وقتی صحبت از ارائه تجربیات مشتری برجسته از طریق سایت وردپرس شما به میان می آید، چیزهای کمی تأثیر قابل توجهی نسبت به یک موضوع کاملاً پاسخگو دارند.
همانطور که گفته شد، اطمینان از اینکه سایت شما خوب به نظر می رسد و در اندازه ها و وضوح های مختلف صفحه نمایش خوب کار می کند، همیشه برای از بین بردن رقابت شما در مورد قابلیت استفاده کافی نیست.
گزینههای سفارشیسازی مانند توانایی تغییر فونت، منوهای پیمایش و طرحبندی میتواند به صاحبان وبسایت کمک کند تا نیازهای منحصر به فرد مخاطبان خود را بهتر برآورده کنند.
اما این گزینههای سفارشیسازی چگونه بر توانایی یک تم واکنشگرا برای انجام درست کار خود تأثیر میگذارند؟
در این راهنما، ما در مورد اینکه چگونه سفارشیسازی بر همه چیز، از عملکرد گرفته تا رتبهبندی جستجو و موارد دیگر تأثیر میگذارد، بحث خواهیم کرد تا به شما کمک کند نقشی را که در موفقیت قالب وردپرس واکنشگرا ایفا میکند، درک کنید.
چگونه سفارشی سازی بر عملکرد وردپرس تأثیر می گذارد؟
لازم نیست اطلاعات زیادی در مورد راه اندازی یک وب سایت موفق داشته باشید تا بدانید که عملکرد برتر ضروری است.
صفحاتی که زمان زیادی طول می کشد تا به سرعت بارگذاری شوند، بازدیدکنندگان را آزار می دهند، که منجر به افزایش نرخ پرش و حتی تاثیر منفی بر رتبه بندی SERP شما می شود.
به همین دلیل است که توسعه دهندگان تم باید به نحوه تاثیر تم های آنها بر سرعت بارگذاری توجه کنند.
این به ویژه در مورد روشی که از طریق آن گزینه های سفارشی سازی را ارائه می دهند صادق است.
این روزها، برای توسعهدهندگان متداول است که برای ارائه سفارشیسازیها به مجموعههای گستردهتر افزونههای ضروری اعتماد کنند. هرچه افزونه های بیشتری مورد نیاز باشد، سرعت بارگذاری سایت را کاهش می دهند.
ادامه مقاله در زیر
برای ایجاد بهترین نتایج، توسعهدهندگان تم باید بر روی ارائه گزینههای سفارشیسازی از طریق کدهای ساده و مینیمالیستی تمرکز کنند تا اطمینان حاصل شود که وبسایتها تجربیات کاربر بهینهای را ارائه میکنند که تأثیری کم یا بدون تأثیر بر عملکرد دارند.
چگونه گزینه های سفارشی سازی بر تعامل کاربر تأثیر می گذارد؟
هنگامی که یک وب سایت در بهترین حالت خود عمل می کند، گام بعدی برای ارائه بهترین تجربه کاربری در کلاس این است که به بازدیدکنندگان این آزادی را بدهید تا تجربه خود را متناسب با نیازها و ترجیحات فردی خود تنظیم کنند.
نشان داده شده است که انجام این کار باعث بهبود سطوح می شود رضایت مشتری، در نهایت منجر به صرف زمان بیشتر در سایت می شود.
یکی از راههای مؤثر برای انجام این کار، استفاده از محتوا و شخصیسازی محصول است، مانند ارائه محتوا بر اساس موقعیت مکانی کاربر، سابقه مرور، یا اولویتهای موضوع انتخاب شده.
افزونههایی مانند YayExtra بدون شک میتوانند به این امر کمک کنند، اگرچه باز هم، هر موضوعی که بتواند تجربیات شخصیسازی شده کاربر را بدون سنگین کردن سایت با ابزارهای اضافی ارائه دهد، همیشه جذابیت بیشتری خواهد داشت.
چگونه گزینه های سفارشی سازی در قالب های وردپرس واکنش گرا بر سئو تاثیر می گذارد؟
به خودی خود، یک قالب وردپرس خوب و پاسخگو میتواند تلاشهای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) شما را تقویت کند، به خصوص اگر شامل تمام ویژگیهای ضروری مورد نیاز برای ارائه تجربیات عالی موبایل باشد.
با این حال، ارائه گزینههای سفارشیسازی به صاحبان وبسایت میتواند کارها را حتی بیشتر از این هم کند.
در اینجا، ما به استثنای قانون طلایی نگاه می کنیم که سایت ها باید برای کاربران ساخته شوند، نه موتورهای جستجو.
