نکات سئوی قالب وردپرس WooCommerce: راهنمای مبتدیان


با اکثر مردم در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو برای فروشگاه آنلاین خود صحبت کنید و به احتمال زیاد بیشتر گفتگوها حول موضوعاتی مانند کلمات کلیدی و محتوای کاربرپسند می چرخد.

در حالی که همه اینها بدون شک ضروری هستند، ارزش این را دارد که نه تنها به نحوه تاثیر قالب وردپرس WooCommerce شما بر عملکرد سئوی فروشگاه خود توجه کنید، بلکه چگونه می توانید از ویژگی های آن پوسته و گزینه های طراحی به نفع خود در بهینه سازی سایت خود برای رتبه بندی جستجوی بهتر استفاده کنید.

در زیر، نکات، ابزارها و استراتژی‌های برتر خود را برای افزایش دید فروشگاه آنلاین شما با موضوع SEO WooCommerce به اشتراک می‌گذاریم.

5 نکته برتر برای سئوی قالب وردپرس ووکامرس

1. از یک تم مناسب برای موبایل استفاده کنید

با توجه به اینکه بیش از 60 درصد از کل ترافیک وب سایت جهانی از دستگاه های تلفن همراه است، ما شک داریم که در چند سال گذشته تمی را پیدا کنید که حداقل ادعای سازگاری با موبایل را نداشته باشد.

با این حال، همانطور که در راهنمای مقایسه قالب‌های وردپرس واکنش‌گرا گفتیم، تم‌های زیادی را دیده‌ایم که می‌گویند واکنش‌گرا هستند اما فقط در تعداد کمی از اندازه‌های صفحه نمایش درست کار می‌کنند.

اگر می خواهید با سایت تجارت الکترونیک خود به حداکثر موفقیت برسید، چنین مضامینی به اندازه کافی خوب نیستند.

برای خشنود کردن گوگل (که دوستی تلفن همراه را به عنوان یک عامل رتبه بندی مهم به حساب می آورد)، باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما خوب به نظر می رسد، عملکرد بی عیب و نقصی دارد و تجربیات کاربری با کیفیتی را در گوشی های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه ها با هر اندازه و جهت صفحه نمایش ارائه می دهد. .

را تست Google Mobile Friendly Test می تواند در این مورد کمک کند، همانطور که راهنمای دقیق ما برای آزمایش پاسخگویی پوسته وردپرس شما می تواند کمک کند.

2. اولویت بندی عملکرد

درک اینکه چقدر سرعت و عملکرد برای موفقیت وب سایت شما مهم است غیرممکن است.

ادامه مقاله در زیر

به زبان ساده، اگر بارگذاری سایت شما بیش از حد طول بکشد، بسیاری از افراد آن را ترک می کنند و تعداد بسیار کمی باز خواهند گشت.

به همین دلیل است که هم هنگام انتخاب موضوع WooCommerce و هم در هنگام استفاده از آن اولویت بندی عملکرد مفید است.

انتخاب تم های بهینه عملکرد

هنگام انتخاب یک موضوع، ابتدا وزن آن را در نظر بگیرید. هرچه یک تم سنگین تر باشد، آسیب بیشتری به عملکرد شما وارد می کند.

در مرحله بعد، به تعداد افزونه های مورد نیازی که برای استفاده از ویژگی های مورد نیاز خود نیاز دارید، نگاه کنید.

ممکن است راه اندازی یک فروشگاه آنلاین امن و پویا بدون حداقل تعداد انگشت شماری افزونه غیرممکن باشد. با این حال، برخی از تم ها با تعداد زیادی افزونه از قبل همراه هستند که تم بدون آنها کار نمی کند، در حالی که برخی دیگر فاقد ویژگی های خاصی هستند که باید با یک افزونه جبران کنید.

هر افزونه ای که نصب می کنید منابعی را اشغال می کند که بر عملکرد شما تأثیر می گذارد، بنابراین هر چه افزونه های بیشتری استفاده کنید، تأثیر بیشتری بر سرعت بارگذاری صفحه خواهد داشت.

