صاحبان فروشگاه می توانند ویژگی تکمیل خودکار Google را فعال کنند که به مشتریان امکان می دهد آدرس خود را تایپ کنند و یکی از پیشنهادات خودکار Google را انتخاب کنند. همچنین Google Places Auto Complete/Autofill نامیده می شود. با این حال، ثابت میکند که این به اندازه انتخاب یک آدرس از نقشه دقیق نیست، زیرا آدرسهای پایگاه داده Google ممکن است برای کشور شما ناقص باشند یا همیشه دقیق نباشند. کاربران حرفهای همچنین میتوانند تعیین کنند که ویژگی تکمیل خودکار مکانها چه نوع آدرسهایی را برمیگرداند.
در پشت صحنه، میتوانید موقعیت مشتری را روی نقشه در بخش پردازش سفارش WooCommerce مشاهده کنید و اگر خودتان تحویل بگیرید، مکان یابی آنها را آسانتر میکند.
به دنبال راه های بیشتری برای بهینه سازی فرآیند پرداخت فروشگاه آنلاین خود هستید؟ در اینجا راهنمای جامع ما در مورد 9 بهترین افزونه پرداخت WooCommerce برای استفاده در سال 2022 است.
هنگامی که کلید خود را دارید، می توانید به وردپرس برگردید و به آن بروید WooCommerce – تنظیمات.
بیشتر کارهایی که برای این فرآیند باید انجام دهیم را می توان با نسخه رایگان Location Picker در Checkout انجام داد که قابل دانلود است. از دایرکتوری افزونه وردپرس.
ویژگی LPAC که بیش از همه مرا مجذوب خود کرد، هزینه به منطقه است. میتوانید مناطق سفارشی را روی نقشه ایجاد کنید و نرخی را برای همه تحویلها/ تحویلها در آن منطقه تعیین کنید. به علاوه، شما می توانید یک نام و رنگ سفارشی به هر منطقه بدهید.
انتخابگر مکان در پرداخت (LPAC) یک افزونه قدرتمند وردپرس است که با WooCommerce کار می کند تا به مشتریان شما آزادی و انعطاف بیشتری نسبت به تحویل و تحویل بدهد.
به عنوان مثال، اگر یک تجارت تاکسی یا اشتراک سواری دارید و ابزار موقعیت جغرافیایی معمول شما فقط یک منطقه جغرافیایی ناهموار را به مشتریان ارائه می دهد تا ترتیبی دهند که از کجا جمع آوری شده اند، این نه تنها برای مسافران شما ناامید کننده است، بلکه می تواند راننده را نیز ناامید کند. زندگی سخت
در انتهای منوی تنظیمات، انتخابگر موقعیت مکانی را در تنظیمات Checkout پیدا خواهید کرد.
در زیر آن، چند گزینه رفتار نقشه برای پیکربندی خواهید داشت، دو مورد که باید به آنها توجه داشته باشید گزینه «تشخیص موقعیت مکانی مشتری در بارگیری صفحه پرداخت» و گزینه «استفاده اجباری از نقشه» است:
شناسایی مکان مشتری در بارگیری صفحه پرداخت
اگر کسب و کار خود را از چندین مکان اداره می کنید، ویژگی مکان فروشگاه را فوق العاده مفید خواهید یافت.
مطمئن شوید که چک باکس «فعال»، که مستقیماً بالای قسمت ورودی کلید Google Maps API قرار دارد، برای عملکرد این افزونه انتخاب شده باشد.
خدمات تحویل غذا را اجرا می کنید و نمی توانید آدرس دقیق، ساختمان یا طبقه ای را که مشتریان گرسنه شما منتظر غذای خود هستند مشخص کنید؟
ادامه مقاله در زیر
3. کلید Google Maps API خود را دریافت کنید
هزینههای ارسالی که قبلاً تعیین کردهاید، همگی در معادله لحاظ میشوند، و اگر آن گزینه را در فرآیند تنظیم انتخاب کرده باشید، نقشه نیز در رسید سفارش مشتری ظاهر میشود.
ویژگی هزینه ارسال بر اساس فاصله فروشگاه به شما امکان میدهد قیمت هر کیلومتر/مایل را تعیین کنید، هزینه ارسال از فروشگاه خاصی که مشتری در هنگام تسویهحساب انتخاب میکند، بر اساس فاصله آنها از آن فروشگاه خاص، یک ویژگی قدرتمند در صورت نیاز خوب است. قیمت های حمل و نقل تنظیم شده
هنگامی که تمام گزینه ها را بررسی کردید و موارد را مطابق میل خود تنظیم کردید، وقت آن است که انتخابگر مکان را در Checkout قرار دهید تا برای کسب و کار شما کار کند.
