Google راهنمایی در مورد Canonicals Cross-Domain برای محتوای Syndicate را به روز کرده است. با این حال، راهنمایی برای اخبار سندیکایی یکسان است.
متقابل دامنه
عنصر پیوند متعارف راهی است برای اینکه به موتورهای جستجو بگوید که یک صفحه وب نباید منبع اصلی محتوا در نظر گرفته شود، باید آن را یک صفحه تکراری در نظر گرفت و همچنین با یک پیوند به صفحه ای که گوگل باید آن را در نظر بگیرد اشاره می کند. اصلی (صفحه متعارف).
متقابل دامنه زمانی است که صفحه تکراری در یک وب سایت کاملاً متفاوت (دامنه) ظاهر می شود.
Google دستورالعملهای مربوط به خزیدن و نمایهسازی را در روز سهشنبه ۲ می ۲۰۲۲ بهروزرسانی کرد تا راهنماییهای مربوط به متعارفهای متقابل دامنه را حذف کند.
اما این تغییر گیج کننده بود زیرا به نظر می رسید نشان دهنده تغییر در نحوه استفاده از متعارف های متقابل دامنه باشد، اما هیچ بیانیه صریحی در مورد آن وجود نداشت تا تأیید کند که تغییری وجود دارد.
ما روز سهشنبه با فردی در Google تماس گرفتیم تا بپرسیم آیا متعارفهای متقابل دامنه دیگر پشتیبانی نمیشوند.
آنها به ما گفتند که روز چهارشنبه برای شفاف سازی با ما تماس خواهند گرفت، اما در این بین اسناد مورد نظر به روز شد.
با این اوصاف، گوگل همچنان راهنمای متناقض قدیمیتر را میزبانی میکند… به عنوان گل و لای پاک میشود؟
راهنمای خزیدن و نمایه سازی Google Updates
دو تغییر در دستورالعمل نحوه استفاده از متعارفهای متقابل دامنه برای محتوای سندیکایی که محتوای خبری نیست وجود دارد.
تغییر شماره 1 – راهنمای حذف شده
اولین تغییر مربوط به آنها بود راهنمای خزیدن و نمایه سازی برای جلوگیری از محتوای تکراری
Google راهنمای خزیدن و نمایهسازی را بهروزرسانی کرد تا توصیه استفاده از یک متعارف بین دامنهای را حذف کند.
این چیزی است که حذف شد:
“دلایل تعیین یک URL متعارف
…برای مدیریت محتوای سندیکایی
اگر محتوای خود را برای انتشار در دامنه های دیگر به اشتراک می گذارید، ممکن است بخواهید یک URL خاص در نتایج جستجو ظاهر شود.”
تغییر شماره 2 – راهنمای اضافه شده
دومین تغییر، اضافه شدن راهنمای جدید به گوگل بود صفحه رفع مشکلات متعارف.
راهنمای جدید به طور خاص توصیه میکند که از یک متعارف متقاطع دامنه برای محتوای سندیکایی استفاده نکنید.
این راهنمایی جدید است:
“محتوای سندیکایی
عنصر پیوند متعارف برای کسانی که مایلند از تکرار توسط شرکای سندیکا اجتناب کنند، توصیه نمی شود، زیرا صفحات اغلب بسیار متفاوت هستند.موثرترین راه حل این است که شرکای محتوای شما را مسدود کنند.
برای اطلاعات بیشتر، به جلوگیری از تکرار مقاله در Google News مراجعه کنید، که همچنین توصیه هایی در مورد مسدود کردن محتوای سندیکایی از جستجوی Google دارد.
Canonicals Cross-Domain for Content News Syndicate
تغییرات فوق بر نحوه مدیریت محتوای سندیکایی توسط سیستم خزیدن و نمایه سازی Google News تأثیری ندارد.
Google همچنان توصیه میکند که ناشران خبری که محتوای خبری خود را به اشتراک میگذارند، به استفاده از متعارفهای متقابل دامنه همانطور که در راهنمای موجودشان توصیه شده است، ادامه دهند، که تغییری نکرده است.
این راهنمایی برای ناشران خبر، نحوه جلوگیری از تکرار مقاله در Google News را آموزش می دهد.
دو راه برای مدیریت محتوای سندیکایی که اخبار است وجود دارد:
1. محتوای خبری که در داخل سایت یا شبکه شخصی خود منتشر می شود
«چند روشی وجود دارد که سایتهای خبری میتوانند به Google News کمک کنند نسخه اصلی یک مقاله خبری را پیدا کند.
از تگ rel=”canonical” استفاده کنید
اگر یک مقاله را در چندین صفحه در سایت خود یا در شبکه سایت های خود منتشر می کنید، می توانید از تگ rel=”canonical” استفاده کنید.
2. محتوای خبری مرتبط با سایت های شخص ثالث
ناشرانی که محتوای خبری خود را در اختیار اشخاص ثالث قرار میدهند، باید از شرکای سندیکای خود بخواهند از دستورالعمل برچسب متا روباتهای «noindex» استفاده کنند تا از خزیدن و فهرستبندی Googlebot-News در محتوای سندیکایی منتشر شده در وبسایتهای شخص ثالث جلوگیری کنند.
منبع اصلی محتوای خبری باید تنها محتوایی باشد که Googlebot-News آن را خزیده و نمایه می کند.
این دستورالعمل متا روبات های noindex برای استفاده است:
<meta name="Googlebot-News" content="noindex">
متا تگ noindex فوق فقط باید در سایت های خبری شخص ثالثی که محتوا در آن بازنشر می شود استفاده شود. از آن در وب سایت خبری که محتوای اصلی در آن منتشر شده است استفاده نکنید.
این دستورالعمل رسمی است:
«غیر مجاز Googlebot-News
اگر مقالات خود را به سایت های خبری دیگر منتقل می کنید، مطمئن شوید که فقط نسخه اصلی مقالات شما در Google News نشان داده می شود.برای انجام این کار، شرکای سندیکای شما باید از متا تگ روبات استفاده کنند تا Google News نتواند نسخههای مقاله اصلی شما را فهرستبندی کند.»
راهنمای اضافی برای استفاده از Canonical های متقابل دامنه
هنوز اطلاعات بیشتری وجود دارد
گوگل راهنمای منتشر شده در دسامبر 2009 که در مورد استفاده از متعارفهای متقابل دامنه برای توصیفات محتوایی/محصول مشترک توصیه می کند.
راهنمایی در قالب پرسش و پاسخ:
“من محتوای / توضیحات محصول خود را برای انتشار ارائه می کنم. آیا ناشران من باید از rel=”canonical” استفاده کنند؟
این را به شما و ناشرانتان واگذار می کنیم. اگر محتوا به اندازه کافی مشابه باشد، اگر هر دو طرف موافق باشند، ممکن است استفاده از rel=”canonical” منطقی باشد.
احتمالاً دستورالعمل فوق جایگزین شده است راهنمایی جدید برای محتوای غیر خبری در صفحه وب عیب یابی کانونیکال آنها.
“عنصر پیوند متعارف برای کسانی که مایلند از تکرار توسط شرکای سندیکا اجتناب کنند، توصیه نمی شود، زیرا صفحات اغلب بسیار متفاوت هستند. مؤثرترین راه حل این است که شرکای ایندکس محتوای شما را مسدود کنند.»
راهنمای جدید Google در مورد متعارف سازی محتوای سندیکایی را بخوانید
رفع مشکلات متعارف – محتوای مشترک
از تکرار مقاله در Google News خودداری کنید
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Asier Romero
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-guidance-on-cross-domain-canonicals/486097/