آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا وب سایت وردپرس شما توجهی را که شایسته آن است از سوی مخاطبان هدفی که قرار بود به آن جلب کند، جلب می کند؟ یا از موتورهای جستجویی که وب سایت شما را برای محصولات و خدمات شما به مشتریان مورد نظر شما نمایش می دهند؟ مهم است که وب سایت شما در وردپرس به همان زبان بازدیدکنندگان یا مشتریان شما صحبت کند و همچنین به موتورهای جستجو اطلاع دهد که به زبان های مشابه منطقه یا مشتریان مورد نظر شما پاسخ می دهد.
برای هر سازمانی که حضور آنلاین خود را برای مشتریان یا دنبال کنندگان خود از سراسر جهان دارد، باید وب سایت خود را به زبان مادری خود نیز داشته باشد، غیر از محتوای پیش فرض که به زبان انگلیسی نوشته شده است! نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که وب سایت وردپرس شما باید خود را به موتورهای جستجو و همچنین مخاطبان هدف شما معرفی کند که دارای محتوایی است که به طور خاص به زبانی نوشته شده است که آنها به خودی خود در خواندن راحت تر هستند. از آنجایی که شما کل محتوای وب سایت را به زبان های مختلف دارید، برای اطلاع رسانی به موتورهای جستجو یا «کمک به خزیدن و نمایه سازی موتورهای جستجو» ضروری است که نتایج جستجوی خود را به روز کنند تا در دسترس بودن وب سایت وردپرس شما به زبان های مختلف برجسته شود.
چرا اینقدر مهم؟
از آنجایی که اکثر وبسایتهای وردپرس در ابتدا به زبان انگلیسی ایجاد میشوند، داشتن نسخههای بومیسازیشده آنها به این برچسب نیاز دارد تا مشخص کند چه صفحاتی باید برای بازدیدکنندگان از مناطق غیر انگلیسی بارگیری شود. برای مثال، بازدیدکنندگان فرانسوی به موتور جستجو برای اشاره به آن نیاز دارند فرانسه یا نسخه فرانسوی وب سایت شما، بنابراین هنگامی که آنها صفحه فرود شما را بارگذاری می کنند، مرورگر باید نسخه فرانسوی وب سایت شما را جستجو کند و آن را به طور خودکار برای بازدیدکنندگان بارگذاری کند. به همین ترتیب، حتی برای انگلیسی، که در بسیاری از جنبه ها بین نسخه های ایالات متحده و بریتانیا، و همچنین انگلیسی استرالیایی متفاوت است!
وقتی زبان دیگری در وب سایت خود دارید، بازدیدکننده با خواندن محتوای وب سایت شما احساس راحتی می کند و در خانه احساس راحتی می کند. ارائه بومیسازی، که ثابت شده است نرخ تبدیل بالاتری دارد و حتی نرخهای حفظ را برای مشتریان احتمالی و فعلی شما دارد، سودآور است.
در همین راستا، میتوانیم درک کنیم که موتورهای جستجو هر وبسایتی را که به صورت محلی برای بازدیدکنندگان مناطق غیر انگلیسی در دسترس باشد، اولویتبندی میکنند. یا حتی انواع انگلیسی در واقع! با توجه به این واقعیت، ناگفته نماند که یک وب سایت بومی سازی شده در رتبه بالاتری نسبت به همتایان یا رقبای خود قرار می گیرد که ممکن است هیچ نسخه بومی سازی شده ای از وب سایت خود نداشته باشند. یا حتی اگر چنین است، وبسایت را با داشتن برچسبها یا کدهای لازم بهروزرسانی نکردهاید، که این اطلاعات را در مورد همه آن صفحات موجود به عنوان نسخههای محلی صفحات در وبسایت در اختیار موتورهای جستجو قرار میدهد!
علاوه بر این، ترجمه و بومی سازی صفحات وب سایت برای مناطق مختلف در سراسر جهان، در مورد شرکت شما صحبت می کند که در هنگام مرور صفحات در وب سایت شما، این افراد مختلف را در سراسر جهان در خانه خود قرار داده است! این به عنوان “بهبود تجربه کاربر” نامیده می شود! یک تجربه کاربری بهبودیافته یا غنی شده به این معنی است که هنگام خواندن اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات در وبسایتها، به بازدیدکنندگان وبسایتهای شما احساس مرور روانتری بدهید.
این را در نظر بگیرید، برای بازدیدکنندگان غیر انگلیسی زبان که اطلاعات وب سایت شما را می خوانند، ممکن است برخی از اطلاعات در ترجمه از بین رفته یا حتی گاهی اوقات به اشتباه منتقل شوند. در بدترین شرایط، هیچ مشتری بالقوه ای از داشتن اطلاعات نادرست یا نادرست در مورد وب سایت، محصولات، خدمات، یا به طور کلی در مورد شرکت خود جلوگیری نمی کنید! بنابراین، داشتن محلیسازی برای همه صفحاتی که مطمئناً بازدید میشوند ضروری است.