حفظ عملکرد بهینه هنگام توسعه وب سایت خود

حتی اگر سبک‌ترین تم ممکن را انتخاب کنید و حداقل افزونه‌ها را نصب کرده باشید، باز هم ممکن است با زیاده روی در سفارشی‌سازی‌ها، سرعت سایت خود را کاهش دهید.

به لطف رشد ابزارهای صفحه‌ساز مانند Elementor و Beaver Builder، طراحان تازه‌کار می‌توانند تک تک جنبه‌های وب‌سایت خود را مطابق میل خود تغییر دهند و حتی ویژگی‌هایی مانند انیمیشن‌هایی را اضافه کنند که -هرچند مسلماً بسیار جالب هستند – به ندرت ضروری هستند.

با اضافه کردن تعداد زیادی ویژگی و محتوا به همان اندازه که مرتکب اشتباهات طراحی واکنشگرای ساده می شوید که هر دوی آنها می توانند عملکرد شما را مختل کنند، فریب خوردگی را آسان می کند.

3. از ساختار و ناوبری واضح، منطقی اطمینان حاصل کنید

تجربیاتی که مشتریان شما در هنگام مرور و تعامل با فروشگاه شما دارند، می تواند تجارت الکترونیک شما را شکست دهد یا شکست دهد.

Google به وب‌سایت‌هایی که تجربیات کاربری روان و شهودی ارائه می‌کنند، پاداش می‌دهد، به این معنی که هرچه تجربه کاربری بهتری ارائه کنید، باعث افزایش دید فروشگاه آنلاین شما می‌شود.

در نهایت، این روی تمام تصمیماتی که در مورد نحوه ایجاد حضور آنلاین خود می گیرید تأثیر می گذارد. قبلاً دیده‌ایم که چگونه تجربیات کاربر بر انتخاب‌های شما در مورد عملکرد و سازگاری با تلفن همراه تأثیر می‌گذارد. با این حال، یک جنبه اساسی دیگر وجود دارد که تفاوت قابل توجهی در نحوه لذت بردن مردم از سایت شما ایجاد می کند:

ساختار و ناوبری.

صفحات محصول، صفحات فرود، پست های وبلاگ و سایر محتوای شما باید به خوبی سازماندهی شده و به شیوه ای منطقی و بدون توجه به جایی که کاربران در سایت شما قرار می گیرند به راحتی قابل دسترسی باشند.

انتخاب تم WooCommerce – و روشی که از آن استفاده می کنید – می تواند به روش های زیر به این موضوع کمک کند:

الف. ارائه تجربیات شهودی

منصفانه است که بگوییم اکثر -اگر نه همه- کاربران اینترنت انتظارات خاصی در رابطه با نحوه طراحی وب سایت دارند.

آنها انتظار دارند که سایت ها با یک سربرگ با طراحی خوب و دارای لوگوی کاملاً قابل مشاهده شروع کنند که به مردم می گوید دقیقاً در چه وب سایتی هستند و به دنبال آن یک منوی ناوبری که به آنها کمک می کند سریع به مهم ترین قسمت های سایت برسند.

در مورد شما، این محصولات شما، صفحه درباره شما، صفحه تماس شما و به احتمال زیاد پیوندی به سبد خرید شما خواهد بود.

آنها انتظار دارند پاورقی های منظمی که حاوی پیوندهایی به اطلاعات مفید دیگر باشد، مانند:

  • شرایط و ضوابط
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • اطلاعات حمل و نقل
  • آیکون های رسانه های اجتماعی

از نظر صفحات محصول شما، آنها انتظار دارند که مهمترین چیزها -تصاویر محصول، عنوان، قیمت و ویژگی های کلیدی- را در بالا مشاهده کنند، با دکمه قابل مشاهده “افزودن به سبد خرید” و سپس سایر جزئیات مفید مانند توضیحات و نظرات مشتریان

نحوه چیدمان قالب وردپرس WooCommerce باید این انتظارات را برآورده کند تا زمانی که مشتریان وارد سایت شما می شوند، همه چیز بصری به نظر برسد. آنها دقیقاً می دانند برای یافتن آنچه می خواهند کجا جستجو کنند و به راحتی می توانند آن را پیدا کنند.

