گوگل مرکز شفافیت تبلیغات و گزارش ایمنی را اعلام کرد


گوگل در تلاشی برای اثبات تعهد خود به تبلیغات ایمن و شفاف برای کاربران و مشاغل، راه اندازی مرکز شفافیت تبلیغات و انتشار گزارش ایمنی تبلیغات ۲۰۲۲ را اعلام کرد.

مرکز شفافیت تبلیغات چیست؟

این مرکز شفافیت تبلیغات، که طی چند هفته آینده برای کاربران سراسر جهان عرضه می شود، یک پایگاه داده قابل جستجو از همه تبلیغات در جستجوی Google، YouTube و Display ارائه می دهد.

پسندیدن تلاش برای شفافیت تبلیغات هدف گوگل از همتایان خود در Big Tech این است که اطمینان حاصل کند که کاربران از تبلیغاتی که می بینند به خوبی مطلع هستند. به عنوان مثال، اگر به محصول یا خدماتی علاقه مند هستید که در یک تبلیغ جستجوی Google مشاهده کرده اید، می توانید از مرکز شفافیت تبلیغات برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند قبل از بازدید از وب سایت آن استفاده کنید.

مرکز شفافیت تبلیغات گوگل در موبایلاسکرین شات از Google، مارس ۲۰۲۳

مرکز شفافیت تبلیغات، اطلاعات کلیدی درباره تبلیغات، از جمله جزئیات آگهی‌دهنده، مکان/زمانی که یک آگهی نمایش داده شد و اجرا شد، و قالب آن را نشان می‌دهد.

گوگل مرکز شفافیت تبلیغات و گزارش ایمنی تبلیغات ۲۰۲۲ را اعلام کرداسکرین شات از Google، مارس ۲۰۲۳

گوگل شفافیت بیشتری برای تبلیغات سیاسی. جزئیات بیشتر برای تبلیغات سیاسی شامل مبلغی است که تبلیغ‌کنندگان هزینه کرده‌اند، تعداد دفعاتی که آگهی نشان داده شده است و معیارهای هدف‌یابی مکان.

گوگل مرکز شفافیت تبلیغات و گزارش ایمنی تبلیغات ۲۰۲۲ را اعلام کرداسکرین شات از Google، مارس ۲۰۲۳

استفاده از مرکز شفافیت تبلیغات به عنوان یک ابزار تحقیقاتی تبلیغاتی

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از مرکز شفاف‌سازی تبلیغات به‌عنوان یک ابزار تحقیقاتی برای تجزیه و تحلیل طرح‌های رقبا و کپی تبلیغات برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی گوگل استفاده کنند.

متا اطلاعات تبلیغاتی مشابهی را در کتابخانه تبلیغات فیس بوک، که در آن تبلیغ‌کنندگان و کاربران می‌توانند آگهی‌های برندها را در زمینه‌های مختلف، از جمله سیاست، مسکن، اشتغال و اعتبار مرور کنند. جزئیات آگهی شامل طراحی و کپی برای همه انواع تبلیغات، پلتفرم هایی که تبلیغ در آن نمایش داده می شود و زمانی که تبلیغ راه اندازی شده است.

گوگل مرکز شفافیت تبلیغات و گزارش ایمنی تبلیغات ۲۰۲۲ را اعلام کرداسکرین شات از فیس بوک، مارس 2023

علاوه بر مرکز شفافیت تبلیغات، می توانید از My Ad Center در حساب Google خود بازدید کنید. این برنامه که در اکتبر راه اندازی شد، به شما امکان می دهد تبلیغاتی را که اخیراً در Google دیده اید، مرور کنید. شما می توانید تبلیغات نمایش داده شده به شما را بر اساس دسته بندی، برند و موضوعات حساس.

گوگل مرکز شفافیت تبلیغات و گزارش ایمنی تبلیغات ۲۰۲۲ را اعلام کرداسکرین شات از Google، مارس ۲۰۲۳

اطلاعات آماری از گزارش ایمنی تبلیغات در سال 2022

در اخبار مرتبط، گوگل گزارش ایمنی تبلیغات 2022 اطلاعات دقیقی در مورد تلاش های خود برای جلوگیری از تقلب، ارائه شفافیت و محافظت از کاربران جوان ارائه می دهد.

بر اساس این گزارش، گوگل در سال گذشته 29 خط مشی را برای تبلیغ کنندگان و ناشران اضافه یا اصلاح کرده است.

بر اساس این سیاست ها، بیش از 4 میلیارد آگهی حذف یا محدود شد و 6.7 میلیون حساب تبلیغ کننده به حالت تعلیق درآمد.

Google برنامه صدور گواهینامه خدمات مالی خود را گسترش داد و از تبلیغ‌کنندگان خواست تا برای جلوگیری از تبلیغات تقلبی، توسط قانون‌گذاران محلی مجوز بگیرند.

علیرغم چالش‌های کلاهبرداران پیچیده – مانند اپراتورهای بدافزاری که خود را جعل می‌کنند برندهای نرم افزار واقعی در Google Ads برای انتشار کدهای مخرب – گوگل 142 میلیون آگهی را به دلیل ارائه نادرست و 198 میلیون تبلیغ را برای نقض خدمات مالی مسدود و حذف کرد.

گوگل با مسدود کردن تبلیغات حاوی ادعاهای مضر سلامت، ادعاهای انتخاباتی نادرست و انکار تغییرات آب و هوایی، با اطلاعات نادرست مقابله کرد. ده‌ها میلیون آگهی که این خط‌مشی را نقض می‌کردند، حاوی محتوای نامناسب بودند یا محصولات خطرناک را تبلیغ می‌کردند حذف شدند.

گوگل تایید شده است 5900 حساب تبلیغ‌کننده جدید که آگهی‌های انتخاباتی را در ایالات متحده منتشر می‌کنند و بیش از 2.6 میلیون آگهی انتخاباتی تأیید نشده مسدود شدند.

گوگل تبلیغات را ممنوع کرد رد کردن، استثمار کردن، یا چشم پوشی کردن جنگ در اوکراین و تعلیق فعالیت های تبلیغاتی در روسیه. بیش از 17 میلیون آگهی مربوط به جنگ مسدود شد و تبلیغات بیش از 275 سایت رسانه ای دولتی حذف شد.

بالاخره گوگل گسترش پیدا کرد حفاظت از ایمنی کودک برای کاربران زیر 18 سال، مسدود کردن هدف‌یابی تبلیغات بر اساس سن، جنسیت یا علایق و ممنوع کردن دسته‌های تبلیغاتی خاص نوجوانان، از جمله برنامه‌های دوستیابی، مسابقات، و محصولات کاهش وزن.

چگونه تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از شفافیت تبلیغات سود ببرند

بررسی محتوای مرکز شفافیت تبلیغات مزایایی دارد.

کسانی که تبلیغات را در دارایی‌های Google می‌بینند، می‌توانند قبل از خرید درباره تبلیغ‌کنندگان اطلاعات بیشتری کسب کنند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند یاد بگیرند که چگونه تبلیغات مناسب‌تری برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنند.

تبلیغ کنندگان نیز باید بررسی کنند مرکز سیاست تبلیغات گوگل به روز رسانی هایی برای اطمینان از اینکه کمپین های تبلیغاتی مسدود، محدود یا حذف نمی شوند. همچنین گزینه هایی برای رفع تبلیغات مشکل دار، بررسی وضعیت حساب Google Ads شما و گزارش تبلیغات Google که خط مشی های آن را نقض می کند، ارائه می دهد.


تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-transparency-center-safety-report/483560/