در بسیاری از مواقع، برای اینکه خوانندگان احساس کنند با آنها ارتباط برقرار می کنند، بسیار سودمند است که صفحات وب شما به زبان محلی صحبت کنند، با عبارات عامیانه یا اصطلاحات محلی کمی که در آنها استفاده شود. پیوندی که در اینجا ایجاد شده است که راه درازی در تبدیل و حفظ این مشتریان به عنوان طرفداران وفادار شما برای مدت طولانی در آینده خواهد داشت! این “ارائه تجربه کاربری بهتر” به بازدیدکنندگان شماست!
در نهایت، اما قطعاً کمترین آن کاهش نرخ پرش وب سایت شما است. “الان چیست؟”، باید تعجب کنید، درست است؟ همانطور که قبلاً در مورد آن بحث کردهایم، برای هر کسی که ممکن است یک فرد بومی انگلیسی زبان نباشد، خواندن بیشتر یا جزئیتر هر یا همه اطلاعات در وبسایت شما دشوار است. بهتر است برای خواندن بیشتر بیشتر بمانند، زیرا ناخواسته نمی توانند بیشتر بخوانند زیرا نمی توانند کلمه ای از آن را بفهمند. در نتیجه، آنها به زودی وارد هر وب سایت دیگری می شوند، در بیشتر موارد، وب سایت رقبای شما یا هر جایگزین دیگری که می توانند محتوا را درک کنند، و بنابراین، منجر به جستجوی محصولات یا خدمات مورد نظر خود می شوند.
خروج فوری وبسایت از صفحه اول یا صفحه فرود، پرش کردن نامیده میشود که منجر به نرخ پرش بالاتر میشود. هر چه تعداد افراد بیشتری از خواندن صفحه اول وب سایت شما خارج شوند، نرخ پرش بیشتر می شود. که برای سلامتی و رتبه وب سایت شما مضر است. هر زمان که بازدیدکنندگان از وبسایت شما خارج میشوند، موتورهای جستجو آن را یادداشت میکنند و وبسایت شما را پایینتر رتبهبندی میکنند – به نظر میرسد که کمترین استفاده از آن برای همه است. بنابراین با گذشت زمان، موقعیت های رتبه بندی را از دست خواهید داد.
ادامه مقاله در زیر
و امروز، بالا بردن رتبه وب سایت خود در برابر چنین رقابت بزرگی در دنیای دیجیتال، یک کار دشوار است! با نگه داشتن بازدیدکنندگان در اطراف وب سایت شما، مرور بیشتر از صفحه فرود اولیه، یک راه مطمئن برای کاهش نرخ پرش است. علاوه بر این، به نتایج ملموس تر تبدیل کسب و کار نیز ترجمه می شود، از جمله، اما نه محدود به افزایش ثبت نام دوره ها و حجم سفارش!
بنابراین، مهمتر از همه، چگونه hreflang را به وردپرس اضافه می کنید؟ اجازه دهید به جلو حرکت کنیم، و دریابیم!
همانند وبسایتها، خطوط ساده کد در HTML، سادهترین و در عین حال مهمترین قطعه کد HTML است. hreflang – ثابت می کند که برای ساختن وب سایت شما به زبان منطقه ای یک موهبت است! در واقع، این به یک استاندارد واقعی تبدیل شده است که وب سایت وردپرس شما اطلاعاتی در مورد اینکه برای کدام زبان ها بومی سازی شده است ارائه دهد. به همین دلیل است که ما در اینجا شما را در مورد نحوه افزودن hreflang در وردپرس راهنمایی می کنیم.
همه اینها از طریق درج ساده کد با استفاده از تگ های وردپرس hreflang یا تگ hreflang HTML در بخش اولیه صفحات وب سایت شما. موتورهای جستجوی پیشرو به برچسبهای hreflang وردپرس مراجعه میکنند و زبان مربوطه و نوع منطقهای یک صفحه وب را برای افرادی که محصولات و خدماتی را که شما باید ارائه دهید جستجو میکنند، نمایش میدهند!
علاوه بر این، طبق بهروزرسانیهای اخیر و بهروزرسانیهای رتبهبندی SERP از گوگل، وردپرسhreflangبرچسب ها به عنوان بخشی از فرآیند بومی سازی شما ضروری هستند! حتی اگر به زبان انگلیسی باشد، اما زمانی که برچسبی را برای اعلام اینکه وب سایت شما به منطقه انگلیسی زبان ارائه می دهد، اضافه کرده اید، سودمند است. مانند ایالات متحده آمریکا یا بریتانیا (EU)، که در آن ‘rel=”alternate” hreflang=”en-us”، یا “rel=”alternate” hreflang=”en-uk”، به طور مشابه برای کانادا (en-ca) صدق می کند. و استرالیا (en-au).
