راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک روز به روز در دسترس تر می شود. با این حال، یافتن بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک برای کسب و کار شما می تواند زمان و تلاش لازم را داشته باشد: چگونه می توانید بفهمید که کدام یک برای شما بهترین کار را دارد؟
WooCommerce و Shopify دو مورد از محبوب ترین پلتفرم های تجارت الکترونیک هستند. آنها یک تفاوت اساسی دارند: WooCommerce به طور خاص با وردپرس کار می کند، در حالی که Shopify بیشتر یک پلت فرم مستقل است که در صورت تمایل می تواند به وردپرس پیوند دهد.
برای کمک به شما در تعیین اینکه کدام پلتفرم برای شما بهترین است، این مقایسه WooCommerce در مقابل Shopify را گردآوری کرده ایم.
ما به ویژگیهای اصلی آنها نگاه میکنیم و مستقیماً آنها را با هم مقایسه میکنیم، بنابراین میتوانید تصمیم بگیرید که کدام فروشگاه آنلاین شما بهترین است!
قیمت گذاری
بیایید ببینیم که آنها چگونه از نظر قیمت مقایسه می کنند.
ووکامرس
در حالی که ووکامرس از نظر فنی رایگان است، برای استفاده از این افزونه در وردپرس، به یک سایت خود میزبان، یعنی دامنه و میزبانی وردپرس نیاز دارید.
می توانید در راهنمای ما در مورد هاست ارزان وردپرس یا میزبانی مدیریت شده وردپرس اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع کسب کنید.
Shopify
در همین حال، Shopify اگر وب سایت موجود ندارید، چند گزینه قیمت دارد. طبقات قیمت عبارتند از:
- پایه ای – 39 دلار در ماه
- Shopify – 105 دلار در ماه
- پیشرفته – 399 دلار در ماه
تجربه ی کاربر
WooCommerce و Shopify از نظر تجربه کاربری متفاوت هستند.
وب سایت اصلی WooCommerce برای پیمایش آسان و فوق العاده کاربرپسند است. فرآیند ورود ساده است و میتوانید سفارشها و اشتراکها را از آنجا مشاهده کنید. البته، WooCommerce برای کار به وردپرس متکی است. کاربران WP در اینجا مزیت مشخصی خواهند داشت. نصب افزونه WooCommerce درست مانند نصب هر افزونه دیگر کار می کند.
ادامه مقاله در زیر
Shopify از منظر سهولت استفاده نیز خوب است. فرآیند ورود ساده است و پیمایش آن آسان است. رابط کاربری نیز ساده است. کاربران غیر وردپرس ممکن است مدیریت Shopify را کمی آسانتر بدانند (اگرچه به احتمال زیاد، اگر در حال خواندن این وبلاگ هستید، به هر حال بیشتر به وردپرس علاقه دارید).
هر دو پلتفرم بهترین عملکرد را دارند اگر بخواهید با تم ها سر و کله بزنید و ویجت ها را نصب کنید تا تجربه خرید را تا حد امکان برای مشتریان خود روان و سرگرم کننده کنید. آنها حتی در این زمینه، با گزینه های سفارشی سازی زیادی، هستند. البته، هر دو چالشهای خود را دارند، اما حتی از نظر منحنی یادگیری نیز مهم است.
تم ها
WooCommerce دارای تم های واکنش گرا زیادی در وب سایت خود است و هزاران طرح از سایت های شخص ثالث در دسترس است. بسیاری از این مضامین از ابزارهای وبلاگ نویسی گسترده وردپرس نهایت استفاده را میبرند، ایجاد پستهای وبلاگ را برای جذب مشتریان آسانتر میکنند و برای نمایش عکسهای زیبا از محصول طراحی شدهاند.
مجدداً، اگر قبلاً به بازی کردن با تم ها در وردپرس عادت کرده اید، نصب آن ها نیز برای شما مشکل ساز نخواهد بود.
طیفی از تم های صفحه فرود نیز وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، که اگر یک دوره آنلاین یا یک محصول دیجیتال می فروشید خوب هستند.
