برای دستورالعمل های دقیق، راهنمای گام به گام ما را در مورد نحوه ردیابی تعامل کاربر در وردپرس دنبال کنید.
5. پیوندهای کمپین را با کدهای UTM ردیابی کنید
زیر نظر گرفتن کنسول جستجوی گوگل می تواند به شما کمک کند تا دید موتور جستجوی سایت خود را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ما در مورد نکات استفاده از کنسول جستجوی Google برای افزایش ترافیک خود را ببینید.
گوگل آنالیتیکس یک ابزار ضروری در کسب و کار خود ما است. با این حال، شما باید یک کد رهگیری به وب سایت خود اضافه کنید، که به کد ویرایش نیاز دارد. این می تواند برای مبتدیان مشکل باشد و کوچکترین اشتباهی می تواند ردیابی شما را مختل کند.
اگر کمپینهای پرداخت به ازای کلیک (PPC) را با استفاده از Google AdSense اجرا میکنید، به راحتی میتوانید عملکرد تبلیغات خود را در داشبورد AdSense ببینید. با این حال، این گزارشها فقط به شما میگویند که کاربران چگونه با تبلیغات شما تعامل میکنند، نه اینکه بعد از آن چه میکنند.
ردیابی داده های بازاریابی ایمیلی به شما کمک می کند تا لیست ایمیل خود را افزایش دهید. میتوانید فرمهای ایمیل جدید ایجاد کنید، مکانهای فرم را تغییر دهید و از پنجرههای بازشو برای تقویت مشترکین استفاده کنید.
حتی اگر در حال حاضر کمپین تبلیغاتی فیس بوک را اجرا نمی کنید، توصیه می کنیم پیکسل هدف گیری مجدد را نصب کنید تا زمانی که آماده شروع به کار هستید مخاطبان داخلی داشته باشید.
در این راهنما، دادههای برتر بازاریابی وبسایتی را که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید، به اشتراک میگذاریم تا بتوانید برای رشد کسبوکار خود تصمیمهای مبتنی بر داده بگیرید.
چرا باید داده های بازاریابی در وردپرس را ردیابی کنید؟
ما بر این باوریم که وقتی میدانید مردم دقیقاً چگونه وبسایت شما را پیدا میکنند و از آن استفاده میکنند، آسان است که ترافیک و فروش خود را دو برابر کنید. بسیاری از صاحبان مشاغل نمی دانند که ردیابی معیارهای مهم بازاریابی در سایت وردپرس چقدر آسان است.
به عنوان مثال، با چند کلیک، می توانید متوجه شوید که بازدیدکنندگان شما چه کسانی هستند، از کجا می آیند و در وب سایت شما چه می کنند. می توانید بدانید که کدام یک از مقالات شما بازدید بیشتری دارند و کدام صفحات در سایت شما هیچ بازدیدی ندارند.
ردیابی در سطح کمپین به شما امکان می دهد دقیقاً ببینید کدام ایمیل، تبلیغ یا پیوند تماس ویژه به شما کمک کرده بیشترین ترافیک یا فروش را داشته باشید.
امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که داده های بازاریابی وب سایت مناسب را در تمام سایت های وردپرس خود ردیابی کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای گام به گام ما برای افزایش سرعت و عملکرد وردپرس و مقایسه ما از بهترین خدمات تلفن تجاری برای مشاغل کوچک را ببینید.
این یکپارچه با بهترین افزونه های تجارت الکترونیک برای وردپرس مانند WooCommerce، Easy Digital Downloads، LifterLMS، MemberPress و موارد دیگر کار می کند.
با این حال، بیایید نگاهی به آمارهای برتر بازاریابی وب سایت بیندازیم که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید. میتوانید روی پیوندهای زیر کلیک کنید تا سریعاً به هر بخشی که به آن علاقه دارید بروید:
1. Google Analytics را در وردپرس راه اندازی کنید
گوگل آنالیتیکس واقعاً در ردیابی ترافیک وب سایت شما خوب عمل می کند. حتی میتواند ترافیک شما را بر اساس منبع آنها، از جمله جستجوی ارگانیک، اجتماعی ارگانیک، ارجاع، ایمیل و موارد دیگر دستهبندی کند.