اگر ایده پیکربندی Google Maps، استفاده از کلیدهای API و تنظیم دقیق مجموعه ای از گزینه های حمل و نقل مختلف برای شما کمی پیچیده به نظر می رسد، ما چند خبر خوب برای شما داریم:
با توجه به اینکه تقریباً میتوانید از تمام ویژگیهای ضروری به صورت رایگان استفاده کنید، و حتی طرحهای حرفهای نیز قیمت مناسبی دارند، سرمایهگذاری کمی در زمان و پول برای ایجاد تفاوت چشمگیر در تجارت شما است.
به این صفحه تنظیمات پیمایش کنید تا کادر قرار دادن کلید API خود را پیدا کنید.
مشتریانی که نگران حریم خصوصی خود هستند ممکن است این ویژگی را کارآمد و پاسخگو بدانند زیرا ممکن است بلافاصله ترجیح دهند هر ابزار ردیابی را بدون اینکه بدانند چگونه به آنها کمک می کند مسدود کنند.
استفاده اجباری از نقشه
این به شما امکان می دهد هر یک از مکان های خود را به نقشه اضافه کنید و به مشتریان این گزینه را بدهید که از نزدیک ترین مکان خود سفارش دهند، همچنین برای نشان دادن مکان فروشگاه شما به مشتریان شما مفید است (اگر تصمیم دارید آن گزینه را فعال کنید).
8. گزینه های حمل و نقل
افزونه Location Picker at Checkout را به وب سایت WooCommerce خود اضافه کنید، تنظیمات را پیکربندی کنید و مشتریان شما نه تنها کنترل بیشتری بر آدرس تحویل انتخابی خود خواهند داشت، بلکه درایورهای تحویل شما نیز زمان آسان تری برای رسیدن به مکان مناسب خواهند داشت.
انتخابگر مکان در قیمت پرداخت
با این حال، اگر میخواهید از ویژگیهای اضافی استفاده کنید، میتوانید به یکی از سه طرح زیر (در زمان این مقاله) ارتقا دهید.
مجوز تک سایت – 39.99 دلار در سال
مجوز پنج سایت – 89.99 دلار در سال
مجوز سایت نامحدود – 59.99 دلار در سال
اگر قبلاً هرگز از Google Maps Platform استفاده نکردهاید، باید یک فرآیند سوار شدن سریع را کامل کنید، پس از آن یک کلید API مانند زیر به شما نمایش داده میشود:
آخرین گردش کار حمل و نقل ارائه شده در افزونه در زمانی که ما بررسی کردیم، هزینه ارسال بر اساس مکان فروشگاه بود که به مالکان فروشگاه با مکانهای مختلف اجازه میدهد قیمت ثابتی را برای ارسال از فروشگاهی که مشتریان در هنگام تسویهحساب انتخاب کردهاند تعیین کنند.
استفاده از انتخابگر مکان در پرداخت
سپس مشتریان می توانند ضربه بزنند شناسایی مکان فعلی را فشار دهید، و افزونه آدرس را مشخص میکند و در عین حال به مشتریان این امکان را میدهد که اگر مرورگر مکان آنها را دقیقاً شناسایی نکرده باشد، یا دسترسی سایت به موقعیت مکانی خود را رد کرده باشند، میتوانند چیزها را به دقیقترین مکان منتقل کنند.
اگر مشتریان در ابتدا تلاش سایت شما را برای یافتن مکان آنها مسدود کنند، اعلانی دریافت می کنند که از آنها می خواهد آن را فعال کنند و توضیح می دهند که چگونه کمک می کند.
این افزونه که در هر دو گزینه رایگان و ممتاز موجود است، از Google Maps قابل تنظیم استفاده میکند که بدون زحمت با برند وبسایت شما ترکیب میشود، و چندین گردش کار حمل و نقل را به گونهای که میتوانید هزینههای دقیق را بر اساس مسافت، منطقه و مکان فروشگاه تعیین کنید.