تلاش برای اختراع مجدد چرخ ضرب المثل با طرح‌بندی سایتی که از هنجار منحرف می‌شود، کمتر نشان می‌دهد که چقدر منحصربه‌فرد و مبتکر هستید تا اینکه باعث سردرگمی کاربران شود.

در نهایت، این منجر به نرخ پرش بالاتر می شود. نرخ پرش بالا باعث می شود که گوگل سایت شما را به عنوان سایت شما با ارزش کمتر و مرتبط با کاربرانی که کلمه کلیدی مورد نظر شما را جستجو می کنند ببیند، و بازدید گوگل از این طریق سایت شما را بر رتبه بندی جستجوی شما تاثیر منفی می گذارد.

به همین دلیل، ممکن است از استفاده از یک تم WooCommerce با گزینه های هدر و پاورقی سفارشی بهره مند شوید که به شما کنترل کامل بر این دو عنصر حیاتی سایت شما می دهد.

اگر راهنمای ما در مورد دسته‌ها و برچسب‌های وردپرس را بخوانید، ارزش استفاده از این دو ویژگی را برای گروه‌بندی محصولات مرتبط و پست‌های وبلاگ در کنار هم می‌دانید تا به مشتریان بیشتر خواسته‌هایشان را بدهد.

انجام این کار مشتریان را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه می دارد، نرخ پرش شما را کاهش می دهد و به گوگل نشان می دهد که سایت شما مرتبط و ارزشمند است.

هنگامی که محتوای خود را به این ترتیب سازماندهی کردید، این سازماندهی باید در منوهای شما منعکس شود.

با این حال، اگر تعداد زیادی دسته بندی محصول دارید، شما و بازدیدکنندگانتان از چیدمان آنها در زیر منوها سود خواهید برد.

برای مثال، فرض کنید شما یک فروشگاه مد زنانه دارید.

شما 20 دسته محصول اصلی (شلوار جین، کفش، لباس و غیره) دارید که هر کدام با محصولاتی از 10 مارک مختلف مختلف عرضه شده است.

شما می خواهید فروش را برای هر دسته محصول و هر برندی افزایش دهید، بنابراین همه آنها را در منوی اصلی خود قرار می دهید.

نتیجه یک آشفتگی به هم ریخته و نامناسب است که به یکپارچگی چیدمان شما آسیب می رساند و بازدیدکنندگان را تحت الشعاع قرار می دهد.

برای جلوگیری از این امر، استفاده مناسب از منوهای فرعی در طراحی تم ووکامرس مفید است.

برای حفظ مثال فروشگاه مد آنلاین ما، این ممکن است به این معنی باشد که منوی پیمایش اصلی شما فقط دارای دو آیتم منوی مرتبط با محصول است:

  1. خرید بر اساس محصول
  2. خرید بر اساس برند

در زیر هر کدام، یک منوی فرعی اضافه می‌کنید که تا زمانی که کاربر روی یکی از آن آیتم‌ها کلیک نکند، پنهان می‌ماند، در این مرحله این منوی ثانویه به صورت کشویی ظاهر می‌شود.

منوی فرعی محصول شما شامل یک پیوند جداگانه به هر یک از دسته‌بندی‌های محصول شما می‌شود، در حالی که منوی فرعی برند شما شامل پیوندهایی به صفحات برچسب حاوی تمام محصولات توسط برندهای جداگانه است.

در حالت ایده‌آل، می‌توانید از گزینه‌های فیلتر WooCommerce نیز استفاده کنید تا مشتریان بتوانند، برای مثال، با انتخاب یک نام تجاری از آن منو شروع کنند و سپس برای دیدن فقط کفش‌های آن برند یا با کفش شروع کنند و سپس محدود کنند تا فقط کفش‌های آن را ببینند. یک برند خاص

  1. از Schema Markup استفاده کنید

نشانه گذاری طرحواره شکلی از ریزداده ساختاریافته است که زمینه و اطلاعات بیشتری در مورد محتوای شما در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد.

هر چه موتورهای جستجو مانند گوگل صفحات شما را بیشتر درک کنند، کار بهتری در بازگرداندن آن محتوا به عنوان نتیجه برای مرتبط ترین عبارات جستجو انجام می دهد.

