ناشران بریتانیا دعوی 13.6 میلیارد پوندی علیه گوگل به اتهام سوء استفاده از بازار تشکیل دادند – WP Tavern

پروفسور جرادین، شریک موسس Geradin Partners، گفت: «در حالی که ارزش ادعایی که ما ارائه می کنیم، قابل توجه است، ما معتقدیم که این موضوع بسیار بیشتر از پول است. «گوگل سال‌هاست که از شرکت‌ها در بریتانیا و اروپا و فراتر از آن، از جمله مطبوعات محلی و ناشران وب‌سایت‌های متمرکز بر جامعه، از فرصت کسب درآمد مناسب از طریق تبلیغات محروم بوده است. علاوه بر اینکه گوگل را به حساب طرف‌هایی که ضرر کرده‌اند نیاز به غرامت مناسب دارند، چیزی که ادعای CAT می‌تواند بدون هیچ هزینه‌ای برای آن طرف‌ها محقق شود.»


منبع: https://wptavern.com/uk-publishers-file-13-6-billion-lawsuit-against-google-alleging-market-abuse

آ بیانیه منتشر شده توسط Humphries Kerstetter تمرکز تحقیقات آنها را شرح می دهد:

تحلیل اقتصادی شرکت‌ها از رفتار ضدرقابتی ادعایی گوگل نشان می‌دهد که ممکن است درآمدهای تبلیغاتی برخی از شرکت‌ها تا 40 درصد کاهش یافته باشد. اگرچه Google در اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا مورد بررسی های نظارتی متعددی قرار گرفته است که منجر به جریمه 220 میلیون یورویی از سوی مقامات رقابت فرانسه شده است، این ادعا با هدف جبران خسارت ناشران و بازیابی زیان از طریق دعوای حقوقی دسته بندی رقابتی انجام شده است.

این تحقیقات رقابتی همگی بر روی حقایق اصلی یکسانی متمرکز هستند. گوگل بر بازارهای خدمات فناوری تبلیغات در بریتانیا و سراسر جهان تسلط دارد و تا 90 درصد از بازار را در بخش‌های خاص کنترل می‌کند. این به Google اجازه می‌دهد شرایط را دیکته کند، قیمت‌ها را کنترل کند و در برخی سناریوها، به آن امکان می‌دهد در فرآیند انتخاب آگهی‌ها برای انتشار، از پلتفرم‌های خود استفاده کند.

کلودیو پولاک، که ریاست ادعای رقابت ناشران بریتانیا را بر عهده دارد، گفت: “بازار تبلیغات آنلاین پیچیده، فنی و بسیار خودکار است.” “تبلیغات در کسری از ثانیه در فرآیندی به فروش می رسد که طراحی شده است تا محصول در حال تبلیغ را با مشخصات فردی که از یک وب سایت بازدید می کند مطابقت دهد. پلتفرم‌های شخص ثالث در هر دو طرف بازار کار می‌کنند و عرضه را با تقاضا مطابقت می‌دهند و – در دنیای ایده‌آل – از عملکرد کارآمد و مؤثر بازار اطمینان می‌دهند. متأسفانه، اکنون به خوبی ثابت شده است که این بازار به گونه ای توسعه یافته است که در درجه اول در خدمت گوگل است.

گروهی متشکل از 130,000 کسب و کار که حدود 1,750,000 وب سایت و برنامه را در بریتانیا منتشر می کنند، علیه گوگل و شرکت مادر آن آلفابت شکایت کرده اند. این ادعا توسط شرکت‌های حقوقی Humphries Kerstetter و Geradin Partners مدیریت می‌شود که ادعا می‌کنند «گوگل از موقعیت مسلط خود در بازار برای تبلیغات آنلاین سوء استفاده کرده و به ضرر ده‌ها هزار ناشر وب‌سایت‌ها و موبایل برای خود سودهای فوق‌العاده‌ای به دست آورده است. اپلیکیشن‌ها در بریتانیا.”

ادعاهای ادعای رقابت مشابه شکایت وزارت دادگستری ایالات متحده است که ادعا می‌کند Google از AMP برای جلوگیری از پیشنهاد هدر و کاهش زمان بارگذاری تبلیغات غیرAMP استفاده کرده است.

یک ادعای چند میلیارد یورویی جداگانه به طور موازی در اتحادیه اروپا اجرا می شود که توسط یک شرکت حقوقی هلندی با همکاری Geradin Partners رسیدگی می شود. آنها به دنبال جبران خسارت ادعا شده به ناشران کوچک محلی هستند که در بحبوحه کاهش درآمد تبلیغاتی تلاش کرده اند تا سرپا بمانند.