بحث در مورد جایگزینی داده های رشد نصب فعال پلاگین در پشت درهای بسته ادامه دارد – میخانه WP


در اوایل این ماه، مشارکت‌کنندگان متا WordPress.org نمودار رشد نصب فعال را از افزونه‌ها حذف کردند و توسعه‌دهندگان افزونه‌ها را که به این داده‌ها تکیه می‌کردند، به حالت ناامیدی و خشم فرستادند. این عهدنامه به «ابهام‌سازی ناکافی داده‌ها» اشاره کرد، اما هیچ ارتباط روشنی درباره زمان و مکان اتخاذ این تصمیم وجود نداشت. توسعه دهندگان خواستار شفافیت بیشتر در مورد حذف نمودارها شدند اما پاسخ روشنی دریافت نکردند.

با افزایش حدس و گمان، فرصت‌های متعدد برای برقراری ارتباط با جزئیات این تصمیم عمداً از بین رفت. چندین مشارکت‌کننده که مستقیماً در این گفتگوها شرکت نداشتند، اصرار داشتند که به دلیل نگرانی‌های امنیتی یا حفظ حریم خصوصی حذف شود، اما ساموئل اتو وود به صراحت تأیید کرده است که هیچ‌کدام از این موارد نبوده است.

در یک ظاهر اخیر در پادکست WPwatercoolerوود در مورد این تصمیم توضیح داد که به گفته او در ماه مه از طریق کانال های خصوصی از طریق Slack DMs در بحثی که توسط مت مولنوگ آغاز شد، گرفته شد.

وود گفت: «دلیل واقعاً بسیار ساده است. حذف شد زیرا به طور کلی، هیچ کس از آنها استفاده نمی کرد. هیچ کس از خود نمودار استفاده نمی کرد. به طور کلی، نمودار برای اکثریت مفید نبود، و واقعاً با هدفی که از آن داشتیم، که هنگام اجرای آن در نظر داشتیم، مطابقت نداشت.»

وود گفت که نمودار رشد فعال فقط برای نشان دادن رشد یا کاهش یک افزونه به صورت هفتگی در نظر گرفته شده بود، اما داده ها آنطور که در نظر گرفته شده بود کار نمی کردند:

مردم این بازخورد را می‌خواستند در مورد اینکه آیا افزونه در حال رشد است، آیا در حال کوچک شدن است یا نه، و غیره. و این اطلاعات ارزشمندی برای توسعه دهندگان است، اطلاعات ارزشمندی است که کاربران بدانند. اما واقعاً اینطور کار نمی کرد.

داده‌هایی که ارائه کرد، داده‌های مبتنی بر درصد بود و داده‌های مبتنی بر درصد بسیار ضعیف بود. بنابراین به طور کلی، اکثر استفاده از آن داده ها افرادی بود که داده ها را می خراشیدند و از آنها برای کار به عقب به نقل قول دقیق، اعداد دقیق استفاده می کردند.

مشکل این بود که مردم تا حد زیادی از آن برای بدست آوردن آن اعداد استفاده می کردند. حالا، این خودش بد نیست، اما الف، ریاضی معکوس جواب نداد. به دلایل مختلفی اشتباه بود، عمدتاً به این دلیل که ما به گونه‌ای مبهم کردن داده‌ها را انجام می‌دادیم به گونه‌ای که این عدد را اشتباه می‌کرد.

دوم، در واقع، به نوعی خنده دار است. در واقع همیشه اعداد را کمی بیش از حد بالا می داد، بنابراین تصور اشتباهی به مردم می داد. ثالثاً، واقعاً مردم به آن به عنوان یک عدد فعال، به عنوان تعدادی سلول فعال اعتماد کردند تا جایی که، تا جایی که برای تصمیم گیری و مواردی از این قبیل به آن تکیه کردند. ایده خوبی نبود.

