گوگل به تازگی فرم گزارش اسپم جستجوی خود را برای مبارزه با مشکلات کیفیت جستجو بازنگری کرده است.
فرم به روز شده بخشی از رویکرد Google برای بهبود تجربه کاربر با پرداختن به محتوای مشکل دار مانند پیوندهای پولی، رفتارهای مخرب و صفحات با کیفیت پایین است.
یک رابط کاربری بهبود یافته
فرم بازطراحی شده گزارش طیف وسیع تری از مشکلات کیفیت جستجو را برای کاربران آسان تر می کند.
گوگل اعلام کرد: «اکنون میتوانید هرزنامهها، لینکهای پولی، رفتارهای مخرب، کیفیت پایین و سایر مشکلات کیفیت جستجو را گزارش دهید، همه در یک شکل بهبودیافته».
این فرم جدید قابلیتی را برای ارسال انبوه معرفی می کند که به کاربران امکان می دهد حداکثر پنج صفحه را که یک خط مشی مشابه را نقض می کنند در یک گزارش گزارش دهند.
پس از ارسال گزارش، کاربران یک ایمیل تأیید از Google دریافت میکنند که در آن پیوندهای کمکی به منابع اضافی که خطمشی کیفیت Google را پوشش میدهند ارائه میدهد و آنها را به انجمنی برای پشتیبانی شخصی هدایت میکند.
بعد از گزارش چه اتفاقی می افتد؟
هنگامی که بازخورد کاربران به گوگل می رسد، شرکت سیستمی برای اولویت بندی و رسیدگی به آنها دارد.
در حالی که مشکلات فوری ممکن است فورا برطرف شوند، اکثر مشکلات زمانی حل می شوند که Google الگوریتم را به روز می کند.
جان مولر از گوگل قبلا نحوه عملکرد سیستم گزارش دهی را توضیح داد و اظهار داشت:
وب بسیار غولپیکر و همیشه در حال تغییر است و مردم هر روز از ما سؤالات جدیدی میپرسند. به همین دلیل، هدف ما به طور کلی بهبود الگوریتمهایی است که نتایج جستجو را در همه جا جمع میکنند و نه تغییر دادن موارد برای درخواستهای فردی. این ممکن است کمی زمان بر باشد، اما جستجو را برای همه افراد در سراسر جهان برای تعداد زیادی جستجو که هر روز انجام میشود، بهتر میکند.»
مولر توصیه میکند برای مسائل مهمتر از کانالهای دیگر مانند تالارهای گفتمان راهنمای جستجوی مرکزی Google و حسابهای رسانه اجتماعی عمومی Google استفاده کنید.
او میافزاید، «صرف نظر از روش تماس، تشخیص مقیاس و دامنه مشکل را برای گوگل آسان کنید.»
جدول زمانی دقیق برای پاسخ Google به بازخورد کاربران نامشخص است و احتمالاً به ماهیت و فوریت مشکل گزارش شده بستگی دارد.
تصویر بزرگتر
بازنگری فرم گزارش هرزنامه جستجوی گوگل یک حرکت مجزا نیست. این بخشی از تلاش جامعتر غول فناوری برای بهبود مستمر کیفیت نتایج جستجو است.
تصمیم گوگل برای اجازه دادن به ارسال انبوه حداکثر تا پنج صفحه نشان می دهد که این شرکت مقیاس مشکلات کیفیت جستجو را تشخیص می دهد و آماده تعامل بیشتر با آنها است.
فرآیند گزارش دهی پیشرفته می تواند منجر به نتایج جستجوی تمیزتر و مرتبط تر برای همه شود.
به طور خلاصه
در یک چشم انداز دیجیتالی که به سرعت در حال تحول است، گوگل بازخورد کاربران را برای بهبود نتایج جستجو در اولویت قرار می دهد.
با طراحی مجدد فرم گزارش هرزنامه جستجو، گوگل راه کارآمدتری برای گزارش مشکلات کیفیت جستجو دارد.
فرم جدید جدیدترین نمونه از تعهد گوگل به حفظ SERP با کیفیت بالا است.
تصویر ویژه: 24K-Production/Shutterstock
منبع: گوگل
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-aims-to-improve-search-quality-with-new-feedback-form/489389/