در حالی که قطعا معیارهای بازاریابی دیگری وجود دارد که می توانید آنها را ردیابی کنید، ما معتقدیم که اینها بهترین داده های بازاریابی هستند که هر صاحب کسب و کاری باید در سایت وردپرس خود ردیابی کند.
بهترین راه برای ردیابی داده های بازاریابی در وب سایت وردپرس خود استفاده از آن است تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل. این نرم افزار محبوب ترین نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سایت در جهان است و مورد علاقه مشاغل، وبلاگ نویسان و بازاریابان است زیرا گنجینه ای از اطلاعات را ارائه می دهد.
به عنوان مثال، می توانید از Google Analytics برای یادگیری استفاده کنید:
- تعداد بازدیدها و بازدید از صفحه در وب سایت شما
- چه کسی از وب سایت شما بازدید می کند (موقعیت بازدید کننده، مرورگر، سیستم عامل، اندازه صفحه نمایش و موارد دیگر)
- چگونه وب سایت شما را پیدا کردند
- نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما
- و کلی خیلی بیشتر
کلمات کلیدی عباراتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو وارد می کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. برای به دست آوردن ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو، باید دقیقاً بدانید که کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را به وب سایت شما می آورند، بنابراین می توانید روی آنچه که کار می کند تمرکز کنید.
این اطلاعات بسیار مفیدی مانند رتبه بندی صفحات شما برای کلمات کلیدی مختلف (در ادامه در مورد این موضوع بیشتر خواهد شد)، عملکرد کلی سایت شما در موتورهای جستجو، و هر گونه خطای که خزنده گوگل در وب سایت شما پیدا کرده است، ارائه می دهد.
آیا می دانستید که فیس بوک به شما اجازه می دهد تا تبلیغات هدفمند را برای افرادی که در گذشته از وب سایت شما بازدید کرده اند نمایش دهید؟ بله، به آن می گویند هدف گیری مجدد.
به طور معمول، مبتدیان به وارد کردن دستی کلمات کلیدی در جستجوی گوگل تکیه می کنند تا ببینند سایت آنها رتبه بندی می شود یا خیر. این بسیار ناکارآمد است زیرا هزاران کلمه کلیدی را که در آن سایت شما می تواند به راحتی رتبه بندی شود را از دست می دهید.
آیا نمی دانید کدام داده های بازاریابی را باید در وب سایت وردپرس خود ردیابی کنید؟
کنسول جستجوی گوگل ابزاری رایگان است که داده های کلیدی ارزشمندی را با موقعیت متوسط در اختیار شما قرار می دهد. میتوانید ببینید کدام عبارتهای جستجو در رتبهبندی بالا هستند، نتایج جستجو و میانگین کلیکهای شما چقدر است.
می توانید یک پیکسل فیس بوک نصب کنید و تبلیغات هدفمند را برای هر کسی که از وب سایت شما بازدید می کند نمایش دهید. با این حال، اگر امروز پیکسل هدفگیری مجدد فیسبوک را نصب کنید، فقط میتوانید تبلیغات خود را به افرادی که امروز و بعد از آن بازدید کردهاند نشان دهید.
راه اندازی ردیابی تجارت الکترونیک پیشرفته در فروشگاه وردپرس شما می تواند دشوار باشد. با این حال، MonsterInsights این کار را برای شما آسان می کند و پیکربندی بدون نیاز به کدنویسی به معنای واقعی کلمه چند کلیک طول می کشد.
کنسول جستجوی گوگل مجموعه ای از ابزارهای رایگان است که توسط گوگل ارائه می شود تا به ناشران نگاهی به نحوه مشاهده وب سایت آنها توسط موتور جستجو ارائه دهد.
اساسا، شما دادههای مربوط به نحوه تعامل کاربران با وبسایت خود را ردیابی خواهید کرد. مثلا:
- ردیابی محبوب ترین محتوای خود
- پیگیری ارسال فرم
- ردیابی تجارت الکترونیک
- ردیابی تبلیغات برای درک نحوه تعامل کاربران با تبلیغات در وب سایت شما
- نظارت بر کاربران درگیر
- زمانی که کاربران در وب سایت شما صرف می کنند
یک راه ساده تر برای تنظیم Google Analytics استفاده از آن است MonsterInsights. این بهترین افزونه تجزیه و تحلیل وردپرس است و به شما کمک می کند ردیابی پیشرفته را در وردپرس بدون ویرایش کد تنظیم کنید.
