
بروزرسانی: 31 خرداد 1404
17 ایالت درگیر در دعوای DOJ
ائتلافی از 17 ایالت در حال مقابله با گوگل است.
وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) اعلام کرد دادستان های کل آریزونا، ایلینوی، میشیگان، مینه سوتا، نبراسکا، نیوهمپشایر، کارولینای شمالی، واشنگتن و ویرجینیای غربی به کالیفرنیا، کلرادو، کانکتیکات، نیوجرسی، نیویورک، رود آیلند، تنسی و ویرجینیا در دعوای ضدتراست پیوستند. در برابر گوگل
این ایالت ها استدلال می کنند که شیوه های تبلیغاتی به کار گرفته شده توسط گوگل، زمینه بازی ناهمواری را ایجاد کرده است.
این مقاله دلایل این دعوای ضد انحصار بی سابقه و تأثیر بالقوه آن بر چشم انداز بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهد.
وزارت دادگستری در حال بررسی چیست؟
دعوای ضد انحصار، که در ژانویه تنظیم شد، ادعا کرد که گوگل این قانون را نقض کرده است قانون ضد تراست شرمن، که شرکت ها را از مشارکت در شیوه هایی که به رقابت آسیب می زند باز می دارد.
در مورد، وزارت دادگستری و دادستان کل 17 ایالت، گوگل را به اقدامات ضدرقابتی به قصد وادار کردن ناشران و تبلیغ کنندگان به استفاده از فناوری پشته تبلیغات گوگل متهم کردند.
چرا شکایت وزارت دادگستری علیه گوگل در حال گسترش به کشورهای دیگر است؟
چندین دادستان کل دلیل پیوستن به دعوای DOJ علیه گوگل را در مجموعه ای از بیانیه های مطبوعاتی بیان کردند.
دانا نسل، دادستان کل میشیگان اعلام کرد"قدرتی که گوگل در فضای تبلیغات دیجیتال به کار می برد، این تاثیر را داشته است که یا شرکت های کوچک تر و کمتر فراگیر را از بازار بیرون می کشد یا آنها را وابسته به تبلیغات گوگل برای بازاریابی محصولات مشتریان خود می کند."
رقابت سالم کیفیت را بهبود می بخشد، هزینه ها را کاهش می دهد و نوآوری را تحریک می کند. گفت جاش استین، دادستان کل کارولینای شمالی.
دادستان کل واشنگتن تعیین شده است"پایان دادن به انحصار غیرقانونی تبلیغات نمایشی آنلاین توسط گوگل یک مسئله دوجانبه است."
گوگل محیطی غیرقانونی در دنیای دیجیتال ایجاد کرده است که با تضعیف اینترنت آزاد و باز به ناشران و تبلیغ کنندگان آنلاین آسیب وارد کرده است. گواهی شده است کوامه رائول، دادستان کل ایلینوی.
زمانی که ناشران وب سایت به دلیل انحصارات گوگل درآمد کمتری از تبلیغات کسب می کنند، باید یا کیفیت وب سایت خود را پایین بیاورند یا هزینه ها را به مصرف کنندگان منتقل کنند. اعلام کرد لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک.
فیل ویزر، دادستان کل کلرادو توضیح داداز آنجایی که گوگل بسیاری از ابزارهای تبلیغات دیجیتال را کنترل می کند و نسبت به رقبای احتمالی، هزینه های بیشتری را برای تراکنش ها دریافت می کند، ناشران وب سایت درآمد کمتری از تبلیغات کسب می کنند، تبلیغ کنندگان مجبور می شوند هزینه بیشتری برای قرار دادن تبلیغات بپردازند، و به طور کلی مصرف کنندگان از قیمت های بالاتر متضرر می شوند. و نوآوری کمتر.»
«روش های ضدرقابتی گوگل و نیاز وسواس آمیز به کنترل بازارهای فناوری تبلیغات نه تنها قیمت گذاری را کنترل کرده است، بلکه خلاقیت را در فضایی که نوآوری بسیار مهم است، خفه کرده است.» ادعا کرد راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا.
متیو پلاتکین، دادستان کل نیوجرسی ادعا شده است، "شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل با از بین بردن رقابت در صنعت خود برای ایجاد انحصار بر همه چیز از جستجو گرفته تا تبلیغات، بزرگتر شده اند."
«گوگل به تنهایی آنچه را که مصرف کنندگان می بینند – و مهم تر از آن – آنچه را که نمی بینند، کنترل می کند. آنها همچنین کنترل می کنند که تبلیغ کنندگان چه چیزی می توانند بگویند و با چه قیمتی. معتقد جیسون میارس دادستان کل ویرجینیا
ما برای اظهار نظر با دفاتر دادستان کل دیگر تماس گرفته ایم.
دعوای ضد انحصار چگونه می تواند بر آگهی دهندگان و ناشران تأثیر بگذارد؟
دن تیلور، معاون تبلیغات جهانی، پاسخ داد در یک پست وبلاگی ژانویه که این دعوای حقوقی بی اساس بوده و با هدف بررسی مجدد خریدهای گوگل از AdMeld در سال 2011 و دابل کلیک کنید در سال 2007
تیلور مدعی شد که «دادخواهی وزارت دادگستری سال ها نوآوری را معکوس می کند و به بخش تبلیغات گسترده تر آسیب می رساند».
در نهایت، می تواند به ناشرانی که از انتشار محتوا درآمدزایی می کنند و تبلیغ کنندگانی که برای دستیابی به مشتریان به فناوری نوآورانه وابسته هستند، آسیب برساند.
اگر DOJ برنده شود، می تواند منجر به رقابت بیشتر، هزینه تبلیغات ارزان تر و پول بیشتر برای ناشران شود.
با این حال، ممکن است نتایج منفی داشته باشد، مانند حذف شرکت های کوچکتر و انتخاب کمتر برای همه افراد درگیر.
در هر صورت، نتیجه این پرونده برای کسانی که در انتشارات و تبلیغات آنلاین هستند، یک معامله بزرگ خواهد بود.
تصویر برجسته: فلیکس لیپوف/ شاتر استوک
منبع: https://www.searchenginejournal.com/doj-antitrust-lawsuit-against-google/485023/