بروزرسانی: 27 خرداد 1404
نحوه افزایش سرعت قالب وردپرس ووکامرس
از کپی قانع کننده گرفته تا فرآیندهای پرداخت کارآمد، بازاریابی مؤثر و موارد دیگر، مجموعه ای از عوامل وجود دارد که با هم ترکیب می شوند تا یک سایت تجارت الکترونیک موفق را ایجاد کنند، اما از همه آنها، تعداد کمی از آنها تأثیر بیشتری نسبت به عملکرد دارند.
وب سایت هایی که عملکرد ضعیفی دارند، کاربران را ناراحت می کند، مشتریان بالقوه را دور می کند و به تلاش های سئوی شما آسیب می رساند.
اما چرا؟ چگونه؟ و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟
در زیر، توصیه های خود را در مورد چگونگی افزایش سرعت قالب وردپرس WooCommerce برای عملکرد بهینه به اشتراک می گذاریم.
قبل از انجام این کار، اجازه دهید ابتدا به یک سوال مهم بپردازیم.
چرا سرعت و عملکرد در وردپرس مهم است؟
دلیل اصلی نصب ووکامرس در وهله اول فروش محصولات و کسب درآمد بود. بنابراین، وقتی از این منظر به آن نگاه می کنید، به راحتی می توانید درک کنید که چرا عملکرد وردپرس بسیار مهم است.
در مورد آن فکر کنید:
فروشگاه آنلاین شما می تواند هیجان انگیزترین نسخه، خیره کننده ترین تصاویر محصول و جذاب ترین فراخوان ها را داشته باشد. شما حتی می توانید با بازاریابی ایمیلی موفقیت زیادی داشته باشید و با هر کمپین، تعداد بی شماری کلیک کنید.
با این حال، اگر همه آن کلیک ها به وب سایتی منتهی شود که بارگذاری آن برای همیشه و یک روز طول می کشد، مردم نمی توانند در آن جا بمانند.
ناامید شده، آنها دکمه برگشت را سریعتر از آنچه شما می توانید بگویید ضربه می زنند ERR_CONNECTION_TIMED_OUT.
ادامه مقاله در زیر
نتیجه، انبوه چرخ دستی های رها شده، از دست دادن فروش، و فرصتی برای ارائه تجربیات مثبت کاربر است که خریداران یکباره را به مشتریان مادام العمر و وفادار تبدیل می کند.
عملکرد چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟
تا اینجا خیلی ترسناک بود، اما هر یک از اینها چه ربطی به بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) دارد؟
به صراحت بگویم، بسیار.
گوگل بزرگترین موتور جستجو در جهان است. از الگوریتم هایی استفاده می کند که بیش از 200 عامل را در نظر می گیرند تا تعیین کند صفحات شما در چه رتبه ای در نتایج جستجوی بازگشت شده برای کلمه کلیدی مورد نظر شما قرار می گیرند.
200 ممکن است زیاد باشد، اما اکثر آنها - اگر نگوییم همه - برای دستیابی به یک هدف روشن طراحی شده اند:
کاربران را به وب سایت های با کاربرد آسان که از نظر آنها مفید، ارزشمند و مرتبط هستند هدایت کنید.
بنابراین، وب سایت هایی که با این معیارها مطابقت دارند، با رتبه بندی بالاتر SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) و گنجاندن در ریچ اسنیپت ها پاداش دریافت می کنند که باعث افزایش بیشتر دید در نتایج جستجو می شود.
صرف نظر از اینکه چگونه به آن نگاه می کنید، استفاده از وب سایتی که زمان زیادی برای بارگیری آن نیاز دارد، آسان نیست، بنابراین یک عامل وجود دارد که تأثیر مخربی بر فروشگاه شما دارد.
علاوه بر این، هنگامی که بازدیدکنندگان از انتظار برای بارگیری محتوای شما خسته می شوند و فوراً آن را ترک می کنند، این به گوگل (و سایر موتورهای جستجو) سیگنال می دهد که این صفحه چندان مرتبط، مفید یا ارزشمند نبوده و شما را در رتبه بندی جستجو پایین می آورد. بر این اساس.