از اینجا، میتوانید ببینید که ترافیک خبرنامه ایمیل شما چقدر خوب تبدیل میشود و برای بهبود چه کارهایی میتوانید انجام دهید.
شما می توانید از همه این داده های بازاریابی برای تصمیم گیری آگاهانه در زمینه کسب و کار و رشد کسب و کار خود با اطمینان استفاده کنید.
به عنوان یک وبلاگ نویس، می توانید ببینید که بازدیدکنندگان شما روی کدام لینک های وابسته بیشتر کلیک می کنند. این اطلاعات می تواند به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی وابسته مناسب و افزایش درآمد ارجاع شما کمک کند.
برای دستورالعمل های دقیق به راهنمای ما در مورد نحوه ردیابی لینک های خروجی در وردپرس مراجعه کنید.
3. ردیابی تجارت الکترونیک پیشرفته با Google Analytics
ردیابی این پیوندهای خروجی به شما کمک می کند تا ببینید چه مقدار ترافیک به سایت های دیگر ارسال می کنید، و می توانید از این داده ها برای ایجاد شراکت قوی تر با آن سایت ها استفاده کنید.
به عنوان مثال، در اینجا گزارشی وجود دارد که خطاهایی را نشان می دهد که هنگام مشاهده سایت در دستگاه تلفن همراه خود توسط کاربر رخ می دهد. بدون گوگل سرچ کنسول، تشخیص دقیق چنین مشکلاتی و حل سریع آنها بسیار دشوار خواهد بود.
پس از راه اندازی یک وب سایت، اکثر صاحبان مشاغل کوچک برای تصمیم گیری های بازاریابی مهم بر بهترین حدس های خود تکیه می کنند. این نه تنها ریسک بزرگی را اضافه می کند، بلکه به طور قابل توجهی رشد را کاهش می دهد.
می توانید راهنمای ما را در مورد نحوه صحیح افزودن Google AdSense به سایت وردپرس خود مشاهده کنید.
8. سایت خود را با کنسول جستجوی گوگل نظارت کنید
برای جزئیات، به راهنمای ما در مورد نحوه فعال کردن ردیابی مشتری در WooCommerce با Google Analytics مراجعه کنید.
4. داده های تعامل کاربر را با Google Analytics ردیابی کنید
اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، می توانید ببینید که نرخ تبدیل وب سایت شما چقدر است، کدام صفحه بیشترین فروش را دارد، بهترین منابع ارجاع شما چیست و موارد دیگر.
با این حال، فقط به شما امکان می دهد داده های کلمه کلیدی سایت خود را ببینید. اگر می خواهید درباره رقبای خود تحقیق کنید، به SEMRush نیاز دارید. این ابزار فوق العاده قدرتمند SEO به شما امکان می دهد تا داده های کلمات کلیدی را برای هر وب سایتی مشاهده کنید.
اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفا در ما مشترک شوید کانال یوتیوب برای آموزش ویدیویی وردپرس. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک.
منبع: https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/website-marketing-data-you-must-track-on-every-wordpress-site/
هر لینکی که کاربران را از وب سایت شما دور کند، لینک خروجی نامیده می شود. اگر از بازاریابی وابسته برای کسب درآمد از وب سایت خود استفاده می کنید، آن لینک های خروجی نیز به عنوان لینک های وابسته شناخته می شوند.
برای دستورالعمل های دقیق، به راهنمای ما در مورد نحوه افزودن سایت وردپرس خود به کنسول جستجوی گوگل مراجعه کنید.
9. رتبه بندی کلمات کلیدی خود را دنبال کنید
اگر از MonsterInsights استفاده میکنید، میتوانید گزارش کنسول جستجو را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.
بهترین بخش این است که می توانید گزارش های تجارت الکترونیک را در داشبورد خود مشاهده کنید. عملکرد فروشگاه آنلاین شما، محصولاتی که بیشترین فروش را دارند، مشتریان شما از کجا می آیند و موارد دیگر را در یک نگاه نشان می دهد.