اگرچه مخاطبان مورد نظر باید همیشه در اولویت اول صاحب سایت باشند، اما استفاده از توانایی ارائه ابرداده های مفید به موتورهای جستجو در مورد محتوای آنها، تفاوت مثبتی در رتبه بندی آن محتوا خواهد داشت.
موضوعی که عناوین قابل سفارشیسازی، توضیحات متا و گزیدههای سفارشی را ارائه میدهد، راهی ارزشمند برای کمک به وبسایتها برای بهبود سئوی درون صفحه خود بدون وابستگی به ابزارهای شخص ثالث تأثیرگذار بر عملکرد مانند Yoast SEO است.
در جاهای دیگر، توانایی ایجاد طبقه بندی های سفارشی، صفحات دسته بندی و برچسب بهینه شده، و نشانه گذاری طرحواره نیز می تواند به اطمینان از رسیدن صفحات مناسب به مخاطبان مناسب کمک کند.
مشکلات بالقوه گزینه های سفارشی سازی طراحی وردپرس
تعداد بسیار کمی از کاربران وردپرس وجود دارند که میخواهند یک تم را خریداری کنند و بدون اینکه بخواهند حتی یک تغییر ایجاد کنند، آن را از جعبه اجرا میکنند.
حتی اگر فقط محتوای نسخه ی نمایشی را با محتوای خود جایگزین کنید یا در اندازه و رنگ فونت تغییراتی ایجاد کنید تا خوانایی بهتری داشته باشید، تقریباً همه مایلند آن تم را برای خود بسازند.
پس از همه، این دلیل اصلی نصب یک تم است.
به طور طبیعی، هر چه یک تم گزینه های سفارشی سازی بیشتری داشته باشد، جذابیت آن بیشتر است.
در واقع، هر زمان که تم های وردپرس را در اینجا در WPLift بررسی می کنیم، همیشه آنهایی را که به صاحبان سایت آزادی مطلق می دهند تا آخرین جزئیات طراحی خود را سفارشی کنند، تحسین می کنیم.
با این حال، به همان اندازه که می تواند خوب باشد، یک مشکل بالقوه نیز ایجاد می کند، که این است:
خطاهای کاربر و اشتباهات تازه کار
به زبان ساده، اکثر کاربران وردپرس طراحان وب متخصص نیستند.
به لطف توسعه ابزارهای صفحهسازی با کشیدن و رها کردن مانند Elementor و Beaver Builder، به لطف کاربرپسندی همه جانبه وردپرس، شاهد هجوم افراد بیشتری به وردپرس هستیم.
لطفا در مورد آن اشتباه نکنید. این چیز خوبیه.
تا آنجا که به ما مربوط می شود، هرچه راه اندازی یک وب سایت برای افراد بیشتری آسان تر باشد، عمق و دامنه ایده ها و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در سراسر جهان بیشتر می شود و کسب و کارهای جدید بیشتری می توانند بدون نیاز به سرمایه قابل توجه به صورت آنلاین راه اندازی شوند.
به عبارت دیگر، طراحی وب در دسترس و مبتدی می تواند برای جامعه و اقتصاد مفید باشد.
با این حال، برای بازگرداندن مسائل به دغدغه عملیتر سفارشیسازی تم واکنشگرا، زمانی که تازهواردها برای اولین بار امکانات طراحی بیپایانی ارائه شده توسط تم خود را کشف میکنند، بسیار آسان است که در هیجان غرق شوید.
نتیجه گاهی اوقات می تواند این باشد که این سلطنت رایگان نامحدود باعث می شود کاربران ناخواسته مشکلات خود را ایجاد کنند.
شاید آنها صفحه خود را با حجم بیش از حد تصاویر یا محتوای ویدیویی سنگین می کنند که منابع سرور را تخلیه می کند و سرعت بارگذاری صفحه آنها را کاهش می دهد.
یا شاید، در تلاشی برای برجستهتر شدن، انتخابهای رنگ پسزمینه و فونت را آزمایش میکنند که خواندن محتوای آنها را سخت میکند و در نهایت برای تجربه کاربر نهایی مضر است.
چگونه سازندگان قالب می توانند به کاربران جدید وردپرس کمک کنند تا از اشتباهات جلوگیری کنند
هر دو اشتباهات نسبتاً رایج تازهکارها هستند، اگرچه برنامهنویسان میتوانند به کاربران خود کمک کنند تا از آنها اجتناب کنند.
یکی از راه های انجام این کار پیروی از نرم افزار اصلی وردپرس است.