اگرچه اتو در آن زمان درگیر کار بر روی این پروژه نبود، او از بحث آگاه بود و برخی از جزئیات را بازگو کرد:

من تمام آن بحث را خواندم و کار کردیم، آنها مدت زیادی روی آن کار کردند، اسکات و چند نفر قبل از حذف آن چیزهای مختلفی را امتحان کردند. آنها مقادیر را تنظیم کردند، آنها اعداد را تنظیم کردند. آنها، آن‌ها تکرار مضحکی را پشت سر گذاشتند و در نهایت هیچ‌کدام جواب نداد. مردم هنوز از آن استفاده می کردند، حتی اگر اساساً به آنها زباله می داد. بنابراین در نهایت حذف آن تنها کاری بود که باید انجام داد. ما برنامه ای برای جایگزینی آن داشتیم. ما فقط برنامه ای برای تعویض فوری آن نداشتیم. با این وجود، به نظر ما، دادن اعداد تعداد نصب فعال که اشتباه است، برای کاربران و توسعه‌دهندگان مضرتر از عدم ارائه آن‌ها است. پس به همین دلیل حذف شد.

نگرانی میزبان پادکست Sé Reed و میهمان Matt Cromwell این بود که این تصمیم به گونه ای ابلاغ شده است که نشان می دهد مربوط به امنیت است. از آنجایی که این یک مسئله امنیتی یا حریم خصوصی حساس نبود، رید پرسید که چرا در یک چت خصوصی به جای کانال متا در حالی که این تصمیم تأثیر عمیقی بر توسعه دهندگان داشت که بتوانند مسیر پلاگین های خود را ردیابی کنند، به آن رسیدگی شد.

از آنجایی که نادرستی نمودارها برای کسانی که از نزدیک با این مشکل آشنا بودند کاملاً شناخته شده بود، وود گفت که حذف آن «بسیار مهم» نیست که دیگران در نهایت آن را درک کردند. آنها طوفانی را که حذف نمودارها در آن ایجاد می کند، پیش بینی نمی کردند بلیط تراک جایی که توسعه دهندگان خواهان بازیابی آنها بودند.

مت کرامول، بنیانگذار GiveWP، گفت: «نمودار بصری فیزیکی به خودی خود چندان برای نحوه عملکرد من مفید نیست. اما این عمل حذف آن بدون هیچ گونه مکالمه ای است.

و این برای طولانی‌مدت داده‌های مربوط به پلاگین‌ها در on.org و پایداری آن‌ها و ادامه داشتن آنها چه معنایی دارد؟ این سوال واقعی است. این نشان دهنده یک مشکل اساسی است که بهتر نمی شود.»

این حادثه بحث هایی را در مورد توسعه دهندگان پلاگین مشارکتی باید از WordPress.org انتظار داشته باشندو آیا وقت آن رسیده است که به جای پلتفرم، همانطور که اریک کارکواک در The WP Minute پیشنهاد کرد، به دنبال پشتیبانی از یکدیگر باشند. الکس دنینگ، مدیر عامل Ellipsis، یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، با توجه به از دست دادن داده‌های ارزشمندتر توسط توسعه‌دهندگان افزونه‌ها که جایگزین نشده‌اند، این موضوع را مطرح می‌کند. WordPress.org برای توزیع افزونه در سال 2022 بی اثر است. او ادعا می کند که افزونه های جدید وردپرس آستانه نصب 100 هزار، 500 هزار یا 1 میلیون را پشت سر نمی گذارند و دایرکتوری به افزونه ها دسترسی ارگانیک نمی دهد.

تمرکز بلیط از تماس با WordPress.org تغییر کرده است تا نمودارهای رشد فعال را بازگرداند تا بیشتر درباره آمار و بینش های مفید افزونه که توسعه دهندگان افزونه می خواهند ببینند طوفان فکری باشد. هنوز هم نظرات خشمگین و ناامید کننده ای از توسعه دهندگان دریافت می کند که معتقدند داده ها باید متعلق به جامعه باشد.

امبر هیندز، مدیر اجرایی Equalize Digital گفت: «من نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که گفتگوها در مورد اینکه نمودار رشد فعال را با چه چیزی جایگزین کنیم باید در یک کانال عمومی Slack یا بلیط Trac انجام شود. این داده‌ها باید به جامعه تعلق داشته باشد و جامعه باید بتواند در تصمیم‌گیری درباره نحوه (یا عدم) نمایش آن مشارکت داشته باشد.»

