اگر آن را از دست دادید، Google Ads تغییرات قابل توجهی را در خط مشی علامت تجاری خود اعلام کرد.
روز پنجشنبه، گوگل به تبلیغکنندگانی که در حال حاضر شکایتی از علامت تجاری در گوگل دارند، درباره بهروزرسانیهای خطمشی آتی ایمیل ارسال کرد. از آنجایی که اعلان ایمیل برای منتخبی از تبلیغکنندگان با یک شکایت فعال منتشر شد، کرک ویلیامز به آن اقدام کرد توییتر برای هشدار دادن به سایر تبلیغ کنندگان در صنعت.
آنچه در سیاست علامت تجاری در حال تغییر است
از نظر گوگل، تغییرات قابل توجهی در 24 جولای 2023 اعمال می شود. به طور خاص، گوگل بیان کرد:
از 24 ژوئیه 2023، ما به جای همه تبلیغکنندگان در صنعت مالک علامت تجاری، شکایات علامت تجاری را فقط علیه تبلیغکنندگان و/یا تبلیغات خاص میپذیریم و رسیدگی میکنیم.
مهاجرت به سیستم خطمشی جدید به مرور زمان و با ثبت شکایات مربوط به علامت تجاری جدید تحت خطمشی جدید، مرحلهای خواهد شد.
هرگونه محدودیت علامت تجاری که قبل از 24 ژوئیه اعمال شده باشد به تدریج حذف خواهد شد اکثر تبلیغ کنندگان در 12-18 ماه آینده.
آنچه تحت تأثیر سیاست جدید قرار نمی گیرد
ویلیامز جزئیات بیشتری را به اشتراک گذاشت که چه چیزی به عنوان بخشی از خط مشی به روز شده در لینکدین تغییر نمی کند پست:
برای تجزیه آن، این خطمشیهای خاص تغییر نکردهاند و همچنان پابرجا هستند:
- تبلیغکنندگان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا همچنان میتوانند برای کلمات کلیدی دارای علامت تجاری پیشنهاد دهند. آنها نمی توانند از علائم تجاری رقیب در نسخه تبلیغاتی استفاده کنند.
- برخی از کشورهای اتحادیه اروپا ممکن است اجازه تبلیغات روی کلمات کلیدی دارای علامت تجاری را ندهند. کشورهای دیگر اخیراً در سال های اخیر به آن اجازه داده اند.
این برای تبلیغ کنندگان به چه معناست
خطمشی جدید بیان میکند که شکایات جدید شکایات علامت تجاری علیه تبلیغکنندگان یا تبلیغات خاص را بررسی میکند، نه همه آنها در صنعت مالک علامت تجاری.
وقتی شکایتهای علامت تجاری جدید ثبت میشود، Google فقط تبلیغکننده(های) خاصی را که مالک علامت تجاری مشاهده میکند، بررسی میکند.
جینی ماروین، Google Ads Liason، بیشتر توضیح داد که چگونه این امر بر تبلیغ کنندگان از طریق توییتر تأثیر می گذارد.
تحت این فرآیند جدید، همچنان میتوانید در سطح تبلیغکننده شکایت کنید. همچنین باید اضافهپرچمگذاری را کاهش دهد و صاحبان علامت تجاری زمانی که میخواهند حسابهای جدید (از جمله حساب خودشان) را برای استفاده از علامت تجاری خود مجاز کنند، نیازی به پرچمگذاری مداوم ندارند.
— AdsLiaison (@adsliaison) 8 ژوئن 2023
ماروین در ادامه کارایی مورد انتظار را با سیاست جدید توضیح داد:
- هنوز هم می توان در سطح تبلیغ کننده شکایت کرد
- کاهش بیش از حد پرچم
- صاحبان علائم تجاری زمانی که می خواهند حساب های جدید را برای استفاده از علامت تجاری خود مجاز کنند، نیازی به پرچم گذاری دائمی ندارند.
حدس زده می شود که برندهای مطرح و شناخته شده بیشترین تأثیر را خواهند داشت و باید مراقب آنها باشند. در کوتاهمدت، میتواند باعث کار اداری اضافی برای ثبت شکایات جدید پس از 24 جولای شود.
گمانهزنیهای اضافی در تاپیک توییتر، نکات معتبری را در مورد استفاده از اصطلاحات علامت تجاری استاندارد، مانند “iPhone” یا “iPad” در نسخه تبلیغاتی نشان داد. این تا زمانی است که مالک علامت تجاری شکایتی را ارائه کند.
خلاصه
اگر تبلیغکنندهای هستید که قبلاً شکایتی از علامت تجاری داشتهاید، در طی 12 تا 18 ماه آینده مراقب متهمان جدید بالقوه باشید.
برای تبلیغکنندگانی که بر اساس شرایط رقیب مناقصه میکنند، مناقصه بر روی کلمات کلیدی مارک هنوز قابل قبول است. گنجاندن نام مالک علامت تجاری دیگر در تبلیغات شما همچنان تخلف است.
کل خطمشی Google را میتوانید در اینجا پیدا کنید: https://support.google.com/adspolicy/answer/6118?hl=fa.
از کرک ویلیامز برای مشاهده بهروزرسانی خطمشی و جینی ماروین برای توضیح بیشتر برای تبلیغکنندگان تشکر میکنیم.
تصویر ویژه: Olivier Le Moal/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-to-update-trademark-policy-worldwide/489077/