راه حل میزبانی WooCommerce که در سال 2023 به WordPress.com می آید، پس از راه اندازی های اخیر از GoDaddy و Bluehost – WP Tavern


WooSesh این هفته با یک جلسه کلیدی توسط مدیر عامل WooCommerce، Paul Maiorana، که یک مرور کلی از وضعیت فعلی اکوسیستم ارائه کرد، آغاز شد. طبق گفته های Builtwith، بیش از 3.4 میلیون وب سایت از WooCommerce استفاده می کنند که 25 درصد از میلیون ها فروشگاه آنلاین برتر را شامل می شود. این محبوب ترین راه حل در بین سایت های وردپرس با تجارت الکترونیک است که 93 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

Maiorana برخی از روندهای صنعت را پوشش داد که در سال 2023 شکل گرفتند. تجار WooCommerce در مورد اقتصاد نامطمئن هستند و در حالی که برخی خوشبین هستند، برخی دیگر بهبود آن را به زودی نمی بینند. اگرچه رشد از زمان شتاب سریع تجارت الکترونیک در سال 2021 که ناشی از شیوع همه گیر بود، کند شده است، Maiorana گفت که پیش بینی می شود درآمدها تا سال 2025 به طور پیوسته افزایش یابد.

هسته WooCommerce در حال ورود به زمان تحول‌آفرین است، زیرا مدیر جدید به طور کامل ادغام شده است و بلوک‌های سبد خرید و Checkout اکنون بخشی از هسته (در نسخه بتا) هستند. این افزونه با بیش از 40 بلوک در حال حاضر سازگارتر شده است. WooCommerce شاهد افزایش 319 درصدی در استفاده از تم های بلوکی بوده است و هدف آن این است که سازگاری کامل خارج از جعبه با هر تم مبتنی بر بلوک داشته باشد.

بازار محصولات میزبانی شده ووکامرس در حال گرم شدن است

یکی از بزرگترین اعلامیه های این رویداد این بود که WooCommerce در حال توسعه راه حل میزبانی و کلید در دست خود با همکاری شرکای میزبانی است. WordPress.com اولین نسخه آزمایشی این محصول در فوریه 2023 خواهد بود. Maiorana گفت که هدف از این راه حل بهبود نصب و نگهداری با موارد زیر است:

  • WooCommerce از پیش نصب شده، فعال و میزبانی شده است
  • مجموعه ای از پیش بسته بندی شده از افزونه های ضروری
  • نصب ساده‌شده که با سیستم‌های شرکا برای بهبود تبدیل کار می‌کند
  • قیمت ماهانه رقابتی برای کاهش ریزش
  • بازاریابی مشترک و تقسیم درآمد با میزبان

راه حل میزبانی ووکامرس در رقابت مستقیم با هاست های دیگری خواهد بود که به تازگی محصولات خود را عرضه کرده اند.

در نوامبر 2021، GoDaddy Pagely را با هدف استقرار یک محصول جدید SaaS WooCommerce خریداری کرد. Pagely با خریدهای قبلی 2020 Poynt، یک پردازنده پرداخت، و SkyVerge، یک شرکت محبوب توسعه افزونه WooCommerce، جفت شد تا یک راه حل یکپارچه ایجاد کند. ماه گذشته، GoDaddy راه اندازی شد پیش نمایش دسترسی باز از مدیریت فروشگاه های ووکامرس به مشتریان مستقر در ایالات متحده

راه حل GoDaddy دارای توانایی همگام سازی در بازارها از جمله آمازون، eBay، Google، Walmart، Etsy و YouTube با یک داشبورد واحد است که پردازش پرداخت، بازاریابی، حمل و نقل و موجودی را مدیریت می کند. این با GoDaddy Payments برای تراکنش‌های آنلاین و حضوری یکپارچه شده است که هزینه تراکنش 2.3٪ + 30¢ را به همراه دارد. برنامه های پیش نمایش WooCommerce میزبانی شده از 99.99 دلار در ماه تا 249.99 دلار در ماه متغیر است.

