مایکروسافت تغییر نام پلتفرم را در میان شتاب بازار اعلام کرد


مایکروسافت اخیراً تغییر نام های متعددی را در تعداد معدودی از پلتفرم های خود اعلام کرده است.

تبلیغات مایکروسافت طی چند سال گذشته از طریق مشارکت های نام های بزرگ، ردپای دیجیتالی خود را تسریع کرده است.

تغییرات نام پلت فرم نتیجه چیزی است که تغییرات نشان می دهد.

یک پس زمینه سریع

در چهار سال گذشته، Microsoft Ads کسب و کار خود را تغییر داد تا بر ایجاد فضایی متمرکز شود که از تبلیغ‌کنندگان، شرکا، ناشران و مصرف‌کنندگان نهایی پشتیبانی می‌کند.

بیایید نگاهی به جدول زمانی کوتاهی از پیشرفت‌های مشارکت Microsoft Ads بیندازیم:

  • 2019: خرید راه حل رسانه خرده فروشی PromoteIQ را اعلام کرد
  • 2022: خرید Xandr (Appnexus سابق) را اعلام کرد
  • 2022: نتفلیکس مایکروسافت را به عنوان شریک فناوری تبلیغات و فروش جهانی انتخاب می کند
  • 2023: تبلیغات Roku برای همکاری بین پلتفرمی به مایکروسافت ادز می پیوندد

هر خرید و مشارکت با تصاحب سهم بیشتری از بازار آنلاین همراه بود.

به حداکثر رساندن راه حل های دیجیتال آن

تبلیغات مایکروسافت معمولاً به دلیل پلتفرم تبلیغات جستجوی خود (بینگ سابق) شناخته می شود.

در حالی که جستجوی مایکروسافت بینگ تنها 7 درصد از سهم بازار را تشکیل می دهد، مخاطبان و پلتفرم های تبلیغاتی بومی آن، فرصت های رشد دیگری را فراهم کرده اند.

امروزه، مایکروسافت از بسیاری از پیشنهادات بیشتر در پلتفرم تبلیغاتی خود پشتیبانی می کند، از جمله:

  • جستجو کردن
  • نمایش دادن
  • بومی
  • رسانه خرده فروشی
  • ویدئو
  • تلویزیون متصل (CTV)

مایکروسافت با پیشنهادات مقیاس‌پذیر و ارائه مشتریان جدید و عمودی‌های جدید گسترش استراتژیک قدرت موتور جستجو، توزیع اخبار، سیستم عامل، شبکه تجاری، مرورگر، و پلتفرم بازی را با هم ترکیب می‌کند و با یک پلتفرم سمت عرضه برای ناشران، یک پلتفرم سمت تقاضا برای تبلیغ‌کنندگان و یک پشته رسانه‌ای خرده‌فروشی ترکیب می‌شود.

یکپارچه سازی برند مایکروسافت

دو اعلامیه تغییر نام مربوط به خریدهای PromoteIQ و Xandr است.

  • PromoteIQ اکنون تبدیل خواهد شد رسانه خرده فروشی مایکروسافت.
  • Xandr Solutions اکنون تبدیل خواهد شد Microsoft Monetize، Microsoft Invest و Microsoft Curate.

طبق اعلام مایکروسافت، به‌روزرسانی‌ها تا پایان سال 2023 ارائه خواهند شد. هیچ تغییر فوری در مورد کمپین‌های تبلیغاتی، برنامه‌های رسانه‌ای خرده‌فروشی یا خدمات کسب درآمد از وب‌سایت رخ نمی‌دهد.

افزودن هوش مصنوعی به پلتفرم های تبلیغاتی

علاوه بر تغییر نام، مایکروسافت به پیشرفت های آینده هوش مصنوعی به زودی اشاره کرد.

در سال 2023، مایکروسافت یک جستجوگر Bing و مرورگر Edge مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کاربران راه اندازی کرد که بازخورد مثبتی دریافت کرد.

اکنون مایکروسافت متعهد شده است که هوش مصنوعی مولد را به پلتفرم های تبلیغاتی خود بیاورد.

همین امروز، مایکروسافت از ابزار هدف گیری پیش بینی خود در پلتفرم تبلیغاتی رونمایی کرد.

در حالی که مایکروسافت در مورد به‌روزرسانی‌های خاص دیگری اظهار نظر نکرد، به موارد زیر اشاره کرد که تبلیغ‌کنندگان ممکن است هوش مصنوعی را ببینند:

  • ایجاد دارایی کمپین را در مقیاس به صورت خودکار انجام دهید
  • کارایی مدیریت کمپین
  • از مجموعه گسترده تری از اهداف تبلیغاتی پشتیبانی کنید

به‌روزرسانی‌های پلتفرم هوش مصنوعی آگهی‌دهنده و ناشر در پاشنه برخی به‌روزرسانی‌های Google Ads قرار دارند.

Google Ads در حال حاضر از ایجاد دارایی خودکار برای کمپین‌های Performance Max پشتیبانی می‌کند، بنابراین به نظر می‌رسد این اعلامیه نسخه مایکروسافت سریعاً دنبال خواهد شد (اگرچه تأیید نشده است).

چرا این تغییرات مهم هستند؟

هدف از این تغییرات نام این است که چگونه مایکروسافت در مورد ارزش و پیشنهادات هر پلتفرم صحبت می کند.

از منظر تبلیغ کننده و ناشر، تغییر نام منطقی است.

یک نام ساده و قابل تشخیص به مایکروسافت این مزیت را می دهد تا برندهای بیشتری را جذب کند، مارک های خرده فروشی بزرگ.

با داشتن چندین راه حل Xandr، استراتژی مایکروسافت برای تقسیم بندی پیشنهادات راه حل، حرکت درستی است. راه حل ها برای تبلیغ کنندگان و ناشران ساده تر است تا بفهمند کدام پلتفرم برای آنها مناسب است.

ممکن است عوامل رقابتی دیگری نیز در تغییر نام نقش داشته باشند.

در اوایل این ماه، The Trade Desk (TDD) به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را برای پلتفرم برنامه‌ای خود اعلام کرد تا انحصار فناوری بزرگ را از بین ببرد.

همانطور که برندهای بیشتری در حال ظهور هستند و راه حل های خود را پیچیده می کنند، مایکروسافت به دنبال یک صندلی در میز است. مایکروسافت با قابلیت های تبلیغاتی در 187 بازار و 35 زبان به سرعت به یک نیروی بین المللی مهم تبدیل می شود.

خلاصه

مایکروسافت در حال افزایش ردپای جستجوی خود است و خود را در برابر سایر بازیکنان متنوع می کند.

خرید PromoteIQ تمرکز استراتژیک خود را بر صنعت خرده‌فروشی نشان می‌دهد و پیشنهادات آن منحصر به فرد است و چیزی که گوگل ندارد.

موارد استفاده برای صنایع مختلف نیز در پیشنهادات مایکروسافت آشکار است.

اگر به هیچ عنوان با مایکروسافت تبلیغ نمی کنید، زیاد به این فرصت ننشینید. به نظر می رسد ظرفیت آنها برای رشد تازه شروع شده است.


تصویر ویژه: پریماکوف/شاتراستاک




منبع: https://www.searchenginejournal.com/microsoft-announces-platform-name-changes-amidst-market-acceleration/489932/