گوگل گزارش نمایه سازی ویدیو را در کنسول جستجو بهبود می بخشد
انتشار: خرداد 23، 1402
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

گوگل گزارش نمایه سازی ویدیو را در کنسول جستجو بهبود می بخشد


گوگل اخیراً گزارش نمایه سازی ویدیو را در کنسول جستجو گسترش داده است و دلایل مشخص تری را ارائه می دهد که چرا یک ویدیو ممکن است به طور برجسته در نتایج جستجو ظاهر نشود.

غول جستجو امیدوار است بتواند به بهینه سازی بهتر محتوای ویدیویی برای مشاهده و کشف در پلتفرم های خود کمک کند.

بازخورد اختصاصی تر برای وب مسترها

پیش از این، کنسول جستجو یک پیام خطای مبهم «Google نمی تواند ویدیوی برجسته در صفحه را تعیین کند» را هنگام مواجهه با مشکلات محتوای ویدیو نشان می داد.

گوگل پیام کلی را به سه دلیل خاص تقسیم می کند:

  • ویدئو در خارج از پنجره دید
  • ویدیو خیلی کوچک است
  • ویدیو خیلی بلند است

این تغییر توصیه های روشن و قابل اجرا را ارائه می دهد.

به عنوان مثال، موقعیت ویدیو را طوری تغییر دهید که در قسمت قابل رندر صفحه باشد و هنگام بارگذاری قابل مشاهده باشد.

یا ممکن است لازم باشد اندازه ویدیو را برای مطابقت با معیارهای خاص Google تنظیم کنید.

تأثیر بالقوه تغییرات

تغییرات در گزارش نمایه سازی ویدیو در کنسول جستجو می تواند بر سایت هایی که ترافیک صفحات دارای محتوای ویدیویی را دریافت می کنند تأثیر بگذارد.

گوگل توضیح می دهد:

«Google با ارائه بازخورد دقیق تر در مورد اینکه چرا ممکن است یک ویدیو ایندکس نشود، به صاحبان وب سایت ها امکان می دهد تا تغییرات لازم را انجام دهند که می تواند نمایان شدن محتوای ویدیویی آنها را در جستجوی Google بهبود بخشد. این به طور بالقوه می تواند منجر به افزایش ترافیک وب سایت های آن ها شود، مشروط بر اینکه تغییرات توصیه شده اعمال شده و منجر به نمایه سازی و دید بهتر ویدیوها شود.»

از آنجایی که محتوای ویدیویی نقش مهم تری در SERP بازی می کند و در چرخ فلک های ویدیویی و قطعه های غنی از ویدیو به نمایش در می آید، اطمینان از اینکه Google آن ها را به درستی فهرست بندی می کند، بسیار مهم است.

بهترین روش ها برای نمایه سازی ویدیو

در حالی که به روزرسانی های گزارش نمایه سازی ویدیوی Google دلایل مشخص تری برای مشکلات نمایه سازی ارائه می کنند، اما فهرست جامعی از بهترین شیوه ها ارائه نمی دهند.

با این حال، از جزئیات ارائه شده و دستورالعمل های کلی Google، می توانیم بهترین روش های زیر را استنباط کنیم:

  • ویدئوها را در قسمت دید قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که ویدیو از اندازه مناسبی برخوردار است.
  • از نقشه های سایت ویدیویی و داده های ساخت یافته استفاده کنید.
  • فایل های محتوای ویدیویی را در دسترس Googlebot قرار دهید.
  • ابرداده واضح و دقیق ارائه دهید.
  • کیفیت ویدیو و تعامل کاربر را در اولویت قرار دهید.

این روش ها می توانند به بهبود دید ویدیو در جستجوی Google، افزایش تعامل کاربر و ترافیک وب سایت کمک کنند.

اجرای تدریجی تغییرات

شما بلافاصله متوجه این تغییرات در گزارش نمایه سازی ویدیوی خود نخواهید شد.

گوگل می گوید پاک شدن داده های تاریخی ممکن است تا سه ماه طول بکشد تا تمام دلایل خطای جدید نمایش داده شوند.

«از آنجایی که گزارش نمایه سازی ویدیوی کنسول جستجو 3 ماه داده های تاریخی را نشان می دهد، ممکن است همچنان در فهرست دلایل گزارش نمایه سازی ویدیو، «Google نتوانست ویدیوی برجسته را در صفحه تعیین کند» را ببینید، اما هیچ تأثیری بر روی شما ندارد. صفحات.”

به طور خلاصه

در حالی که گزارش کنسول جستجوی جدید راهنمایی های دقیق تری در مورد اینکه چرا یک ویدیو ممکن است ایندکس نشود ارائه می دهد، این شما هستید که باید از این اطلاعات استفاده کنید.

درک مسائل تأثیرگذار بر نمایه سازی ویدیو و اعمال تغییرات لازم می تواند دید محتوای ویدیوی شما را بهبود بخشد و ترافیک بیشتری را افزایش دهد.


تصویر ویژه ایجاد شده توسط نویسنده با استفاده از Midjourney.
منبع: گوگل



منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-enhances-video-indexing-report-in-search-console/489132/