در WooSesh امروز، Beka Rice، مدیر ارشد مدیریت محصول در GoDaddy، سخنرانی کرد مروری بر فروش چند کاناله و همه کاناله برای بازرگانان تجارت الکترونیک در طول ارائه او به نظر می رسد فعال کردن مدیریت فروشگاه چند کانالی یکی از اصلی ترین نقاط فروش پیشنهاد GoDaddy باشد.

Bluehost یکی دیگر از رقبای اخیر در فضای میزبانی WooCommerce مدیریت شده است که ماه گذشته محصول خود را راه اندازی کرد. در ماه مارس، Newfold Digital، شرکت مادر Bluehost، YITH، یک شرکت افزونه وردپرس با بیش از 100 افزونه WooCommerce را خریداری کرد. بسته‌های WooCommerce مدیریت‌شده Bluehost شامل مجموعه‌ای از پلاگین‌های YITH است که به بازرگانان کمک می‌کند تا فروشگاه‌های خود را برای ارائه کارت‌های هدیه، رزرو و قرار ملاقات، لیست علاقه‌مندی‌ها، فیلتر کردن محصولات و موارد دیگر گسترش دهند.

Bluehost دو طرح ارائه می دهد. در سال اول، وقتی صورت‌حساب سالانه صورت می‌گیرد، مشتریان 9.95 دلار در ماه برای یک فروشگاه ساده یا 12.95 دلار در ماه برای فروش در بازارهای مختلف پرداخت می‌کنند. مشتریان در طرح گران‌تر این گزینه را دارند که موجودی محصول را در سراسر Etsy، Amazon و eBay از طریق داشبورد تلفیقی از طریق Ecomdash مدیریت کنند. در انتهای بودجه طیف میزبانی WooCommerce، پیشنهاد Bluehost بر ایجاد یک تجربه کاربرپسند و هدایت‌شده از ورود تاکید دارد.

Bluehost سال گذشته یک مطالعه تحقیقاتی داخلی انجام داد و متوجه شد که مشتریان کسب و کارهای کوچک آن به دنبال راه حل هایی هستند که به آنها امکان فروش آنلاین را بدهد، اما بسیاری از آنها برای اولین بار وب سایت ایجاد می کنند. این شرکت این پیشنهاد جدید WooCommerce را برای از بین بردن دردسر ناوبری تم ها و افزونه های زیادی که برای راه اندازی یک فروشگاه لازم است ایجاد کرد.

Bluehost از YITH استفاده می کند موضوع شگفت انگیز به عنوان موضوع شروع فروشگاه ها، که در ماه اوت بررسی کردیم.

“موضوع ما برای وردپرس ساخته شده است، از ساختار بلوکی استفاده می کند که وب سایت های وردپرس مدرن شروع به پذیرش کرده اند (یکی از اولین های مبتنی بر بلوک
مضامین بلوک WooCommerce) و همچنین شامل سه الگوی تمام صفحه برای طرح‌بندی‌ها و طرح‌های مختلف صفحه اصلی است.

این نه تنها فروشگاهی با ظاهری مدرن را در اختیار کاربران قرار می دهد، بلکه به آنها اجازه می دهد تا در آینده به راحتی آن را سفارشی کنند. YITH Wonder با شش تغییر سبک مختلف ارائه می شود که سفارشی کردن ترکیب رنگ های برجسته و تایپوگرافی سایت را آسان می کند.

پیشنهاد Bluehost با هدف ارائه خدمات به بازرگانانی است که خودشان فروشگاه ها را می سازند. این شرکت راه حل پرداخت خود را ایجاد نکرده است، اما به ارائه دهندگان پرداخت محبوب مانند PayPal و Stripe متصل می شود و گزینه های پول نقد هنگام تحویل و تحویل در فروشگاه را ارائه می دهد.