وقتی صحبت از Shopify می شود، داستان مشابهی است! تعداد زیادی تم در فروشگاه تم Shopify و همچنین در وب سایت های شخص ثالث موجود است. نصب یک تم جدید در Shopify بسیار ساده است، که عالی است.
مدیریت موجودی
اگر از محصولات زیادی استفاده می کنید، منظم نگه داشتن آنها ضروری است.
در WooCommerce، می توانید محصولات را بر اساس معیارهای مختلف سازماندهی کنید، از جمله:
- محصولات تک
- محصولات گروه بندی شده
- محصولات مجازی
- محصولات دانلودی
- اشتراک ها
آپلود یک محصول جدید ساده است. می توانید متن و تصاویر را اضافه کنید، قیمت را تنظیم کنید و اطلاعات حمل و نقل را به راحتی اضافه کنید. همچنین میتوانید دستهبندی محصولات را تنظیم کنید و فروشهای متقابل یا فروش متقابل را اضافه کنید تا مشتریان خود را به برچسبگذاری برخی محصولات اضافی به سفارشهایشان ترغیب کنید.
همه سفارشها در ووکامرس دارای کد رنگی هستند، که برای تشخیص سریع سفارشهایی که ارسال شدهاند و به اقداماتی نیاز دارند (مثلاً پردازش بازپرداخت) ایدهآل است.
در همین حال، در Shopify، افزودن محصولات جدید نیز ساده است. شما به راحتی می توانید محصولات را راه اندازی کنید:
- تعیین قیمت
- افزودن انواع
- تنظیم سئو
- تنظیم SKU
- تنظیم نرخ حمل و نقل
مدیریت سفارشات از داشبورد آسان است و میتوانید ویجتها را دانلود کنید تا موجودی خود را حتی بیشتر سازماندهی کنید.
ویژگی های نرخ تبدیل
هر دو پلتفرم دارای ویژگی های زیادی هستند که برای بهبود نرخ تبدیل طراحی شده اند. WooCommerce ارائه می دهد:
- فروش متقابل
- افزونه های محصول
- کوپن
- امتیازات وفاداری / طرح های پاداش
- هدایایی برای مشتریان جدید
آنها همچنین پرداخت سریع را ارائه می دهند که بسیار مهم است (هر چه فرآیند پرداخت سریعتر باشد، بهتر است، زیرا مشتریان شما کمتر احتمال دارد نظر خود را تغییر دهند). به طور کلی، WooCommerce به گونه ای طراحی شده است که یک تجربه خرید یکپارچه را برای مشتریان فراهم کند، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به خوبی اجرا می شود.
با این حال، یک هشدار در اینجا وجود دارد: برخی از این خدمات هزینه اضافی دارند، که باید در نظر داشت.
در همین حال، Shopify روش های پرداخت بسیاری از جمله PayPal را ارائه می دهد که برای سرعت بخشیدن به فرآیند پرداخت نیز مناسب است.
هر دو امکان ارسال ایمیلهای سبد خرید رها شده به مشتریان را ارائه میدهند که راهی عالی برای افزایش نرخ تبدیل است. با Shopify، این در سیستم بازاریابی ایمیل آنها، Shopify Email گنجانده شده است. 10000 ایمیل اول رایگان هستند. پس از آن، آنها به ازای هر 1000 ایمیل 1 دلار دریافت می کنند که آن را به گزینه ای نسبتا ارزان در مقایسه با ارائه دهندگان بازاریابی ایمیل خارجی تبدیل می کند.
با WooCommerce، این یک داستان مشابه است. شما می توانید ایمیل های سبد خرید رها شده را ارسال کنید، اما این شامل نصب افزونه دیگری مانند AutomateWooکه دارای ویژگی های بسیاری از جمله ارسال ایمیل به مشتریان جدید با ارائه تخفیف یا ارسال اعلان کارت منقضی شده است. خدماتی مانند این ممکن است با هزینه اضافی همراه باشد. به عنوان مثال، AutomateWoo 99 دلار در سال هزینه دارد.
