده شده بود).
- تجربه مکالمه جدید برای ایجاد کمپین جستجو (انتخاب کردن). میتوانید از زبان طبیعی برای درخواست ایدههایی از Google Ads برای تولید سریع کلمات کلیدی، سرفصلها، توضیحات، تصاویر و سایر داراییهای مرتبط استفاده کنید.
- جریان جدید ایجاد دارایی در PMax فقط با وارد کردن URL شما، دارایی های متن و تصویر با کیفیت بالا را به سرعت تولید و مدیریت می کند.
- دارایی های ایجاد شده به صورت خودکار (انتخاب کردن) برای ساده سازی و خودکارسازی تولید تبلیغات با کیفیت بالا برای دستیابی به اهداف تجاری شما.
او اظهار داشت که گوگل به نگرانی های حقوقی و لحن برند در چندین زمینه رسیدگی می کند:
- تمام دارایی های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی به عنوان دارایی های ایجاد شده به صورت دستی از طریق بررسی های خط مشی استاندارد می گذرد.
- تمام داراییهای ایجاد شده با هوش مصنوعی بر اساس ورودیهای تبلیغکننده، از جمله محتوای وبسایت و تبلیغات موجود است.
- تبلیغکنندگان میتوانند داراییهای ایجادشده بهطور خودکار در جریان حداکثر عملکرد را قبل از پخش زنده بررسی، ویرایش یا حذف کنند تا مطمئن شوند که صدای برند مناسب منعکس میشود.
- تبلیغکنندگان میتوانند هر نوع دارایی دیگری را که بهطور خودکار ایجاد میشوند، مرور یا حذف کنند.
سوال دیگری در مورد هوش مصنوعی پرسیده شد که این بار بر نقش کارشناس جستجوی پولی متمرکز بود:
برای کسانی که عاشق جستجوی پولی هستند اما می بینند که هوش مصنوعی با چه سرعتی در حال توسعه است، آیا باید نگران باشیم که کارشناس جستجوی پولی ممکن است روزی وجود نداشته باشد؟
ماروین نظر خود را ارائه کرد و تأکید کرد که دیدگاه او در 15 سال جستجوی او تغییر چندانی نکرده است.
ماروین در مورد نقش تمرینکننده بیشتر پاسخ داد:
تغییر یک چیز ثابت در این صنعت بوده است، و اگر برای یادگیری، آزمایش و تکامل آماده نبوده اید، در معرض خطر عقب ماندن قرار گرفته اید. فکر میکنم تفاوت بزرگ در حال حاضر این است که سرعت تغییر و پیشرفت در هوش مصنوعی و قابلیتهای هوش مصنوعی مولد، سریعتر خواهد بود. ویژگیهایی مانند تجربه مکالمه به راهاندازی کمپینهای مؤثر متناسب با اهداف تجاریشان برای کسبوکارها کمک میکند. من فکر میکنم بازاریابان و تیمهای بازاریابی میتوانند جریان کار خود را دوباره تصور کنند و جایی که میتوانند با هوش مصنوعی کار کنند تا بیشترین تأثیر را برای تجارت خود یا مشتریان خود داشته باشند.
پرداختن به هوش مصنوعی در تجربه کاربری
سوالات بیشتری در مورد هوش مصنوعی، به ویژه در مورد هوش مصنوعی مطرح می شود متخصص تجربه کاربری با تبلیغات گوگل
یکی از اعضای PSA پرسید:
آیا هوش مصنوعی در Google Ads Editor تعبیه خواهد شد؟ نسخه UI پلتفرم چیزی نیست که مردم بتوانند در مقیاس از آن استفاده کنند.
ماروین بهروزرسانی خاصی در رابطه با هوش مصنوعی که در ابزار ویرایشگر تبلیغات Google گنجانده شده بود، نداشت. با این حال، او خاطرنشان کرد که تجربه مکالمه در روزهای اولیه ورود به UI است.
تبلیغکننده دیگری این سوال را در رابطه با رابط کاربری Google Ads در 13 ژوئن مطرح کرد اعلامیه:
ظاهر جدید چیست و چرا آنها در رابط انجام می دهند؟ چرا فقط برای برخی از حساب ها در دسترس است و برای برخی دیگر نه؟
ماروین تست رابط کاربری گوگل ادز را که در ماه مارس شروع شد و به نتیجه رسید، تکرار کرد. طرح برنده در حال حاضر در بقیه سال 2023 برای تبلیغ کنندگان عرضه می شود.
تبلیغکنندگانی که تجربه جدید را دریافت کردهاند، میتوانند در طول فصل تعطیلات به این سمت و سویی بروند و توجه داشته باشند که سازگاری با رابطهای جدید به زمان نیاز دارد.
سایر سوالات تبلیغ کننده
هزاران سوال دیگر از سوی تبلیغکنندگان در طول ساعت مطرح شد. این موارد شامل موضوعاتی مانند:
- تبلیغات جستجوی پویا
- تیم های آژانس چگونه باید بهترین کار را با هم داشته باشند
- بهترین بخش کار برای گوگل
- کلاهبرداری تبلیغاتی
خلاصه
جینی ماروین و انجمن جستجوی پولی فضایی متفکرانه و محترمانه برای تبلیغ کنندگان فراهم کردند تا موضوعات صادقانه و شفاف را بپرسند و دریافت کنند.
این مکالمات ادامه دار نشان می دهد که گوگل به بازخورد بازاریاب گوش می دهد و بر اساس آن تصمیم می گیرد.
تشکر ویژه از انجمن جستجوی پولی برای میزبانی رویداد، به جینی ماروین برای پاسخگویی و پاسخگویی به سوالات و همچنین حامیان مالی رویداد.
تصویر ویژه: DG-Studio/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-liason-addresses-ai-in-ama-session/489928/