خوشبختانه، هنگام انتخاب و استفاده از قالب وردپرس WooCommerce، مراحل زیادی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از بهینه سازی کامل آن برای بارگذاری با سرعت رعد و برق انجام دهید.
در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:
5 روش برتر برای سرعت بخشیدن به قالب وردپرس WooCommerce
1. سرعت سایت خود را به طور مکرر تست کنید
قبل از انجام هر کار دیگری، مطمئن شوید که وب سایت خود را از طریق یک ابزار تست سرعت اجرا کنید.
ما عاشق استفاده هستیم Google Pagespeed Insights برای این کار، اگرچه ممکن است ترجیح دهید از ابزاری مانند Pingdom یا GTmetrix.
از هر پلتفرمی که استفاده می کنید، دو مزیت واضح برای اجرای تست سرعت قبل از بهینه سازی تم برای عملکرد وجود دارد.
- اکثر پلتفرم های تست عملکرد، خطاهایی را که باعث کندی سرعت سایت شما می شود، برجسته می کنند و حتی به منابع ارزشمند پیوند می دهند تا به شما در رفع آن ها کمک کنند.
این بدان معنی است که می توانید به سرعت روی شناسایی و حل بزرگترین مشکلات مانع عملکرد خود کار کنید.
- تست سرعت اولیه شما معیارهای عملکرد فعلی شما را نشان می دهد، که می تواند به عنوان معیاری برای بهبود استفاده شود و تعیین اهداف واقعی و قابل دستیابی را آسان تر می کند.
هنگامی که چند مرحله زیر را اجرا کردید، حتما این فرآیند را تکرار کنید و این کار را هر بار که به روزرسانی قابل توجهی در سایت شما وجود دارد انجام دهید تا مطمئن شوید که محتوا یا ویژگی های جدید به امتیازات سرعت شما آسیب نرسانده است.
2. از یک تم با کد کمینه و بهینه استفاده کنید
هر خط کد در موضوع WooCommerce شما نیاز به قربانی کردن مقدار کمی از منابع مؤثر بر عملکرد دارد تا مرورگرها بتوانند آن را بخوانند، درک کنند و به کاربر نهایی ارائه کنند.
تعداد منابع مورد نیاز برای پردازش یک خط کد ممکن است ناچیز باشد. با این حال، اضافه کردن آن منابع برای هر خط به زودی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، به خصوص اگر توسعه دهنده تم شما به کد طولانی، پیچیده و فایل های اسکریپت بزرگ متکی باشد.
با در نظر گرفتن این موضوع، اگر هنوز بهترین موضوع تجارت الکترونیک را برای وب سایت خود انتخاب نکرده اید، با انتخاب یکی از کدهای تمیز و مینیمالیستی از آن سود خواهید برد.
هر چه کد کمتر باشد و هر چه بهتر نوشته شود، کمتر به عملکرد شما آسیب می رساند.
فراتر از آن، انتخاب یک تم خوب کدگذاری شده در وهله اول باعث صرفه جویی در زمان و دردسر استفاده از ویژگی های کوچک سازی در افزونه های بهینه سازی عملکرد مانند WP Rocket، W3 Total Cache یا بهینه سازی خودکار.
Minification کاراکترهای غیر ضروری مانند فضای خالی و نظرات توسعه دهندگان را از کد وب سایت شما حذف می کند، مانند فضای خالی و نظرات. این کار حجم فایل آن را کاهش می دهد و در نتیجه زمان بارگذاری صفحه را بهبود می بخشد.
3. محتوای آزمایشی خود را حذف کنید
بسیاری از بهترین تم های WooCommerce به شما امکان می دهند محتوای ساختگی را وارد کنید تا وب سایت شما مانند نسخه نمایشی ظاهر و کارایی داشته باشد.
برای بسیاری از کاربران وردپرس، این می تواند نقطه شروع ارزشمندی باشد، و طرح بندی ها و ساختارهای از پیش طراحی شده را ارائه می دهد، به طوری که تنها کاری که آنها برای تولید یک سایت تجارت الکترونیک با کیفیت بالا باید انجام دهند این است که محتوای آزمایشی را با محتوای خود جایگزین کنند.