بازار یابی
بیایید در مورد بازاریابی صحبت کنیم. WooCommerce چندین گزینه برای جذب مشتریان جدید یا بازگشتی دارد، از جمله توصیه محصول، تخفیف و امتیاز پاداش.
با این حال، اینها در قیمت متفاوت هستند، بنابراین باید تعیین کنید که کدام افزونه ارزش پول را دارد. ما توصیه می کنیم همانطور که در بخش آخر ذکر شد به یک افزونه سبد خرید رها شده نگاه کنید. این برای بهبود نرخ تبدیل عالی است.
در همین حال، Shopify تنظیمات مشابهی با برخی از ویژگی های بازاریابی پاداش در فروشگاه App دارد. از این طریق می توانید کوپن و تخفیف ارائه دهید. با این حال، برخی از این موارد مانند WooCommerce هزینه اضافی دارند.
میتوانید برخی از ایمیلها را خودکار کنید، که برای استقبال از مشتریان جدید و ایجاد ارتباط با آنها خوب است.
پلاگین ها / ابزارک ها
خوب، بیایید در مورد موارد اضافی برای WooCommerce و Shopify صحبت کنیم. WooCommerce دسترسی به کتابخانه گسترده افزونه های وردپرس را باز می کند. این عالی است، اما همچنین می تواند طاقت فرسا باشد!
با این حال، شما باید بتوانید چیزی را که به دنبال آن هستید پیدا کنید. این فقط بازاریابی نیست. میتوانید تقریباً برای همه چیز، از اضافه کردن کمکهای خیریه گرفته تا ادغام TikTok گرفته تا ادغامهای پرداخت، ویجتها را دریافت کنید.
Shopify دارای یک کتابخانه ویجت (یا کتابخانه برنامه) با هزاران ویژگی اضافی است تا وب سایت شما را راحت تر سفارشی کند.
باز هم، هزاران گزینه در اینجا وجود دارد. میتوانید با پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خود پیوند برقرار کنید، اگر خدماتی که توسط Shopify ارائه میشود را دوست ندارید، با یک سرویس بازاریابی ایمیل جداگانه ادغام کنید و حتی ردیابی سفارشات پیشرفته را برای مشتریان ارائه دهید.
از نظر امکانات در مورد سفارشی سازی با استفاده از ویجت ها و افزونه ها می گوییم، آنها تقریباً یکسان هستند.
گزارش نویسی
گزارش برای درک رفتار مشتری و به دست آوردن بینشی واقعی از سلامت مالی تجارت الکترونیک شما بسیار مهم است.
در ووکامرس میتوانید گزارشهایی را در زمینههای مختلف از جمله سفارشها، مشتریان، پرداختهای مالیاتی، سطح سهام و کوپنها اجرا کنید. برای گسترش بیشتر این موضوع، میتوانید به خرید افزونه در وردپرس، از جمله Google Analytics، که ممکن است برخی از کاربران قبلاً با آن آشنا باشند، بروید.
در همین حال، Shopify بینش سریعی از عملکرد و کمپین های بازاریابی محصولات شما ارائه می دهد. با این حال، برخی گزارشهای عمیقتر در پشت ردیفهای قیمت بالاتر قفل شده است، که ممکن است از دسترس کسبوکارهای کوچکتر دور باشد.
به طور کلی، WooCommerce انعطاف پذیری بیشتری در مورد گزارش و تجزیه و تحلیل ارائه می دهد.
حمایت کردن
WooCommerce دارای یک پایگاه دانش با راهنمای شروع کار با پلتفرم، نصب افزونه ها و غیره است. اینها بسیار عمیق هستند و اصول اولیه را پوشش می دهند.
پشتیبانی شامل گفتگوی زنده اینترنتی یا پشتیبانی تلفنی است که بسیار عالی است. همچنین پایگاه کاربری عظیمی برای پشتیبانی وجود دارد، با کاربران متخصص در WooCommerce و WordPress.
در همین حال، Shopify از طریق یک سیستم فروش بلیط پشتیبانی ارائه می دهد. با این حال، پیدا کردن این گزینه از مرکز پشتیبانی آنها می تواند دشوارتر باشد!
با این حال، دانش زیادی در اینجا موجود است، از جمله آموزش ها و ویدیوها در مورد نحوه استفاده حداکثری از پلتفرم. طیف وسیعی از کاربران برای دریافت کمک وجود دارد، درست مانند WooCommerce.
سوالات متداول
قبل از اینکه کار را تمام کنیم، در اینجا چند سوال درباره هر دو پلتفرم وجود دارد:
آیا Shopify با وردپرس سازگار است؟
آره! یک افزونه Shopify برای وردپرس وجود دارد. با این حال، شایان ذکر است که WooCommerce با در نظر گرفتن وردپرس طراحی شده است و به گونه ای طراحی شده است که ادغام این دو پلتفرم بسیار آسان باشد.
آیا ووکامرس رایگان است؟
از نظر فنی بله! اما برای دسترسی به وردپرس به یک اشتراک تجاری در وردپرس نیاز دارید. همچنین برخی از موارد اضافی “پنهان” وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید (به عنوان مثال، برخی از ویژگی های بازاریابی بهتر هزینه اضافی دارند، و اغلب باید برای دسترسی سالانه به این ابزارها هزینه کنید، که می تواند برای کسب و کارهای جدید هزینه زیادی داشته باشد. فورا).
آیا Shopify یا WooCommerce برنامه های تلفن همراه دارند؟
بله، هر دو دارای برنامه های تلفن همراه سازگار با iOS و Android هستند که به شما امکان می دهد سفارشات را بررسی و مدیریت کنید.
حکم
کدام یک برای تجارت الکترونیک بهتر است: WooCommerce یا Shopify؟
اسم این یکی سخته همیشه فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری برای کسب و کار خود در نظر بگیرید، و این پیچیده تر از تصمیم گیری مستقیم است که برنده است.
پس بیایید یک مرور صادقانه از هر دوی آنها داشته باشیم:
- بیا شروع کنیم با قیمت گذاری: در سطح ورودی، Woocommerce رایگان است در حالی که Shopify از 39 دلار در ماه شروع می شود، بنابراین Woocommerce در اینجا برنده می شود.
- هر دو از a بسیار مناسب هستند UX/UI چشم انداز؛ با این حال، کاربران موجود وردپرس مزیت مشخصی با WooCommerce خواهند داشت.
- هر دو تعداد زیادی دارند تم ها برای دانلود از سراسر اینترنت با قیمت های مختلف. WooCommerce هنگام اجرای یک وبلاگ در کنار وب سایت شما برتری دارد.
- هر دو پلتفرم مدیریت شما را آسان می کنند فهرست. با WooCommerce، می توانید به سرعت بدون نیاز به دانلود ابزارک های اضافی، فروش متقابل و افزایش فروش را اضافه کنید.
- این یک نتیجه مختلط در مورد است نرخ تبدیل: تم های WooCommerce معمولا برای بارگذاری سریع طراحی می شوند که تأثیر زیادی دارد. در همین حال، ارسال ایمیلهای سبد خرید رها شده با Shopify کمی ارزانتر است.
- گزارش نویسی با WooCommerce کمی انعطاف پذیرتر است زیرا برخی از افزونه های عالی در دسترس هستند. برخی از گزارش های بهتر در Shopify در پشت سطوح قیمت بالاتر قفل شده اند.
- در آخر، حمایت کردن دسترسی با WooCommerce کمی ساده تر از Shopify است، اما هر دو کاربران زیادی برای درخواست مشاوره دارند.
ما بیشتر به سمت آن متمایل می شویم ووکامرس نسبت به. تا Shopify، اگرچه شاید تعجب آور نباشد! هر دو پلتفرم خوب هستند، با این حال، و Shopify ممکن است برای کاربران غیر وردپرس کمی قابل دسترس تر باشد.
منبع: https://wplift.com/woocommerce-vs-shopify