روش صحیح درج یا افزودن تگ ‘hreflang’ به صفحات وب موجود وب سایت شما را می توان به شرح زیر توصیف کرد.
- در ابتدا مطمئن شوید که افزونه SEO را در نصب وردپرس خود نصب و فعال کرده اید. چندین گزینه از افزونه های سئو وردپرس وجود دارد که می توانید از مخزن وردپرس انتخاب کنید، که به شما کمک می کند برچسب hreflang وردپرس را به راحتی اضافه کنید.
- با دسترسی به آن از داشبورد، افزونه را پیکربندی کنید و عملکرد hreflang را فعال کنید.
- یک بار، در داخل تنظیمات افزونه، جستجو و بررسی کنید که “hreflang” فعال است. اگر نه، برای فعال کردن آن کلیک کنید. معمولاً با عنوان «فعال کردن برچسبهای hreflang. آن را روی «روشن»، بعدی قرار دهید.
- در تنظیمات افزونه، زبان و تغییرات منطقه ای وب سایت خود را مطابق با ساختار سایت صفحات وب انتخاب کنید. مقادیر صحیح را بسته به زبان و کشور انتخاب کنید.
- از آنجایی که اکنون زبان و تغییرات منطقه ای صحیح برای کل وب سایت شما تعریف شده است، باید این تگ های hreflang وردپرس را با ایجاد صفحات جدیدتر یا ویرایش صفحات یا پست به محتوای موجود اختصاص دهید.
- توجه: در هر صفحه جدیدی که ایجاد یا ویرایش می کنید، افزونه SEO که در ابتدای این راهنما اضافه کردیم، فضایی را برای وارد کردن یا مشخص کردن تگ های hreflang اطلاعات وردپرس فراهم می کند. هر صفحه جدیدی که به وب سایت خود اضافه می کنید را فراموش نکنید.
- مقادیر hreflang وردپرس شامل کد زبان به همراه کد کشور/منطقه است. برای انگلیسی در ایالات متحده، باید از “en-us” به عنوان مقادیر در فضای فیلد ارائه شده استفاده کنیم. برای کدهای سایر کشورها به آدرس زیر مراجعه کنید صفحه کد رسمی Hreflang.
- هر زبان مختلف و تنوع منطقه ای نیاز به وارد کردن مقادیر جداگانه برای آن صفحه دارد.
- در نهایت، پست یا صفحه وب خود را ذخیره و به روز کنید، که باعث می شود افزونه SEO تگ های ضروری وردپرس hreflang را ارائه کند و آنها را به کد وردپرس وب سایت شما اضافه کند.
همین، وویلا! سایت شما برای بازدیدکنندگان جهانی و رتبه بندی در موتورهای جستجوی برجسته آماده است!
برای تأیید، میتوانید از ابزارهای ممیزی سئوی شخص ثالث برجسته یا حتی کنسول جستجوی Google برای تأیید و تصحیح هر گونه مشکل یا خطا در برچسبهای hreflang وردپرس خود استفاده کنید.
در معامله، مراحل بالا را برای هر صفحه یا پستی که دارای تنوع زبانی یا منطقه ای است، در صورت لزوم فراموش نکنید.
سوالات متداول
چگونه یک زبان را در وردپرس لینک کنم؟
از طریق داشبورد، به صفحه ظاهر > منوها بروید، روی تب ‘تغییر زبان’ در ستون سمت چپ کلیک کنید. از میان زبانهای موجودی که میخواهید نمایش دهید، انتخاب کنید و روی «افزودن به منو» کلیک کنید. اکنون منوی پیمایش وردپرس تمام زبان هایی را که اضافه کرده اید نمایش می دهد.
الزامات hreflang چیست؟
ویژگی ‘hreflang’ باید حاوی مقداری باشد که زبان را به همراه منطقه ای که به آن تعلق دارد، تشکیل دهد.
تفاوت بین href و hreflang چیست؟
ویژگی ‘href’ به مرورگرهای وب یا موتورهای جستجو از URL اصلی صفحه وب جایگزین اطلاع می دهد. در حالی که ویژگی ‘hreflang=’ زبان و کشوری را که این صفحه وب برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص منطقه یا زبان گفتاری آنها در نظر گرفته شده است، مشخص می کند.
منبع: https://wplift.com/how-to-add-hreflang-tags-in-your-wordpress-site