گوگل توضیح می دهد که چرا سایت ها باید داده های ساخت یافته را ترکیب کنند


Lizzi Sassman از گوگل در جلسه ساعات کاری دفتر سئو گوگل به سوالی در مورد اینکه آیا ترکیب انواع داده های ساختاریافته مختلف اشکالی ندارد، پاسخ داد.

پاسخ به یک نکته مهم در مورد نحوه تفسیر گوگل داده های ساختاریافته و اینکه آیا ترکیب داده های ساختار یافته بهتر است یا دو جداسازی آنها را روشن می کند.

ترکیب چند داده ساختاریافته نامیده می شود لانه سازی.

Nesting چیست؟

داده های ساختاریافته اساساً در مورد انواع داده های سطح بالا (موسوم به Types) و ویژگی های آن نوع ها (موسوم به Properties) هستند.

این شبیه به HTML است که در آن بلوک‌های اصلی HTML یک صفحه وب، عناصر نامیده می‌شوند و هر عنصر دارای ویژگی‌هایی است که آنها را تغییر می‌دهد که «ویژگی‌ها» نامیده می‌شوند.

HTML یک صفحه وب با بیان اینکه یک صفحه وب HTML مانند این است شروع می شود:

<HTML>

به طور مشابه، یک اسکریپت داده های ساخت یافته با گفتن اینکه داده های ساختار یافته اصلی برای صفحه وب چیست آغاز می شود.

یک داده ساختاریافته دستور غذا در یک صفحه وب که در مورد یک دستور غذا است به صورت زیر است:

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "
"@type": "Recipe",

تودرتو عبارت است از افزودن سایر انواع داده های ساخت یافته در داده های ساخت یافته اصلی.

بنابراین اگر صفحه مربوط به نظرات است، داده های ساختار یافته اصلی باید به این شکل شروع شوند:

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "
"@type": "Review",

اما وقتی صفحه در مورد یک دستور غذا باشد و یک بررسی داشته باشد چطور؟

آیا دو اسکریپت داده ساخت یافته ایجاد می کنید؟

یا دو نوع داده ساختاریافته را ترکیب می کنید؟

لیزی ساسمن می گوید که راه درست و غلطی برای انجام آن وجود دارد.

آیا ترکیب داده های ساختاریافته مجاز است؟

داده های ساخت یافته از مجموعه ای منطقی از قوانین پیروی می کنند. پس از یادگیری قوانین، درک داده های ساخت یافته آسان است.

این سوال در مورد سازماندهی داده های ساختاریافته است و اینکه چگونه بر نحوه تفسیر گوگل آن تاثیر می گذارد.

این سوالی است که پرسیده شد:

«آیا اضافه کردن یک داده ساختاریافته به نوع دیگری از داده های ساختاری مجاز است؟ به عنوان مثال، افزودن داده های ساختار یافته چرخ و فلک در داده های ساختار یافته Q & A.”

لیزی ساسمن پاسخ داد:

“بله. تودرتو کردن داده های ساختار شما می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم تمرکز اصلی صفحه چیست.

به عنوان مثال، اگر دستور پخت و نظر را در یک سطح قرار دهید، آنقدر واضح نیست که به ما بگویید که صفحه یک دستور پخت با یک بررسی تودرتو است.

این بدان معنی است که هدف اصلی صفحه یک دستور غذا خواهد بود و این که بررسی جزء کوچکتری از آن است.

به عنوان یک نکته، همیشه اسناد ویژگی خاص را بررسی کنید تا ببینید آیا نکات بیشتری در مورد ترکیب انواع داده های ساختاری وجود دارد یا خیر.

در حال حاضر، تنها ویژگی‌های چرخ فلک پشتیبانی شده، دوره، فیلم، دستور غذا و رستوران است.

داده های ساختاریافته به گوگل می گوید که یک صفحه درباره چیست

این واقعاً جالب است زیرا آنچه لیزی می‌گوید این است که داده‌های ساختاریافته به Google کمک می‌کند تا بفهمد یک صفحه وب چیست.

اما اگر دو اسکریپت داده ساختاریافته مجزا در یک صفحه وب داشته باشید، درک موضوع “تمرکز” صفحه وب برای گوگل دشوارتر می شود.

او توصیه می کند که بهتر است آنها را به گونه ای ترکیب کنید که قسمت اول نشان دهد صفحه وب در مورد چیست.

بنابراین اگر صفحه وب درباره دستور العمل ها است، داده های ساختاریافته باید به این شکل شروع شوند:

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "
"@type": "Recipe",

مستندات Google’s Search Central درباره داده های ساختاریافته JSON-LD در مورد لانه سازی بحث می کند:

JSON-LD* (توصیه می شود)
یک نماد جاوا اسکریپت که در یک تگ


منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-recommends-nesting-structured-data/482615/