به همین دلیل است که مطمئن شوید موضوع WooCommerce شما از نشانه‌گذاری طرحواره پشتیبانی می‌کند، سود خواهید برد.

برخی از بهترین تم ها در واقع با نشانه گذاری طرحواره از پیش ساخته شده بهینه شده برای وب سایت های تجارت الکترونیک ارائه می شوند. اگر شما اینطور نیست، از نصب یک افزونه نشانه گذاری طرحواره برتر مانند Schema Pro یا WP Schema سود خواهید برد.

5. از یک تم به روز برای حداکثر امنیت استفاده کنید

آخرین اما مطمئناً نه کم اهمیت ترین، هرگز اهمیت حیاتی بودن را برای اطمینان از به روز بودن قالب وردپرس و سازگاری با آخرین نسخه وردپرس دست کم نگیرید.

وردپرس به‌طور مرتب به‌روزرسانی‌ها را منتشر می‌کند. که در 2022 به تنهایی، سه به روز رسانی اصلی و هفت به روز رسانی جزئی دیگر برای رفع اشکال وجود داشت.

یک پوسته وردپرس که برای هماهنگی با این پیشرفت‌ها در نرم‌افزار اصلی به‌روزرسانی نشده است، می‌تواند حاوی مقدار شگفت‌انگیزی از آسیب‌پذیری‌ها از جمله کد قدیمی، مجوزهای فایل ناامن و سایر نقص‌های امنیتی باشد.

هکرهای متخصص از این آسیب‌پذیری‌ها و نحوه بهره‌برداری از آن‌ها بسیار آگاه هستند، به همین دلیل است که سایت‌هایی با موضوعات قدیمی معمولاً هدف اصلی مواردی مانند:

  • حملات بدافزار
  • نقض داده ها
  • تغییر مسیرهای مخرب
  • محتوای وب سایت با محتوای توهین آمیز/غیر قانونی جایگزین می شود.

با در نظر گرفتن تمام این موارد، بسیار مهم است که از یک تم WooCommerce ساخته شده توسط توسعه دهندگان مسئول که در به روز رسانی تم های خود فعال هستند، استفاده کنید.

نه اینکه تمام مسئولیت بر عهده خالق تم شما باشد. مگر اینکه از یک سرویس وردپرس مدیریت شده استفاده کنید (در این صورت کار برای شما انجام می شود)، باید به هر به روز رسانی جدیدی که در دسترس است توجه کنید و آنها را در سایت خود فعال کنید.

پس از همه، احتمالاً نیازی ندارید که ما به شما بگوییم که یک وب سایت در معرض خطر می تواند به دید آنلاین شما آسیب برساند.

راهنمای ما را در مورد بهترین افزونه های امنیتی وردپرس برای افزودن یک لایه حفاظتی اضافی به موضوع WooCommerce خود ببینید.

بهینه سازی تم های وردپرس ووکامرس برای سئو: افکار نهایی

اگر فقط یک چیز را از راهنمای امروز حذف کنید، باید این باشد که ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن کلید موفقیت شما در سئو است.

بله، استفاده از ابرداده صحیح و پیاده‌سازی مؤثر نشانه‌گذاری طرحواره برای کمک به موتورهای جستجوگر برای درک و رتبه‌بندی محتوای شما بسیار مهم است، اما دستاوردهای بزرگ‌تر از این است که مطمئن شوید سایت شما سریع، پاسخگو، آسان برای پیمایش و ایمن است.

تمام آن کادرها را علامت بزنید و مشتریان بارها و بارها از خرید در فروشگاه آنلاین شما لذت خواهند برد. هرچه بیشتر این کار را انجام دهند و زمان بیشتری را برای هر بازدید صرف کنند، موتورهای جستجو بیشتر به شما پاداش خواهند داد که در نتایج جستجو بیشتر دیده شوید.

برای پیشنهادات بیشتر در مورد چگونگی تقویت حضور آنلاین سایت تجارت الکترونیک خود، به 20 نکته برتر SEO وردپرس ما مراجعه کنید.






منبع: https://wplift.com/woocommerce-wordpress-theme-seo