به همان اندازه که همه اینها می تواند مفید باشد، تعداد کاربران مبتدی وردپرس را از دست داده ایم، که در هیجان راه اندازی فروشگاه جدید خود غرق شده اند، به سادگی فراموش می کنند که محتوای نسخه ی نمایشی را پس از پایان کار با آن حذف کنند.
این باعث انواع مشکلات مرتبط با سئو می شود، از جمله:
الف. محتوای تکراری
تصور کنید از همان تمی که پنج صاحب فروشگاه آنلاین دیگر استفاده می کنید، استفاده می کنید و همگی محتوای نمایشی یکسانی را نصب می کنید. با توجه به اینکه وردپرس قدرت دارد 810 میلیون وب سایت در سراسر جهان، این کاملاً محتمل است.
حال، تصور کنید که هر پنج نفر از شما یک محتوای آزمایشی مشابه را در سایت خود به صورت زنده نگه دارید.
حتی اگر به طور فعال به آن محتوا از صفحات خود پیوند نمی دهید، همچنان وجود دارد. خزنده های جستجو همچنان می توانند آن را دریافت کنند و همچنان آن را به عنوان محتوای تکراری طبقه بندی کنند.
در حالی که خود گوگل اصرار دارد که وجود دارد چیزی به عنوان «جریمه محتوای تکراری» وجود نداردآنها همچنین می گویند که مشکلات محتوای تکراری می تواند بر عملکرد شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارد، به خصوص اگر سایت شما دارای ارزش یک سایت نسخه ی نمایشی کامل باشد.
ب. امنیت
هنگامی که محتوای آزمایشی را در سایت خود بارگذاری می کنید، اغلب به طور خودکار چند کاربر پیش فرض وردپرس را بارگذاری می کنید که هر کدام نام کاربری و رمز عبور خود را دارند.
نادیده گرفتن این موضوع آسان است، اما بازیگران بد همچنان می توانند از آن حساب های جعلی برای به خطر انداختن سایت شما سوء استفاده کنند.
این فقط یک مشکل قابلیت استفاده نیست. وب سایت هایی که دارای مشکلات امنیتی هستند، خزنده های موتورهای جستجو را نیز خشنود نمی کنند.
ج. اندازه سایت
هر پست وبلاگ آزمایشی و قالب صفحه آرایی، هر صفحه محصول ساختگی، و هر تصویر اندازه پایگاه داده وب سایت شما را افزایش می دهد که می تواند عملکرد وب سایت شما را کاهش دهد. با حذف محتوای نمایشی، می توانید حجم پایگاه داده خود را کاهش دهید و زمان بارگذاری وب سایت خود را بهبود بخشید.
با در نظر گرفتن این موضوع، هنگامی که آماده راه اندازی سایت جدید خود هستید، مطمئن شوید که از هر یک از بخش های کلیدی وب سایت خود عبور کرده و هر محتوایی را که فعالانه استفاده نمی کنید حذف کنید:
- نوشته ها
- صفحات
- دسته بندی ها
- برچسب ها
- محصولات
- کاربران
- تصاویر و سایر رسانه ها
- نظرات
- فیلدهای سفارشی
- پاسخ فرم تماس.
4. تصاویر خود را بهینه کنید
حتی پس از پایان حذف محتوای غیر ضروری، همچنان تصاویر زیادی خواهید داشت که واقعاً به آنها نیاز دارید.
به هر حال، ماهیت راه اندازی یک فروشگاه آنلاین به این معنی است که شما به تصاویر جذاب زیادی برای کمک به فروش محصولات خود نیاز دارید.
هر چقدر هم که ضروری باشند، این تصاویر می توانند بزرگترین فایل های سایت شما باشند و زمان بارگذاری صفحات شما را به طور چشمگیری کاهش دهند.
خبر خوب این است که این یکی دیگر از راه حل های نسبتا سریع و آسان است که می توان با موارد زیر به دست آورد:
الف. استفاده از بارگذاری تنبل
بارگذاری تنبل تضمین می کند که تصاویر و سایر عناصر تنها زمانی بارگیری می شوند که برای اولین بار در مرورگر کاربر قابل مشاهده باشند.
این باعث کاهش تعداد مواردی می شود که باید در هنگام ورود کاربر به سایت شما بارگذاری شوند و در نتیجه سرعت بارگذاری صفحه بیشتر، مشتریان راضی تر و نرخ پرش کاهش می یابد.