علاوه بر این، وقتی رانندگان شما می توانند به راحتی مکان دقیقی را که باید به آن برسند مشخص کنند، زمان کمتری را صرف تلاش برای یافتن مشتریان شما از طریق تماس یا ارسال پیامک می کنند. در نهایت، آنها زمان بیشتری برای تحویل به موقع و کارآمد سفارشات خواهند داشت که به شما در رشد کسب و کارتان کمک می کند.
پس از فعالسازی، از شما خواسته میشود که بهروزرسانیهای امنیتی و ویژگیهای مهم را انتخاب کنید. انجام این کار ارزشمند است زیرا تضمین میکند که همیشه از بهترین نسخه افزونه هر زمان که توسعهدهندگان آن تغییراتی ایجاد میکنند استفاده میکنید.
در جای دیگر، زمانی که مشتری تاریخچه سفارش خود را مشاهده می کند، نقشه نیز ظاهر می شود.
LPAC مالکان فروشگاه را قادر می سازد تا جزئیات مکان دقیق تری را بدون نیاز به درخواست مسیرها یا اطلاعات مکان از طریق تماس، ایمیل یا پیامک از مشتریان دریافت کنند. این آن را برای بسیاری از مشاغل ایده آل می کند، از جمله:
نحوه استفاده از انتخابگر مکان در پرداخت برای بهینه سازی تحویل مشتریان
1. افزونه را دانلود و نصب کنید
هر چه مشتریان راحتتر مطمئن شوند که محصولات شما به مکان دقیق خود میرسند، و هر چه رانندگان شما راحتتر به آن مکان دسترسی پیدا کنند، آن مشتریان خوشحالتر خواهند بود و همانطور که همه ما میدانیم، مشتری راضیتر خواهند بود. مشتری وفادار است
با روشن بودن این گزینه، انتخابگر موقعیت مکانی در پرداخت به طور خودکار سعی میکند وقتی مشتری در صفحه تسویهحساب قرار میگیرد، مکان آن را مشخص کند.
بنابراین از اینجا شروع کنید، افزونه را دانلود کنید، سپس به داشبورد وردپرس خود بروید و به آن بروید پلاگین ها – اضافه کردن جدید و افزونه را از دسکتاپ خود نصب کنید.
2. انتخاب به روز رسانی
این دقیقاً همان مشکلی است که انتخابگر مکان در Checkout قصد دارد آن را حل کند.
قبل از اینکه بتوانید کاری با Location Picker در Checkout انجام دهید، به یک نیاز دارید کلید Google Maps API، بنابراین وظیفه بعدی شما باید رفتن به این باشد پلتفرم نقشه های گوگل و با حساب Google همیشگی خود وارد شوید.
آن را وارد کنید، سپس دکمه ذخیره را در پایین صفحه فشار دهید. افزودن کلید API مهم است زیرا بدون آن افزونه کار نخواهد کرد.
4. گزینه های Maps را تنظیم کنید
در نسخه حرفه ای LPAC، صاحبان فروشگاه می توانند گردش کار حمل و نقل را متناسب با نیازهای تحویل/پیکاپ خود تنظیم کنند. جریان های کاری موجود در افزونه در زمان نگارش این مقاله عبارتند از:
مشتریان میتوانند سفارش خود را ثبت کنند، سبد خرید خود را بررسی کنند و پس از رسیدن به صفحه پرداخت، نقشه Google ظاهر میشود که منطقه، شهر یا مکانی را که قبلاً در تنظیمات «نمایش» افزونه وارد کردهاید نشان میدهد.
از لحظه ای که نصب کردیم انتخابگر مکان در پرداخت تا لحظه ای که نقشه را در صفحه پرداخت خود آماده و اجرا کردیم، کل فرآیند کمتر از 30 دقیقه طول کشید و این شامل زمانی بود که برای یادداشت برداری برای این بررسی صرف کردیم.
– هزینه ارسال به تفکیک منطقه – هزینه ارسال بر اساس مسافت (ثابت) – هزینه حمل و نقل بر اساس فاصله (محدوده) – هزینه ارسال بر اساس فاصله فروشگاه (برای فروشگاه هایی با مکان های متعدد) – هزینه حمل و نقل بر اساس مکان فروشگاه (برای فروشگاه هایی با چندین مکان)
همه برنامه های پریمیوم شامل تمام ویژگی های رایگان به علاوه:
نقشه های سفارشی گوگل
نشانگرهای نقشه مشتری
آدرس های ذخیره شده مشتری (دفتر آدرس)
گردش کار حمل و نقل (هزینه بر اساس منطقه، مسافت، مکان فروشگاه و غیره)
صادرات مکان های سفارش
قوانین دید اضافی
تکمیل خودکار مکانها را به کشور محدود کنید
پشتیبانی و به روز رسانی.
