گوگل در حال راه اندازی آن است دسامبر 2022 به روز رسانی سیستم “محتوای مفید” که از پنجمین روز شروع شد و در نتایج جستجو بیشتر نمایان می شود. این شرکت تخمین می زند که تقریباً دو هفته طول می کشد تا به طور کامل عرضه شود.
این اولین بهروزرسانی عمده برای محتوای مفید از آگوست 2022 است. در آن زمان Google صاحبان سایت را تشویق میکرد تا بر ایجاد «محتوای اول مردم» تمرکز کنند، نه محتوایی که موتورهای جستجو اول هستند. صاحبان سایت تشویق می شوند که به راهنمای Google برای «ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد و برای مردم،” که شامل ده ها سوال برای ارزیابی اینکه آیا محتوا مفید تلقی می شود یا خیر.
منبع: https://wptavern.com/google-rolls-out-december-2022-helpful-content-update
سیستم محتوای مفید سیگنالی را تولید می کند که توسط Google استفاده می شود سیستم های رتبه بندی خودکار برای ارائه محتوای اصلی و مفید به مردم در نتایج جستجو “نوشته شده توسط مردم، برای مردم”. این بهروزرسانی خاص، طبقهبندیکننده سیستم را بهبود میبخشد و در محتوا به همه زبانها کار میکند.
این سیستم برای پاداش دادن به محتوایی طراحی شده است که Google تشخیص میدهد بازدیدکنندگان تجربه رضایتبخشی داشتهاند و برعکس، جایی که بازدیدکنندگان چیزی را که به دنبال آن هستند نمییابند، محتوا به خوبی کار نخواهد کرد. این به سیگنالی در سراسر سایت تقطیر می شود که در آن سیستم های Google به طور خودکار «محتوای را که به نظر می رسد ارزش کمی دارد، ارزش افزوده کمی دارد یا برای کسانی که جستجو می کنند مفید نیست» شناسایی می کند.
اگر گوگل مقادیر نسبتاً بالایی از محتوای غیر مفید را در یک سایت پیدا کند، بقیه محتوای سایت به احتمال زیاد در جستجو عملکرد خوبی ندارند. با استفاده از این برنامه از سیستم، محتوای غیر مفید مانند سم برای بقیه وب سایت است. گوگل گفت که حذف آن می تواند رتبه بندی بقیه محتوای سایت را افزایش دهد. ممکن است ماه ها طول بکشد تا Google محتوای یک سایت را پس از حذف محتوای غیر مفید به عنوان مفید طبقه بندی کند.
این بدان معناست که برخی از محتوای افراد اول در سایتهایی که بهعنوان محتوای غیر مفید طبقهبندی میشوند، همچنان میتوانند رتبه خوبی داشته باشند، اگر سیگنالهای دیگری وجود داشته باشد که آن محتوای اول افراد را مفید و مرتبط با یک جستجو تشخیص میدهد. سیگنال نیز وزن دارد. سایتهایی که محتوای غیر مفید زیادی دارند ممکن است تأثیر قویتری داشته باشند.
این فرآیند طبقهبندیکننده با استفاده از یک مدل یادگیری ماشینی کاملاً خودکار است. به صورت جهانی در تمام زبان ها کار می کند. این یک نیست اقدام دستی و نه اقدام اسپم. در عوض، این فقط یکی از سیگنال های بسیاری که گوگل ارزیابی می کند برای رتبه بندی محتوا
گوگل اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد طبقه بندی کننده و معنای آن برای رتبه بندی منتشر کرد: