با بهروزرسانی جدید Google Ads، سال جدید را چگونه میتوان جشن گرفت؟
در ۴ ژانویه، گوگل به تبلیغکنندگانی که در حال حاضر پیشنهاد اعمال خودکار «حذف کلمات کلیدی اضافی» را در حسابهایشان فعال کردهاند ایمیل زد.
در این ایمیل آمده است که از 19 ژانویه، گوگل شروع به حذف کلمات کلیدی اضافی در انواع مختلف مطابقت خواهد کرد.
اولین بار توسط رابرت برادی از طریق توییتر، تبلیغ کنندگان به سرعت به چندین رسانه اجتماعی رفتند تا نگرانی های خود را در مورد به روز رسانی جدید به اشتراک بگذارند.
چه چیزی در حال تغییر است؟
در حال حاضر، یکی از پیشنهادات کاربردی خودکار گوگل به سیستم اجازه می دهد تا کلمات کلیدی اضافی را حذف کند. یکسان نوع مطابقت در همان گروه تبلیغاتی
با به روز رسانی 19 ژانویه، گوگل خط مشی خود را برای حذف کلمات کلیدی اضافی به روز کرد ناهمسان انواع کبریت
در اصل، اگر یک کلمه کلیدی گسترده، عبارت جستجو را پوشش دهد، گوگل عبارات یا کلمات کلیدی مطابقت دقیق را حذف می کند.
بخشی از ایمیل Google در زیر جزئیات بیشتری را بیان می کند:
تبلیغ کنندگان یکسان باعث سر و صدا می شوند
گرگ فین نظر خود را در مورد اعلامیه به روز رسانی خط مشی عقب نشینی نکرد:
در کدام سیاره این معنا دارد؟
Google Ads تعریف و اجرای یک توصیه را پس از اینکه قبلاً اعمال شده است تغییر می دهد.
این باید یک توصیه متفاوت باشد.
چگونه هر کسی می تواند AVER اعمال کند @GoogleAds توصیه دوباره به یک حساب؟#ppcchat pic.twitter.com/9j9GUZDReY
– گرگ فین (@gregfinn) 4 ژانویه 2023
سایر بازاریابان با احساسات مشابه در پست گرگ شرکت کردند:
بنابراین، چه چیزی باعث میشود این بهروزرسانی بین بازاریابان بحثبرانگیز باشد؟
همانطور که دیگران اشاره کرده اند، یکی از نگرانی های اصلی این است که گوگل تعریف یک توصیه کاربردی خودکار موجود را تغییر داده است.
با چنین تغییر قابل توجهی، استدلال می شود که این باید یک توصیه جدید برای تبلیغ کنندگان برای شرکت یا انصراف از آن باشد.
نگرانی دیگر در مورد توانایی گوگل برای پرداختن به زمینه و احساسات در یک موضوع صحیح است.
در نهایت، توافق بر این است که این بهروزرسانیها دوباره برای کسبوکارهای کوچک و بازاریابهای مبتدی هدف قرار میگیرند تا حسابهای خود را به نحو احسن مدیریت کنند.
اما بازاریابهای باتجربهای که سالها صرف آزمایش و تکمیل استراتژیهای کلمات کلیدی خود کردهاند، کجاست؟
Google Ads Liason به نگرانی های تبلیغ کننده می پردازد
پس از تماس با گوگل برای اظهار نظر، رابط رسمی تبلیغات گوگل در 5 ژانویه از طریق توییتر پاسخ داد:
1/4 امروز، بهروزرسانی در مورد مخاطبان مشابه و انتقال به راهحلهای بادوامتر برای مخاطبان را اعلام میکنیم. در اینجا دلیل ایجاد تغییر و نگاهی به جدول زمانی (از 6 ماه دیگر) است:
— AdsLiaison (@adsliaison) 1 نوامبر 2022
مایک رایان، تبلیغکننده، پاسخ سنجیدهای را گردآوری کرد که با استقبال خوب جامعه PPC در لینکدین مواجه شد. او پیشنهادی برای کمک به اجتناب از موقعیت هایی مانند این در آینده ارائه کرد. موضوع با توضیحات بیشتر و سوالات متداول ادامه می یابد:
ماروین نامه سرگشاده رایان به گوگل ادز را از طریق توییتر جامع دیگری پیگیری کرد نخ:
سلام مایک، همانطور که دیگران اشاره کردند، این یک پاسخ بسیار متفکرانه است، متشکرم. من که سال ها در کفش های تبلیغاتی/آژانس بودم، POV شما را درک می کنم. من سعی خواهم کرد به یادداشت شما بپردازم و کمی از دیدگاه نقش خود را در حال حاضر به اشتراک بگذارم…
— AdsLiaison (@adsliaison) 6 ژانویه 2023
در پاسخ تاپیک، ماروین از نامه رایان به موارد زیر اشاره کرد:
- این آزمایش قبل از راه اندازی چندین بار تکرار شد
- آزمایش زودتر به دلیل یک باگ متوقف شد
- بسیاری از آزمایش ها در یک زمان می تواند باعث ایجاد چالش های ارتباطی شود
- نتایج کلی آزمایش کلمه کلیدی اضافی مثبت بود
خلاصه
اگر قبلاً در توصیه اعمال خودکار Google برای حذف کلمات کلیدی اضافی شرکت کرده اید، این خط مشی جدید از 19 ژانویه اجرایی می شود.
خط مشی جدید هیچ گونه تغییر ماسبق در حساب شما ایجاد نخواهد کرد. با این حال، زیرا این یک جدید توصیه، اگر نمی خواهید شرکت کنید، باید این توصیه کاربردی خودکار را غیرفعال کنید.
یک تغییر قابل توجه از گوگل در اوایل سال جدید می تواند نشان دهنده تغییرات مهم تر در آینده باشد.
گفتگوی باز بین تبلیغکنندگان و Google Ads Liason گامی عالی برای شفافیت بیشتر و توجه برای همه بازاریابان – مبتدی یا با تجربه است.
تشکر ویژه از رابط تبلیغاتی گوگل جینی ماروین برای پاسخگویی سریع و شفاف به سؤالات تبلیغکنندگان.
تصویر ویژه: ViDI Studio/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/advertisers-react-to-googles-remove-redundant-keywords-update/475814/