هنگامی که این دسته بندی ها به طور گسترده پذیرفته شوند، جالب خواهد بود که ببینیم آیا دایرکتوری های تم و افزونه ها توانایی فیلتر کردن نتایج جستجو را با استفاده از این برچسب ها اضافه می کنند یا خیر. این به کاربران اجازه می دهد تا نتایج را محدود کنند تا مطابق با انتظارات آنها برای پشتیبانی باشد.
دستهبندی تجاری و انجمن در فهرستهای قالب و افزونههای WordPress.org زنده است – WP Tavern
منبع: https://wptavern.com/commercial-and-community-categorization-is-live-on-wordpress-org-theme-and-plugin-directories
به نظر نمیرسد این دستهبندیها هنوز بهطور گستردهای برای تمها اعمال شوند، اما یک مثال این است که تمام موضوعات پیشفرض تحت عنوان «موضوع انجمن» قرار میگیرند، که نشان میدهد که توسط یک جامعه توسعه یافته و پشتیبانی میشوند، نه اینکه بخشی از یک آگهی تجاری باشند. تلاش
یکی از اعلامیه های مت مولنوگ در 2022 State of the Word اضافه کردن طبقه بندی های جدید برای فهرست های موضوعی و افزونه ها بود که به کاربران کمک می کند تا سریعتر هدف برنامه های افزودنی را که در نظر دارند مشخص کنند.
چندین شرکت کننده در نظرات اعلامیه پیشنهاد کردند که افزونه ها و مضامین دارای برچسب تجاری نیز باید گزینه ای برای گنجاندن پیوند “مشارکت” داشته باشند زیرا آنها نرم افزار منبع باز هستند. به نظر میرسد پاسخ وود نشان میدهد که URL بیشتر به جایی است که پشتیبانی را هدایت کند.
در حال حاضر فقط دو دسته وجود دارد، اما ساموئل (اتو) وود، مشارکتکننده متا گفت که این تلاش «شروع دستهبندی گستردهتر افزونهها و تمها» است. او توضیح داد که چگونه نویسندگان پلاگین و مضمون می توانند از ویژگی دسته بندی جدید استفاده کنند:
با نزدیک به 60000 افزونه رایگان در دسترس و بیش از 10000 تم رایگان، همیشه بلافاصله مشخص نیست که کدام افزونه ها به طور رسمی توسط انجمن پشتیبانی می شوند و کدام یک ارتقاء و پشتیبانی تجاری در دسترس دارند.
هنگامی که افزونه یا طرح زمینه شما اضافه شد، یک ویژگی جدید دریافت خواهید کرد (در برگه پیشرفته برای افزونه ها، یا در پایین صفحه فهرست برای تم ها). برای هر دو مورد، یک ورودی URL ساده است.
برای برنامه های افزودنی تجاری، URL یک پیوند پشتیبانی است. نشانیهای اینترنتی برنامه افزودنی انجمن به عنوان پیوند مشارکت برچسبگذاری میشوند.
در مثال زیر، Akismet، افزونه اسپم تجاری Automattic که همراه با وردپرس است، دسته تجاری جدید را اعمال کرده است، که نشان می دهد رایگان است اما ارتقاء یا پشتیبانی تجاری اضافی را ارائه می دهد.
برای انتخاب یک افزونه یا طرح زمینه، به [email protected] یا [email protected] ایمیل بزنید و به سادگی بخواهید در آن شرکت کنید. این یک فرآیند دستی در حال حاضر است. در آینده، روشی برای افزونه ها و تم ها اضافه خواهیم کرد تا خودشان این کار را انجام دهند.
او گفت: «این یک موضوع طبقه بندی است. «افزونه های انجمن آنهایی هستند که عمدتاً توسط جامعه ای از کاربران پشتیبانی می شوند. پلاگین های تجاری آنهایی هستند که در درجه اول توسط یک نهاد تجاری سودجو پشتیبانی می شوند.”
نامگذاریهای جدید «Community» و «Commercial» برای ابهامزدایی از فرآیند انتخاب و توانمندسازی کاربران برای یافتن افزونهها و تمهای متناسب با نیازهایشان ایجاد شدهاند. آنها بودند زنده در WordPress.org هفته گذشته و از نویسندگان افزونه و تم دعوت شد تا در دسته بندی شرکت کنند. دسته ها در نوار کناری لیست ها قابل مشاهده هستند.