هنگام کار با ویرایشگر استاندارد بلوک گوتنبرگ برای ایجاد محتوا، کاربران می توانند پس زمینه و رنگ فونت بلوک های جداگانه را تغییر دهند. اگر این کار خواندن محتوا را دشوار میکند، ویرایشگر هشداری را علامتگذاری میکند که به کاربر پیشنهاد میدهد ممکن است بخواهد دوباره فکر کند.
در آینده، توسعه راهی برای ارائه چنین اعلانها و هشدارهایی به صاحبان وبسایتها ممکن است مورد استقبال کاربران مبتدی وردپرس قرار گیرد که در حصول اطمینان از اینکه مشتریان خود از بهترین تجربه ممکن در صفحه لذت میبرند، استقبال کنند.
در یک نکته مشابه، ایجاد ویژگیهای فنی سئو مانند بارگذاری تنبل، این خطر را کاهش میدهد (البته نه لزوماً از بین میبرد) این خطر که انتخاب محتوای بصری خود کاربر به عملکرد آنها در موبایل و سایر دستگاهها آسیب میزند.
آینده برای سفارشی سازی در تم های واکنش گرا چیست؟
تا کنون، ما به چهار حوزه اساسی تم های واکنش گرا که احتمالاً با افزودن گزینه های سفارشی سازی تحت تأثیر قرار می گیرند، بررسی کرده ایم.
مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، ما تصور می کنیم که عملکرد، شخصی سازی کاربر و سئو همیشه عوامل مهمی در موفقیت هر وب سایتی خواهند بود.
با این حال، همانطور که همه ما می دانیم، وردپرس -و وب به طور کلی- یک اکوسیستم دائما در حال تکامل است. همانطور که تکنولوژی تکامل می یابد، شکی وجود ندارد که ما شاهد تکامل شخصی سازی و شخصی سازی وردپرس با آن خواهیم بود.
جای تعجب نیست که این اساساً بر اساس پیشرفت های نوظهور در زمینه های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) خواهد بود.
همانطور که قبلاً بحث کردیم، اجازه دادن به کاربران برای انتخاب گزینههای شخصیسازی خاص میتواند لذت آنها از یک وبسایت را افزایش دهد، اطمینان حاصل شود که آنها در اطراف (آنهایی که نرخ پرش را کاهش میدهند) و احتمال بازگشت بارها و بارها را افزایش میدهد. .
با این حال، همانطور که در حال حاضر شروع به دیدن کرده ایم، ابزارهای هوش مصنوعی می توانند نحوه تعامل بازدیدکنندگان با یک وب سایت را نظارت و تجزیه و تحلیل کنند، رفتار آنها، سفرهای پیمایش مکرر و ترجیحات عمومی را قبل از ارائه خودکار تجربه سفارشی تری بر اساس آن داده ها، یادداشت کنند.
تاثیر گزینه های سفارشی سازی در تم های پاسخگو: جمع بندی
برای در نظر گرفتن همه چیزهایی که بحث کردیم، منصفانه است که بگوییم مهمترین تأثیر سفارشیسازی بر روی تمهای واکنشگرا این است که چالشی را برای توسعهدهندگان تم از نظر متعادل کردن انتظارات بازدیدکنندگان با نیاز به اطمینان از حداکثر عملکرد سایت در هر زمان ایجاد میکند. .
از این گذشته، تقریباً به همان شکلی که رویکرد تغییر بازی آمازون انتظارات مشتریان را از فروشگاههای تجارت الکترونیک در همه اندازهها تغییر داد، سرمایهگذاری گسترده در ارائه شخصیسازی فوقالعاده به این معنی است که مشتریان بیش از پیش عادت کردهاند که بتوانند خود را تنظیم کنند. هرجا آنلاین هستند تجربه کنند.
با این حال، برای توسعهدهندگان تم مستقل، این اغلب به معنای تکیه بر همان ابزارهای شخص ثالث یا کدنویسی گسترده است که میتواند مانع از تجربههای کاربری که قصد بهبود آن هستند، شود.
همانطور که قبلاً گفتیم، احتمالاً اینجا جایی است که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی واقعاً ارزش خود را به سازندگان وردپرس ثابت می کنند و هم برای توسعه دهندگان و هم برای صاحبان سایت آسان تر می شود تا با روندهای نوظهور همگام شوند و بهترین تجربه ممکن را صرف نظر از اندازه صفحه، دستگاه یا تنظیمات برگزیده کاربر.
منبع: https://wplift.com/impact-of-customization-options-in-responsive-themes