دلایلی که ظاهراً مبهم سازی را ضروری می کند به وضوح توضیح داده نشده است، اما بسیاری از شرکت کنندگان در بحث از WordPress.org خواسته اند که به سادگی داده های خام را منتشر کند تا بتوان به طور مستقل از پلتفرم به آنها دسترسی پیدا کرد و پردازش کرد. @Starbuck حاکی از سپس جامعه می‌تواند سایت‌هایی ایجاد کند که داده‌ها را به روش‌های معنی‌دار و جالب ارائه کند.

توسعه دهندگان وردپرس داده های بسیار بیشتری نسبت به آنچه قبلا در دسترس بود می خواهند. هندز درخواست کرد مجموعه ای از نقاط داده که ممکن است یا ممکن نباشد:

مواردی که به ما می‌گوید آیا readme و سایر عوامل رتبه‌بندی ما در مسیر درستی هستند یا خیر:

  • تعداد جستجوها (یا نمایش ها) برای کلمات کلیدی هدف
  • میانگین رتبه بندی کلمات کلیدی هدف برای بازه زمانی (ماه)
  • نرخ تبدیل از نمایش به نصب برای کلمات کلیدی هدف

مواردی که به ما می گوید که آیا ممکن است با افزونه خود مشکلی داشته باشیم:

  • تعداد غیرفعال‌سازی‌ها در بازه زمانی (ماه، ترجیحاً هفته)
  • تعداد حذف در هر بازه زمانی (ماه، ترجیحاً هفته)
  • میانگین زمان از فعال سازی تا غیرفعال سازی یا حذف

مواردی برای آزمایش بهتر نسخه ها:

  • 20 افزونه برتر نیز فعال هستند
  • 20 تم برتر نیز فعال هستند
  • نسخه های PHP (درصد)
  • نسخه های وردپرس (درصد)

مدیر عامل آتاریم نام پلگ پیشنهادی برخی از ابزارهای دیگر برای نظارت بر رشد/نزول، که مت مولنوگ به آنها پاسخ داد که برخی از ایده‌ها “بسیار قابل انجام” هستند:

  • زمان روشن کردن (غیرفعال کردن) سیگنال‌های خوب/بد بودن، UI/UX
  • نصب‌های مکرر – چند کاربر (ناشناس) در چندین سایت برای فعالیت و حمایت از جامعه نصب می‌کنند
  • زمان رسیدن به نتیجه: توسعه‌دهنده می‌تواند 1 قلاب تکی را برای راه‌اندازی به عنوان «نتیجه» انتخاب کند و محاسبه مدت زمان نصب تا رسیدن به آنجا را بررسی می‌کند. با تغییر محل قرارگیری قلاب، توسعه دهندگان می توانند کل جریان ها را بهینه کنند.
  • ردیاب صفحه داخلی: کاربران از کدام/چند صفحات افزونه داخلی بازدید می کنند
  • توزیع نسخه PHP، نصب‌های عمومی مبتنی بر کشور، نسبت نصب فعال به بررسی

وود تأیید کرد که نمودارهای رشد نصب فعال به شکل قبلی خود برنمی‌گردند و نقطه پایانی که افراد قبلاً خراش می‌دادند غیرفعال می‌ماند. او گفت که کسانی که در بحث خصوصی شرکت دارند در حال نظارت بر بلیط Trac برای بازخورد هستند.

وود گفت: «آنچه که قرار است اتفاق بیفتد این است که تعداد نصب فعال به جای گرد شدن به نزدیکترین رقم، تغییر خواهد کرد. من نقطه قطع دقیق را نمی دانم، اما به عنوان مثال، افراد را تا 50 نشان می دهد، سپس به نزدیکترین 10 تا هزار و نزدیکترین صدها را تا 10000 گرد کنید، برای مثال. به طوری که ما تعداد نصب فعال را بسیار ریزدانه تر از قبل می کنیم. بنابراین از این نظر، بله، ما داده ها را به شما می دهیم. قرار نیست اعداد دقیقی باشد، اما بسیار بهتر از قبل خواهد بود. ما همچنان در حال انجام این کار هستیم.»




منبع: https://wptavern.com/discussion-on-replacing-plugin-active-install-growth-data-continues-behind-closed-doors