این روزها، یافتن یک موضوع WooCommerce پاسخگو با ویژگی های بارگذاری تنبل داخلی به آرامی اما مطمئنا آسان تر می شود.
اگر موضوع شما شامل این ویژگی نیست، راهنمای کامل ما برای اجرای بارگذاری تنبل در سایت وردپرس خود را ببینید.
ب. فشرده سازی تصاویر شما
به عبارت ساده، هرچه اندازه فایل تصویر شما کوچکتر باشد، سریعتر بارگذاری می شود.
با استفاده از ویژگی های فشرده سازی تصویر ابزارهایی مانند، می توانید اندازه فایل را قبل از آپلود تصویر در سایت خود کاهش دهید فتوشاپ و TinyPNG.
برای تصاویری که از قبل در سایت شما هستند، از افزونه های برتر بهینه ساز تصویر مانند فشرده سازی WP، Smush، و ShortPixel Image Optimizer تا آنها را فشرده کند.
ج. استفاده از اندازه تصویر مناسب
اگر قرار است تصویر شما فقط با ابعاد 500 پیکسل در 500 پیکسل نمایش داده شود، دلیلی برای آپلود آن به عنوان فایلی با ابعاد 2000 در 2000 پیکسل وجود ندارد.
انجام این کار فقط به این معنی است که شما یک تصویر با اندازه فایل بزرگتر از آنچه لازم است آپلود می کنید، و همانطور که قبلاً دیدیم، اندازه فایل بر عملکرد تأثیر می گذارد.
5. سفارشی سازی های خود را با دقت در نظر بگیرید
اگر راهنمای ما در مورد تأثیر سفارشی سازی روی تم های واکنش گرا را بخوانید، به یاد خواهید آورد که افراط کردن، ایجاد تغییرات غیرضروری و افزودن ویژگی های غیر ضروری فقط به این دلیل که می توانید بسیار آسان است.
در نهایت، همه آن زنگ ها و سوت های اضافه شده می توانند باعث کند شدن سایت شما و آسیب رساندن به قابلیت استفاده شوند، و دسترسی کاربران به محتوا یا ویژگی های مورد نظر را دشوار می کنند.
با در نظر گرفتن این موضوع، بررسی دقیق ویژگی ها و گزینه های سفارشی سازی در موضوع WooCommerce خود مفید است، مطمئن شوید که هر تصمیمی که می گیرید به شما کمک می کند تا تجربه های بی نقصی را ارائه دهید که هم مشتریان و هم موتورهای جستجو دوست دارند.
بهبود عملکرد تم WooCommerce وردپرس: یک نکته نهایی
تا به حال، پنج راه ساده و در عین حال موثر برای بهینه سازی تم WooCommerce خود و استفاده از آن به نفع خود در افزایش عملکرد یاد گرفته اید.
می دانید که چرا انجام تست سرعت قبل از انجام کارهایی مانند کوچک سازی کد، بهینه سازی تصویر، و حذف تمام محتوای آزمایشی غیرضروری مفید خواهد بود.
با این حال، اگر آخرین چیزی که باید در مورد بهینه سازی سرعت وردپرس بدانید، این است که واقعاً یک کار مداوم است.
هر تغییر طراحی، هر محصول جدیدی که راه اندازی می کنید و هر افزونه ای که نصب می کنید می تواند بر سرعت بارگذاری صفحه شما تأثیر بگذارد، به همین دلیل است که ما بر اهمیت آزمایش مکرر سرعت تأکید کردیم.
در حالی که اجرای این تست های منظم به شما کمک می کند تا هر گونه مشکلی را شناسایی و برطرف کنید، اتخاذ بهترین روش های فنی سئو، مانند اطمینان از فشرده سازی و اندازه مناسب تصاویر قبل از آپلود، در وهله اول از بسیاری از این مشکلات جلوگیری می کند. .
و هنگامی که بهینه سازی را برای عملکرد انجام دادید؟ برای پیشنهادات بیشتر در مورد نحوه افزایش دید آنلاین خود، به 20 نکته برتر SEO وردپرس ما مراجعه کنید.
منبع: https://wplift.com/how-to-speed-up-woocommerce-wordpress-theme