گزارش سالنامه وب 2022 نشان می دهد پذیرش وردپرس در حال رشد است، داده های صفحه ساز جدید را اضافه می کند – WP Tavern
جاناتان ولد، نویسنده فصل CMS گفت: «همانطور که امروز می بینیم، صفحه سازها تأثیر قابل توجهی بر عملکرد یک سایت دارند. از لحاظ تاریخی، صفحه سازها شاخص های حکایتی عملکرد ضعیف بوده اند. به عنوان یک مثال، مجموعه داده ما نشان میدهد که برای وبسایتها غیرمعمول نیست که چندین صفحه ساز نصب شده باشد، که افزایش قابل توجهی را به منابع بارگذاری شده توسط یک سایت اضافه میکند.
گزارش کامل را در فصل CMS برای اطلاعات بیشتر در سیستم عامل های پیشرو. را سالنامه وب 2022 همچنین شامل مجموعه ای از اطلاعات در مورد موضوعات گسترده تر وب، از جمله دسترسی، امنیت، پایداری، قابلیت همکاری و موارد دیگر، به لطف تلاش های 108 داوطلب است.
جدید در داده های امسال، پنج سازنده برتر صفحه وردپرس است. تشخیص Wappalyzer نشان داد که 34٪ از وب سایت های وردپرس در مجموعه داده از یک افزونه سازنده صفحه استفاده می کنند. دیدن این اعداد در مقایسه با تعداد سایتهایی که فقط از ویرایشگر بلوک با افزونههای بلوک استفاده میکنند، همراه با سایتهایی که از ویرایشگر کلاسیک استفاده میکنند و صفحهساز ندارند، جالب خواهد بود، اما این بخشی از مجموعه دادهها در اینجا نبود.
برخلاف آمار W3Tech که نشان می دهد سهم بازار وردپرس از مارس تا ژوئن 2022 کاهش یافته و سپس ثابت مانده است، وب سالنامه نشان می دهد وردپرس 1.4 درصد نسبت به سال 2021 در تلفن همراه و 0.2 درصد نسبت به سال 2021 در دسکتاپ افزایش یافته است. روشها از این جهت متفاوت است که W3Tech تنها 10 میلیون وبسایت برتر را در آمار خود در بر میگیرد، همانطور که توسط الکسا بالای 10 میلیون و گام های بلند برداشتن لیست 1 میلیون نفر برتر مجموعه داده های Web Almanac شامل 8,360,179 وب سایت است که 7,905,956 وب سایت تلفن همراه و 5,428,235 وب سایت دسکتاپ هستند.
بایگانی HTTP گزارش سالانه وضعیت وب خود را منتشر کرده است سالنامه وب 2022. این گزارش حاوی دادههایی درباره محتوای صفحه، تجربه کاربر، انتشار محتوا و توزیع با بینشهای متنی از کارشناسان موضوع است. از مجموعه دادهای استخراج میشود که میلیونها صفحه وب را ارزیابی میکند و به طور مداوم به صورت ماهانه به روز میشود. معیارهای خزیدن ژوئن 2022، که برای گزارش استفاده شده است، هستند قابل استعلام عمومی در BigQuery.
دروپال و جوملا به آرامی در حال کاهش هستند و Wix در سه سال گذشته رشد کرده است، اگرچه هنوز فقط 2٪ از بازار CMS را تشکیل می دهد.
این گزارش همچنین شامل چند نمودار جالب دیگر مخصوص وردپرس است، مانند پذیرش سال به سال بر اساس جغرافیا. به نظر می رسد وردپرس در اسپانیا (39٪)، ایتالیا (38٪) و ژاپن (38٪) محبوب ترین است.
Web Almanac همچنین داده هایی را برای عملکرد Core Web Vitals منتشر کرد و نتایج در CMS ها بسیار متفاوت است. Duda، یک سازنده وبسایت کشیدن و رها کردن که توسط کمتر از 1 درصد وبسایتها استفاده میشود، با 67 درصد از سایتهای خود، بالاترین اعداد را با امتیاز CWV ارسال میکند. TYPO3 (62%)، Jimdo (61%)، و Drupal (50%) خیلی عقب نیستند. وردپرس که در سال گذشته 19 درصد قبولی داشت، در سال 2022 به 30 درصد رسید و جوملا (38٪) و Wix (39٪) را پشت سر گذاشت. کسب امتیاز بالا در Core Web Vitals برای CMS هایی که عمدتاً به طور مستقل در سراسر وب میزبانی می شوند، بر خلاف یک پلت فرم متمرکز SaaS، دشوارتر است، بنابراین بهبود در اینجا ممکن است سخت تر باشد.
این گزارش به جزئیات بیشتری در مورد عملکرد پلتفرم برتر در معیارهای خاص میپردازد، مانند بزرگترین رنگ محتوایی (LCP)، تاخیر ورودی اول (FID) و تغییر چیدمان تجمعی (CLS). میانگین نمرات عملکرد Lighthouse برای اکثر سیستم عامل ها پایین بود و نیاز به عملکرد در سراسر صفحه داشت. نمرات SEO به طور مداوم در تمام CMS های پیشرو بالا است.
ولد در این گزارش میگوید: «همچنین شایان ذکر است که نابرابری بزرگ در بین مناطق جغرافیایی، با 10 درصد کل برزیل در مقایسه با ژاپن با 52 درصد، قابل توجه است. «برزیل در سطح پایین در حال رشد است، با این حال، بهبود 100٪ سال به سال. همانطور که مجموعه دادههای سال آینده را ارزیابی میکنیم، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که عملکرد پایینرده را بیشتر بررسی کنیم تا علل و فرصتهای بالقوه برای بهبود را شناسایی کنیم.
را فصل CMS مورد توجه کاربران وردپرس و توسعه دهندگان محصول است. مجموعه داده های HTTP Archive که بر اساس تعریف Wappalyzer از یک CMS، بیش از 270 CMS مختلف را شناسایی کرد. وردپرس همچنان با 35% پذیرش در موبایل پیشتاز بازار است و پس از آن Wix (2%)، جوملا (1.8%)، دروپال (1.6%) و Squarespace (1.0%) قرار دارند.
میانگین امتیاز دسترسی Lighthouse برای CMS های برتر بین 77 تا 91 است. وردپرس با 86 در وسط قرار دارد و Squarespace با 91 بالاترین امتیاز را در این رده کسب کرده است.
اکنون که دادههای سازنده صفحه را ردیابی میکنیم، در نسخههای آینده این فرصت را خواهیم داشت که تغییرات سال به سال در پذیرش صفحهساز را ارزیابی کنیم و به دنبال همبستگی در این تغییرات با عملکرد کلی وردپرس به عنوان یک CMS باشیم.
المنتور محبوب ترین در میان سازندگان صفحه است و در 40 درصد از سایت های دسکتاپ و 43 درصد از سایت های وردپرس موبایل قرار دارد. WPBakery با 34/33% فاصله چندانی ندارد، پس از آن Divi، SiteOrigin و Oxygen قرار دارند.
وب سالنامه همچنین داده هایی را برای منشاء وردپرس با نمرات قبولی برای Core Web Vitals بر اساس جغرافیا منتشر کرد. ژاپن با 52 درصد، کانادا (49 درصد) و آلمان (48 درصد) در رتبه های بعدی قرار دارند.