گوگل اخیراً اعلامیه مهمی در مورد خط مشی محصولات و خدمات خطرناک خود اعلام کرده است.
این بهروزرسانی، که قرار است در جولای 2023 اجرایی شود، با هدف تنظیم تبلیغات محصولاتی که میتوانند باعث آسیب جدی یا تلفات جانی شوند، انجام میشود.
بیایید ببینیم این به روز رسانی شامل چه چیزی است.
بررسی اجمالی
از ۳ ژوئیه ۲۰۲۳، Google خطمشی بهروزرسانیشده محصولات و خدمات خطرناک را اجرا میکند.
این خطمشی اکنون تبلیغات محصولاتی را پوشش میدهد که برای سلامت و ایمنی افراد خطرناک هستند.
این محصولات باید خطر مرگ یا آسیب شدید را داشته باشند و همچنین باید دارای سابقه مشاوره مصرف کننده یا فراخوان محصول باشند.
در اطلاعیه گوگل آمده است:
«در ژوئیه 2023، خطمشی محصولات و خدمات خطرناک Google Ads بهروزرسانی میشود تا شامل آگهیهایی برای محصولاتی شود که خطر مرگ یا آسیب شدید بدنی قریبالوقوع، اثباتشده و حلنشدهای دارند که موضوع مشاوره مصرفکننده یا فراخوان محصول بوده است. ما اجرای بهروزرسانی خطمشی را از 3 جولای آغاز خواهیم کرد.»
Google هیچ نمونه خاصی از مواردی که تحت خط مشی جدید خود محدود می شود ارائه نمی دهد. من فرض می کنم که این شرکت نمی خواهد توجه غیر ضروری را به سمت محصولات بالقوه کشنده جلب کند.
مهم است که توجه داشته باشید که این به روز رسانی فقط بر تبلیغات ایجاد شده تأثیر می گذارد بعد از تغییر سیاست
سیستم هشدار و تعلیق حساب
اگر تبلیغکنندگان خطمشی بهروز شده را نقض کنند، Google بلافاصله حسابهای آنها را تعلیق نمیکند.
در عوض، تبلیغکنندگان حداقل هفت روز قبل از هر اقدامی اخطار دریافت میکنند.
یک دوره هشدار به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که آگهیهای خود را بررسی کنند و مطمئن شوند که با خطمشی مطابقت دارند.
برای جلوگیری از جریمهها، از این زمان برای ارزیابی تبلیغات خود و حذف مواردی که این خطمشی را قبل از 3 ژوئیه 2023 نقض میکنند، استفاده کنید.
به طور خلاصه
بهروزرسانی خطمشی محصولات و خدمات خطرناک Google برای تبلیغات مسئولانه و محافظت از مصرفکننده مهم است.
این خطمشی اکنون تبلیغات محصولاتی با خطر فوری مرگ یا آسیب شدید و سابقه توصیههای مصرفکننده یا فراخوان محصول را پوشش میدهد.
تبلیغکنندگان باید آگهیهای خود را بازبینی کنند و قبل از 3 ژوئیه 2023 هرگونه نقض این خطمشی را حذف کنند تا از جریمه جلوگیری کنند.
منبع: گوگل
تصویر ویژه: خوزه لوئیس استفنز/شاتراستوک
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-cracks-down-on-ads-for-products-with-risk-of-death/485647/