گوگل اخیراً مقاله راهنمای خود را در مورد بهترین روش ها برای خزیدن پیوندها به روز کرده است.
مقاله به روز شده شامل بخش های جدیدی است که نحوه استفاده موثر از متن لنگر و ارجاع متقابل محتوای خود را با پیوندهای داخلی راهنمایی می کند.
علاوه بر این، مقاله راهنما در صورت منطقی بودن، ملاحظاتی برای پیوند دادن به سایت های خارجی دارد.
در میان اطلاعات جدید یک بخش موجود در مورد ایجاد پیوندها با استفاده از یک خزیدن است عنصر HTML با یک href صفت.
راهنمای اضافه شده همچنین خزیدن و درک لینک ها را برای Google آسان تر می کند.
در اینجا یک نمای کلی از سند راهنما به روز شده است.
لنگر قرار دادن متن
اولین بخش به روز شده اهمیت قرار دادن متن لنگر را برجسته می کند.
گوگل توصیه می کند که متن لنگر را بین عناصر قرار دهید که موتور جستجو بتواند آنها را بخزد.
این تضمین می کند که متن لنگر برای گوگل قابل مشاهده است و به موتور جستجو کمک می کند تا زمینه صفحه پیوند داده شده را درک کند.
نوشتن متن لنگر
مقاله به روز شده نکاتی در مورد نحوه نوشتن متن لنگر خوب ارائه می دهد.
به عنوان بهترین روش، وب سایت ها باید از متن توصیفی استفاده کنند که به طور دقیق محتوای صفحه پیوند شده را منعکس کند.
متن لنگر خوب مفید است زیرا به بازدیدکنندگان می گوید صفحه ای که قصد رفتن به آن را دارند درباره چه چیزی است. باید کوتاه و مرتبط با صفحاتی باشد که متصل می کند.
هرچه انکر تکست شما بهتر باشد، درک آن برای بازدیدکنندگان و گوگل آسان تر است.
از استفاده بیش از حد از کلماتی که با کلمات کلیدی صفحه ای که به آن متصل هستید مطابقت دارند، خودداری کنید زیرا ممکن است خط مشی های هرزنامه گوگل را نقض کند.
به کلماتی فکر کنید که مردم باید در صفحه بعدی که بازدید می کنند بفهمند. اگر درست به نظر نمی رسد، احتمالاً لازم نیست.
گوگل به شما یادآوری می کند که به کلمات قبل و بعد از پیوند فکر کنید، زیرا آنها زمینه را برای خزنده های موتورهای جستجو فراهم می کنند.
در نهایت، پیوندهای زیادی را نزدیک به هم قرار ندهید زیرا ممکن است گیج کننده باشد و خواندن آن را سخت تر کند.
لینک های داخلی
مقاله به روز شده گوگل در مورد بهترین شیوه های پیوند بر اهمیت ارجاع متقابل محتوای شما با پیوندهای داخلی تاکید دارد.
این استراتژی به کاربران کمک می کند تا در وب سایت شما پیمایش کنند و محتوای مرتبط را بیابند و در عین حال اهمیت صفحات شما را به گوگل نشان دهند.
گوگل می گوید: “هر صفحه ای که به آن اهمیت می دهید باید حداقل یک پیوند از یک صفحه دیگر در سایت شما داشته باشد.”
لینک های خارجی
بخش به روز شده نهایی پیوند دادن به سایت های خارجی را در صورت منطقی ترغیب می کند.
گوگل تصدیق می کند که پیوند دادن به سایت های خارجی با کیفیت بالا می تواند ارزش بیشتری برای کاربران ایجاد کند و اعتبار وب سایت شما را افزایش دهد.
صفحه راهنما توصیه می کند که از “nofollow” فقط زمانی استفاده کنید که به وب سایتی که به آن پیوند می دهید اعتماد ندارید. از آن برای هر لینک استفاده نکنید.
اگر برای قرار دادن یک لینک در وب سایت خود پول دریافت کرده اید، باید بگویید که حمایت مالی شده است یا از “nofollow” استفاده کنید.
اگر افراد می توانند لینک هایی را به وب سایت شما اضافه کنند، مانند یک انجمن یا بخش پرسش و پاسخ، باید از «ugc» یا «nofollow» برای آن پیوندها استفاده کنید.
به طور خلاصه
این بهروزرسانیها نشاندهنده تلاشهای مداوم Google برای ارائه راهنماییهای روشن به صاحبان وبسایت در مورد بهترین شیوههای پیوند است.
پیروی از این توصیهها میتواند دید و تجربه کاربری سایت شما را در حین رعایت دستورالعملهای مدیریت وب Google بهبود بخشد.
منبع: گوگل
تصویر ویژه: Ingus Kruklitis/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-updates-help-article-on-link-best-practices/480193/