Google در استفاده از داده های ساختاریافته محصول برای کسب و کار خدمات


پاسخ جان مولر گوگل در مورد اینکه از کدام داده‌های ساختاریافته برای کسب‌وکاری که خدماتی با قیمت‌های مختلف ارائه می‌کند استفاده شود، نشان می‌دهد که چگونه توصیه‌های Google در مورد نحوه استفاده از داده‌های ساخت‌یافته گاهی با اسناد رسمی Schema.org متفاوت است.

سوال از شخصی بود که از داده های ساختاریافته طبق دستورالعمل های گوگل استفاده نمی کرد اما ممکن بود با دستورالعمل های Schema.org موافق باشد.

این سوال است:

سوال بعدی من در اینجا این است که وب سایت ما یک سرویس است نه یک محصول.

قیمت بر اساس برآورد متفاوت خواهد بود.

چگونه می توانم مورد نامعتبر را برای سرویسی مانند خدمات ما تعمیر کنم وقتی از داده های ساختاری محصول استفاده می کنم؟

جان مولر به این سوال با این فرض پاسخ داد که این تجارت یک ارائه دهنده خدمات محلی است.

این هم جواب او:

برای کسب‌وکارهای محلی، مانند آنچه که ذکر کردید، توصیه می‌کنم به داده‌های ساختاری کسب‌وکار محلی نگاه کنید.

این همچنین به شما امکان می دهد محدوده قیمتی را برای خدمات خود تعیین کنید.

ما اطلاعات بیشتری در مورد این نشانه گذاری در اسناد توسعه دهنده جستجو داریم.”

داده های ساختاری محصول برای یک شرکت خدماتی؟

تعریف رسمی نوع محصول Schema.org شامل خدمات است.

بنابراین، در حالی که از نظر فنی می‌توان از داده‌های ساختاری محصول برای کسب‌وکاری که خدماتی ارائه می‌کند استفاده کرد، گوگل آن را توصیه نمی‌کند.

این چیزی است که توصیف رسمی از Schema.org نوع داده ساختار یافته محصول:

«هر محصول یا خدمات ارائه شده. به عنوان مثال: یک جفت کفش; بلیط کنسرت؛ اجاره ماشین؛ کوتاه کردن مو؛ یا قسمتی از یک برنامه تلویزیونی که بصورت آنلاین پخش می شود.»

کوتاه کردن مو یک تجارت خدمات محلی است. اما با توجه به مستندات Schema.org، نوع داده ساختار یافته محصول برای آن کسب و کار مناسب است.

با این حال، اسناد داده‌های ساختار یافته محصول Google به وضوح بر محتوای محصول تمرکز دارد و هیچ پیش‌بینی برای کسب‌وکارهای خدماتی ندارد.

صفحه جستجوی مرکزی آنها برای داده‌های ساخت‌یافته روشن می‌کند که برای فهرست‌های SERPهای پیشرفته، از این نوع داده ساختاریافته برای محصولات استفاده کنید.

مستندات توصیه می کند:

هنگامی که داده های ساختار یافته را به صفحات محصول خود اضافه می کنید، نتایج جستجوی Google (از جمله Google Images و Google Lens) می توانند اطلاعات محصول را به روش های غنی تری نشان دهند.

از کدام داده های ساخت یافته استفاده کنیم؟

Schema.org توسط گوگل، مایکروسافت، یاهو و یاندکس تاسیس و پشتیبانی می شود. این یک بدنه استاندارد مانند W3C (که استانداردهای HTML را ایجاد می کند) نیست.

موتورهای جستجو مانند Google انتخاب می‌کنند که چه چیزی را برای ویژگی‌های جستجوی خود استفاده کنند و این چیزی است که در هنگام تصمیم‌گیری درباره نحوه استقرار داده‌های ساختاریافته اهمیت دارد.

استفاده از داده های ساختاریافته که توسط Google پشتیبانی نمی شود به سایت آسیبی نمی رساند. نشانه گذاری برای لیست های SERP پیشرفته استفاده نمی شود.

بنابراین، هنگامی که در مورد دنبال کردن Schema.org یا آنچه گوگل توصیه می کند شک دارید، به توصیه های گوگل بروید.

کدام داده های ساختاریافته را باید در یک وب سایت سرویس استفاده کنم؟
ساعت 13:13 دقیقه دفتر سئو گوگل را گوش دهید.

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Asier Romero




منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-on-use-of-product-structured-data-for-a-services-business/479159/