یوتیوب قوانین کسب درآمد را تغییر میدهد و ورود سازندگان بیشتری را به برنامه شریک خود آسانتر میکند.
انتظار می رود این حرکت به افراد بیشتری کمک کند تا از ویدیوهای خود درآمد کسب کنند.
در همان زمان، YouTube در حال توسعه برنامه وابسته خرید خود است، که می تواند به معنای پول نقد بیشتر برای سازندگان با مخاطبان بزرگ باشد.
این مقاله تغییرات سیاستهای کسب درآمد YouTube و معنای آنها برای سازندگان محتوا را مورد بحث قرار میدهد.
برنامه شریک YouTube: دسترسی آسان تر، فرصت های بیشتر
با کاهش معیارهای واجد شرایط بودن، YouTube به سازندگان اجازه می دهد زودتر به برنامه شریک خود دسترسی داشته باشند.
این شرکت در اطلاعیه ای توضیح می دهد:
«اکنون ما در حال گسترش این برنامه با معرفی دسترسی قبلی به YPP با معیارهای واجد شرایط بودن هستیم که به شما کمک میکند با باز کردن دسترسی به ویژگیهای تأمین مالی طرفداران مانند عضویت در کانال، Super Chat، Super Thanks، و موارد دیگر، زودتر درآمد خود را در YouTube شروع کنید.»
برای واجد شرایط بودن برای برنامه شریک، سازندگان باید حد آستانه را داشته باشند 500 مشترک، سه بارگذاری عمومی در 90 روز گذشته، 3000 ساعت تماشا در سال گذشته، یا 3 میلیون بازدید از Shorts طی 90 روز گذشته
این نیاز اصلاحشده به سازندگان جدید اجازه میدهد بدون رعایت استانداردهای قبلی، سریعتر از محتوا کسب درآمد کنند.
گسترش برنامه وابسته خرید YouTube
علاوه بر تغییرات در برنامه شریک، YouTube در حال گسترش برنامه وابسته خرید خود است.
این به روز رسانی به سازندگان اجازه می دهد با بیش از 20000 مشترک تا محصولات برندهای دیگر را در محتوای خود به نمایش بگذارند، و آنها را واجد شرایط دریافت نرخ کمیسیون رقابتی برای فروش محصولات برچسبگذاری شده در فیلمها و شورتهایشان کنند.
سازندگان اکنون می توانند از نفوذ خود به روشی جدید کسب درآمد کنند و مستقیماً از فروش محصولاتی که تبلیغ می کنند سود ببرند.
آندریا ماتیلانو، خالق زیبایی یوتیوب، این برنامه را ستایش کرد و اظهار داشت: «عضویت در برنامه وابسته خرید YouTube باعث میشود بینندگان خرید کنند و اطلاعات بیشتری در مورد محصولاتی که من ارائه میدهم را به همراه من بیاموزند. خود این برنامه مشاهده نرخ کمیسیون محصولات و تگ کردن ویدیوها را بسیار آسان می کند.
آینده برای YouTube و سازندگان چیست؟
این تغییرات مصادف است با یک موقعیت بحث برانگیز که بر روی یکی از رقبای اصلی آن، Twitch آشکار می شود.
تغییرات پیشنهادی در سیاست درآمدزایی توییچ انجام شده است باعث ناامیدی شد در میان سازندگان، زیرا آنها از اثرات نامطلوب احتمالی بر درآمد خود می ترسند.
با بهروزرسانیهای برنامه شریک، YouTube میتواند سازندگان ناراضی را به پلتفرم خود جذب کند و به آنها اجازه دهد سریعتر درآمد کسب کنند.
بعلاوه، گسترش برنامه وابسته خرید به سازندگانی که دارای پایه مشترک قابل توجهی هستند، اجازه می دهد تا از فروش محصولاتی که در ویدیوهایشان نمایش داده می شود، کمیسیون دریافت کنند.
نیازهای کاهش یافته YouTube برای کسب درآمد به عنوان گامی در جهت درست تلقی می شود که با افزایش پتانسیل درآمد برای سازندگان و در عین حال حفظ مزیت رقابتی در بازار پخش ویدیو.
تصویر ویژه ایجاد شده توسط نویسنده با استفاده از Midjourney.
منبع: یوتیوب.
منبع: https://www.searchenginejournal.com/making-money-on-youtube-just-got-easier/489151/