انتخابگر مکان در پرداخت – راحت ترین راه برای بهبود فرآیند حمل و نقل شما
با ویژگیهای Cost by Distance افزونه، میتوانید محاسبات خود را برای تنظیم خودکار قیمت حمل و نقل با توجه به فاصلهای که مشتری از فروشگاه شما دارد، ایجاد کنید. به عنوان مثال، شما می توانید 0.20 دلار به ازای هر کیلومتر مسافت شارژ کنید. یا با ویژگی Cost by Distance Range می توانید 0.20 دلار در هر 0-10 کیلومتر و سپس 0.30 دلار در هر 10-15 کیلومتر و غیره شارژ کنید.
توصیه می شود این گزینه را روشن کنید زیرا تضمین می کند که همیشه موقعیت مکانی را از مشتری دریافت خواهید کرد. اگر مشتری موقعیت مکانی خود را روی نقشه انتخاب نکند، یک اخطار راستیآزمایی در صفحه تسویهحساب نشان داده میشود که به او اطلاع میدهد مکان خود را انتخاب کند:
5. گزینههای تکمیل خودکار مکانها (اختیاری) را تنظیم کنید
واقعا به همین اسونیه:
یکی از ویژگیهای مفید برای مشتریان مکرر، امکان ذخیره آدرسها برای استفاده در آینده با فعال کردن ویژگی «آدرسهای ذخیرهشده» است، آن را بهعنوان «کتاب آدرس» برای ووکامرس در نظر بگیرید که به مشتریان اجازه میدهد مکانهای مختلفی را که از آنها سفارش میدهند ذخیره کنند.
6. گزینه های مفید دیگر
Location Picker at Checkout یکی از قابل تنظیم ترین برنامه ها در نوع خود است. در کنار تمام ویژگی های ذکر شده در بالا، می توانید گزینه هایی نیز داشته باشید که به شما امکان می دهد:
مختصات پیش فرض را برای نقشه خود تنظیم کنید. به عنوان مثال، می توانید نقشه را طوری تنظیم کنید که شهر، شهر یا حتی منطقه محلی اطراف کسب و کار شما را نشان دهد.
کد پلاس را حذف کنید، که به طور خودکار زمانی که کاربر آدرس خود را انتخاب می کند، ایجاد می شود. کد پلاس رشتهای از ارقام تولید شده توسط نقشههای گوگل است که در کنار آدرس آنها نشان داده میشود. این ممکن است برای مشتریان گیج کننده باشد، بنابراین بهتر است آن را خاموش کنید.
مکان انتخابی مشتری را در صفحه دریافت سفارش، سفارشات گذشته و در ایمیل تایید سفارش نشان دهید.
تعیین کنید که نقشه باید کجا ظاهر شود. چه در قسمت آدرس صورتحساب یا منطقه آدرس حمل و نقل، صفحه دریافت سفارش مشتری، صفحه سفارشهای قبلی مشتری یا ایمیلهای سفارش مشتری و سرپرست.
با استفاده از «قوانین دید»، مالک فروشگاه میتواند از LPAC بخواهد که زمان نمایش نقشه را تعیین کند. آیا باید باشد: – برای سفارشات مهمان پنهان است – پنهان برای روش های حمل و نقل خاص – فقط زمانی نشان داده می شود که از یک کوپن خاص استفاده شود – هنگامی که سبد خرید به حداقل معینی می رسد نشان داده می شود، یا زمانی که به حداکثر معین و بیشتر می رسد پنهان می شود.
سفارشات فروشگاه خود را به یک فایل CSV با پیوندی به مکان مشتری صادر کنید.
رنگ ها، سبک، ارتفاع و عرض را تغییر دهید تا مطمئن شوید که نقشه با طراحی وب سایت شما مطابقت دارد.
7. مکان های فروشگاه
یکی از چیزهایی که ما در مورد این افزونه دوست داریم این است که همه چیز را می توان با استفاده از نسخه رایگان افزونه انجام داد. برای بسیاری از مشاغل کوچک، این باید برای بهبود فرآیندهای پرداخت و تحویل شما بیش از اندازه کافی باشد.