برای این کار، به Google Analytics نیاز دارید که با حساب AdSense شما یکپارچه شده است. این ادغام شما را قادر می سازد تا به راحتی تبدیل ترافیک پولی خود را ردیابی کنید.
ساده ترین راه برای ردیابی لینک های وابسته در وردپرس استفاده از آن است MonsterInsights. این لینک های خروجی و لینک های وابسته در سایت شما را خارج از جعبه ردیابی می کند.
برای اینکه ایجاد پیوندهای UTM را برای شما آسان کند، MonsterInsights با یک سازنده URL کمپین رایگان ارائه می شود، بنابراین می توانید گزارش های دقیق تری دریافت کنید. برای ایجاد یک URL سفارشی می توانید پارامترهای کمپین سفارشی مانند منبع، رسانه، نام کمپین و موارد دیگر را وارد کنید.
به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که کاربرانی که از یک صفحه خاص بازدید می کنند، 10 برابر بیشتر احتمال دارد که خرید کنند. سپس می توانید از این بینش برای ارسال کاربران بیشتری به آن صفحه استفاده کنید یا تجربه مشابهی را در صفحات دیگر وب سایت خود تکرار کنید.
این برچسب ها شامل پارامترهای تجزیه و تحلیل بومی هستند که توسط Google Analytics ردیابی می شوند و در گزارش های شما گنجانده می شوند. سپس میتوانید ببینید که کاربران دقیقاً روی کدام لینک کلیک کردهاند و کمپینهای شما چگونه کار میکنند.
6. ردیابی و بهبود کمپین های هدف گذاری مجدد فیس بوک
اکثر سرویس های ایمیل مارکتینگ محبوب دارای آمار و اطلاعاتی هستند که می توانید آنها را ردیابی کنید. این گزارشها دادههای مفیدی مانند نرخ باز، نرخ کلیک، نرخ لغو اشتراک و موارد دیگر را ارائه میدهند.
اینجاست که ردیابی UTM وارد می شود.
تعامل کاربر به شما نشان می دهد که کاربران هنگام ورود به وب سایت شما چه می کنند. این به شما کمک می کند تا الگوهای رفتار کاربر بسیار درگیر را شناسایی کنید که منجر به تبدیل و فروش بیشتر می شود.
با این حال، وقتی کمپین های تبلیغاتی پولی، کمپین های بازاریابی ایمیلی یا تبلیغات رسانه های اجتماعی را اجرا می کنید، به ردیابی دقیق کمپین نیاز دارید.
اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، باید ردیابی تجارت الکترونیک پیشرفته را در Google Analytics فعال کنید. این به شما امکان می دهد اطلاعات مشتری زیر را در فروشگاه آنلاین خود ردیابی کنید.
- رفتار خرید مشتریان شما
- رفتار پرداخت و ردیابی اطلاعات سبد خرید رها شده
- عملکرد لیست محصولات
- منابع تبدیل برتر را کشف کنید
- عملکرد فروش
ما یک راهنمای کامل سئو وردپرس داریم که می توانید از آن برای یادگیری نحوه بهینه سازی محتوای خود برای کلمات کلیدی خاص استفاده کنید.
همچنین میتوانید ترافیکی را که از کمپینهای ایمیل شما به وبسایتتان وارد میشود، در گزارشهای Google Analytics 4 خود مشاهده کنید اکتساب » کسب ترافیک.
برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، لطفا به راهنمای ما در مورد نحوه ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی برای سایت وردپرس خود نگاهی بیندازید.
10. رشد و عملکرد لیست ایمیل خود را دنبال کنید
آموزش گام به گام ما در مورد نحوه نصب Google Analytics در وردپرس را ببینید.
2. پیوندهای خروجی را با استفاده از Google Analytics ردیابی کنید
برای دستورالعمل های دقیق، راهنمای ما در مورد نحوه نصب پیکسل بازاریابی مجدد/هدف مجدد فیس بوک در وردپرس را ببینید.
7. ردیابی کمپین های Google AdSense
همچنین در داشبورد وردپرس خود گزارش های قابل فهمی دریافت می کنید، از جمله لینک های برتر وابسته و خروجی.