Google Ads ایجاد مخاطب را با سازنده مخاطب GA4 ساده می کند


گوگل قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که ایجاد و فعال سازی مخاطبان کمپین در گوگل ادز را آسان تر می کند.

با این به‌روزرسانی جدید، می‌توانید مستقیماً در رابط کاربری Google Ads (UI) به مخاطب‌ساز Google Analytics 4 (GA4) دسترسی داشته باشید و کل فرآیند ایجاد مخاطب را از ابتدا تا انتها ساده کنید.

بر اساس این اعلامیه، این ویژگی جدید در ماه های آینده در گوگل ادز در دسترس خواهد بود و کاربران را قادر می سازد تا بدون خروج از پلتفرم، مخاطبان GA4 را در کمپین های خود ایجاد و اعمال کنند.

این حرکت با هدف ساده‌سازی فرآیند ایجاد مخاطب، به شما کمک می‌کند در زمان صرفه‌جویی کنید و کارآمدتر کار کنید.

مدل جدید مدیریت دسترسی بین محصولات برای تبلیغات گوگل

برای فعال کردن این ویژگی، Google Ads یک مدل مدیریت دسترسی میان محصولی را معرفی می‌کند که به مدیران دارایی GA4 اجازه می‌دهد مجوزهای صریح در دسترس کاربران را در حساب Google Ads مرتبط تنظیم کنند.

این بدان معناست که یک سرپرست GA4 می‌تواند به مجوزهای مختلف در Google Ads، مانند Administrator، Standard و Read-Only، نقش‌ها را اختصاص دهد.

این نقش‌های اختصاص‌یافته، دسترسی به ویژگی‌های Analytics تعبیه‌شده در Google Ads، از جمله توانایی ایجاد مخاطبان Analytics از داخل رابط کاربری Google Ads را تعیین می‌کنند.

پیوند دادن حساب Google Ads خود به Analytics

برای استفاده کامل از این ویژگی جدید، باید حساب Google Ads خود را به دارایی Analytics خود پیوند دهید.

پیوند دادن Google Ads به Google Analytics به شما این امکان را می دهد که کل چرخه مشتری را ببینید، از نحوه تعامل کاربران با کمپین های بازاریابی (مانند کلیک کردن بر روی تبلیغات) تا نحوه تکمیل اهداف تعیین شده در سایت یا برنامه (مانند خرید و مصرف محتوا).

علاوه بر این، پیوند این دو امکان جریان داده بین هر دو محصول را فراهم می کند.

می‌توانید کمپین‌های Google Ads خود را در گزارش نمای کلی Acquisition ببینید و در گزارش جذب کاربر به ابعاد Google Ads جدید دسترسی پیدا کنید.

ادغام به شما امکان می‌دهد تبدیل‌های Analytics را به حساب Google Ads خود وارد کنید و کمپین‌های بازاریابی مجدد خود را با داده‌های مخاطب Analytics تقویت کنید.

علاوه بر این، می‌توانید کمپین‌های Google Ads خود را در فضای کاری تبلیغات، از جمله گزارش‌های Attribution مشاهده کنید.

چگونه دارایی GA4 خود را به حساب تبلیغات گوگل خود پیوند دهید

برای پیوند دادن یک ملک به Google Ads باید از یک حساب Google با مجوزهای صحیح استفاده کنید.

در Analytics، باید نقش ویرایشگر را برای خاصیتی که می خواهید پیوند دهید داشته باشید.

در Google Ads، همان حساب Google نیاز به دسترسی مدیریت دارد.

اگر به یک حساب مدیر Google Ads پیوند دهید، هرگونه داده وارد شده از Analytics برای همه حساب های مشتری شما در دسترس خواهد بود.

برای ایجاد پیوند بین ویژگی GA4 و Google Ads، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در Google Analytics، روی Admin کلیک کنید.
  2. در بخش پیوندهای محصول، روی پیوندهای تبلیغات گوگل کلیک کنید.
  3. روی لینک کلیک کنید.
  4. روی انتخاب حساب‌های Google Ads کلیک کنید، سپس آن‌هایی را که می‌خواهید پیوند دهید انتخاب کنید.

به طور خلاصه

ویژگی جدید Google Ads دسترسی مستقیم به مخاطب ساز GA4 را فراهم می کند و ایجاد و فعال کردن مخاطبان برای کمپین های شما را آسان تر می کند.

پیوند دادن Google Ads به Google Analytics به شما امکان می‌دهد مخاطبان GA4 را از درون پلتفرم برای کمپین‌های خود ایجاد و اعمال کنید. این باعث صرفه جویی در زمان و ساده سازی فرآیند ایجاد مخاطب می شود.

هنگامی که بین حساب Google Ads خود و دارایی GA4 پیوند ایجاد کردید، داده های Google Ads را در گزارش های Google Analytics 4 آن ها مشاهده خواهید کرد.

در نهایت، ادغام به شما امکان می‌دهد تبدیل‌های Google Analytics را به حساب Google Ads خود وارد کنید و کمپین‌های بازاریابی مجدد خود را با داده‌های مخاطب Analytics افزایش دهید.


تصویر ویژه: Jirsak/Shutterstock

منبع: گوگل




منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-simplifies-audience-creation-w-ga4-audience-builder/481883/