WooCommerce در آغاز سفر خود به سمت راه‌اندازی یک راه‌حل میزبانی شده است، اما این شرکت همچنین نقش متفاوتی را در اکوسیستم به عنوان نگهدارنده نرم‌افزار اصلی بازی می‌کند. Maiorana در مصاحبه ای با Tavern پس از سخنرانی اصلی خود گفت که اکثریت قریب به اتفاق (90٪) از توسعه هسته WooCommerce در حال انجام توسط تیم WooCommerce در Automattic انجام می شود.

او گفت: “یک تفاوت مهم این است که ما واقعاً بر روی اکوسیستم WooCommerce – از جمله هزاران میزبان وب که به پشتیبانی و هدایت وردپرس و Woo در سراسر جهان کمک می کنند – به عنوان مهم ترین “مشتری” خود متمرکز شده ایم.

و آنچه ما از این مشتریان می شنویم این است که رقابت با سادگی ارائه شده توسط راه حل های تجارت الکترونیک اختصاصی و کلید در دست چالش برانگیز است. در عین حال، بسیاری از میزبان‌های وب توانایی رسیدگی به مواردی مانند ورود، تبدیل، و حفظ را به طور کلی ندارند – آنها برای رقابت و برنده شدن به کمک ما نیاز دارند.

بسیاری از شرکت‌های میزبانی بزرگ که به مشتریان وردپرس خدمات ارائه می‌دهند، مانند WP Engine، GoDaddy، و Bluehost، قبلاً راه‌حل‌های میزبانی شده WooCommerce خود را توسعه داده‌اند، اگرچه بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر وجود دارند که افزونه‌ها، تم‌ها و نصب دوستانه را ارائه نمی‌دهند. برای مشارکت با سازندگان WooCommerce باز است.

Maiorana گفت: “ما همچنین با دیدگاه “اول اصلی” کار می کنیم. «این بدان معناست که تلاش‌های ما در اینجا کمک می‌کند تا بهبودها را مستقیماً به تجربه اصلی WooCommerce و سایر برنامه‌های افزودنی مرتبط برگرداند. ما می خواهیم همه چیزهایی را که یاد می گیریم و هر مزیتی که کشف می کنیم به هر کاربر ووکامرس برگردانیم.

“ما فکر می کنیم استراتژی برنده برای جامعه WooCommerce این نیست که تلاش ها را تقسیم کنیم یا این نوآوری ها را برای خود نگه داریم، بلکه در عوض با یکدیگر همکاری کنیم تا WooCommerce برای همه بهتر شود.”

Maiorana نمی تواند جزئیات بیشتری از راه حلی که در حال توسعه است به اشتراک بگذارد، اما با بیش از 800 محصول در بازار WooCommerce.com، این شرکت این توانایی را دارد که یک معامله قانع کننده در مورد برنامه های افزودنی برای کسانی که با آنها میزبانی می کنند ارائه دهد. WooCommerce همچنین در حال حاضر در حال آزمایش بتا WooPay است، یک تجربه پرداخت بین سایتی با یک کلیک که از پرداخت WooCommerce استفاده می کند. ادغام WooPay با شبکه مشتریان میزبانی WooCommerce نیز ممکن است به پرداخت جدید (و WooCommerce Payments) رونق زیادی بدهد.

با توجه به اینکه WooCommerce به زودی با راه حل خود در WordPress.com میزبانی می شود، رقابت در مورد میزبانی تجارت الکترونیک مدیریت شده شروع به داغ شدن کرده است. ممکن است دیگر برای شرکت های میزبان کافی نباشد که WooCommerce و Storefront را به صورت از پیش نصب شده ارائه دهند. اگرچه بزرگترین شرکت‌های میزبانی، فروشگاه‌های افزونه‌های ووکامرس را به منظور ایجاد بسته‌های قانع‌کننده از عملکرد فروشگاه خریداری کرده‌اند، اما همچنان که پذیرش WooCommerce همچنان در حال رشد است، فضایی برای پیشنهادات متنوع در طیف گسترده‌ای از سطوح قیمت‌گذاری وجود دارد.


منبع: https://wptavern.com/hosted-woocommerce-solution-coming-to-wordpress-com-in-2023-following-recent-launches-from-godaddy-and-bluehost