اهمیت تجربه کاربری و طراحی در تم های واکنش گرا


اینکه بگوییم تجربه کاربری یک عامل مهم در طراحی تم واکنشگرا است، مانند این است که بگوییم ایمنی انسان برای تولید کمربند ایمنی خودرو مهم است.

به عبارت دیگر، دلیل وجود آن و نگرانی اصلی است که باید بر هر تصمیم طراحی تأثیر بگذارد.

البته، این کار با اصول طراحی واکنش‌گرا، از جمله شبکه‌ها، نقاط شکست، و سایر ویژگی‌هایی شروع می‌شود که به تم‌ها اجازه می‌دهد بسته به اندازه صفحه و جهت دستگاه کاربر، خود را مرتب کنند.

با این حال آن را نیز بسیار فراتر می رود. به هر حال، یک پوسته وردپرس که با مشاهده در تلفن همراه طرح‌بندی خود را تغییر می‌دهد، اما به هم ریخته یا ناوبری آن دشوار می‌شود، تنها بازدیدکنندگان را مجبور می‌کند تا دکمه بازگشت خود را پیدا کنند.

در این راهنما، ما به نقش حیاتی طراحی متمرکز بر کاربر در تم‌های واکنش‌گرای وب‌سایت نگاهی عمیق خواهیم داشت.

تجربه کاربری چیست و چرا اهمیت دارد؟

تجربه کاربری (اغلب به اختصار UX) اصطلاحی است که ما برای توصیف تمام جنبه های تعامل و تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما استفاده می کنیم.

این که آیا شما یک شرکت تجارت الکترونیک را اداره می کنید، برای کسب و کار مبتنی بر خدمات خود سرنخ ایجاد می کنید، یا صرفاً تلاش می کنید برای وبلاگ خود مخاطب ایجاد کنید، هدف نهایی هر وب سایتی یکسان خواهد بود:

بازدیدکنندگان را خوشحال کنید تا احساس کنند مجبورند هر اقدامی را که می‌خواهید انجام دهند، خواه خرید یک محصول، پیوستن به لیست ایمیل شما یا درخواست اطلاعات بیشتر باشد.

برای انجام این کار، باید مطمئن شوید که هر تعاملی مثبت است.

به هر حال، تعامل با یک وب سایت باید یک تجربه کارآمد و لذت بخش باشد که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد بدون زحمت به آنچه می خواهند دست پیدا کنند.

ادامه مقاله در زیر

همه اینها دقیقاً همان چیزی است که طراحی UX به آن دست می یابد.

نقش طراحی UX در تم های واکنش گرا

نقش اصلی طراحی UX در تم های پاسخگو، اطمینان از سازگاری است.

مهم نیست که کاربر به یک سایت روی دسکتاپ، لپ تاپ، تلفن هوشمند یا تبلت دسترسی داشته باشد، و مهم نیست که آن سایت را در حالت عمودی یا افقی مشاهده می کند، موضوع باید بتواند با اندازه صفحه نمایش خود سازگار شود و همچنان همان بی عیب و نقص را ارائه دهد. تجربه.

بازدیدکننده وب سایتی که با صفحه نمایش آیفون کوچکتر به سایت دسترسی پیدا می کند، نباید با هیچ یک از مشکلاتی که اغلب در قالب های ریسپانسیو با طراحی ضعیف رخ می دهد، مانند تصاویری که محتوای متنی مهم را پنهان می کنند، عناصر تعاملی که کار نمی کنند، صفحاتی که نیاز به بیش از حد نیاز دارند، مواجه شود. پیمایش یا بزرگنمایی برای یافتن چیزی.

در عوض، آن کاربر آیفون همچنان باید بتواند به اطلاعات، محصولات یا ویژگی‌های مورد نیاز خود با همان سهولت بصری که در حین مرور در دستگاه دسکتاپ از آن لذت می‌برد، پیمایش کند.

ملاحظات تجربه کاربر برای طراحی تم واکنشگرا

موثرترین تم های واکنش گرا آنهایی هستند که با موفقیت اهداف وب سایت را با نیازهای بازدیدکننده هماهنگ می کنند و با برآورده کردن مورد دوم به موارد اولی دست می یابند.

همه اینها با درک عمیق از صنعت، نوع کسب و کار و جایگاهی که موضوع برای ارائه آن طراحی شده است، آغاز می شود. این شامل جمع آوری بینش های ارزشمند در مورد مخاطبان مورد نظر سایت است.

به هر حال، اهداف کسب و کار و نیازهای مشتری از صنعتی به صنعت دیگر به طور قابل توجهی متفاوت است.

به عنوان مثال، هدف اصلی یک صاحب کسب و کار در تجارت الکترونیک، فروش هر چه بیشتر محصولات است. آنها در موقعیت بهتری برای دستیابی به این هدف با ارائه تجربیات خرید در دسترس و لذت بخش، یافتن محصولات دقیق مورد نظر خود بدون هیچ مشکلی، و گذراندن مسیر خود در فرآیند تسویه حساب بدون عارضه، صرف نظر از دستگاهی که استفاده می کنند، هستند.

این نیازها کاملاً متفاوت از نیازهای یک صاحب کسب و کار کوچک است که از وب سایت یک مشاور بازاریابی بازدید می کند تا خدمات خود را استخدام کند.

به این ترتیب، ساخت هر موضوعی باید با پرسیدن سؤالات مهم در مورد کاربر نهایی مورد نظر آغاز شود.

به بیان دیگر:

این افراد چه کسانی هستند و چه می خواهند؟

چگونه بازدیدکننده به طراحی تاثیر نیاز دارد: یک مثال

همه اینها بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید اهمیت دارد.

به عنوان مثال، فرض کنید یک وب سایت برای ایجاد سرنخ و فروش بیمه نامه جدید برای یک شرکت بیمه عمر طراحی شده است. در این صورت، می توان حدس زد که درصد قابل توجهی از مخاطبان آن سال ها بالغ تر خواهند شد.

همچنین احتمال معقولی وجود دارد که این مخاطبان مسن‌تر به احتمال زیاد دارای اختلالات بینایی یا سایر مسائلی باشند که بر توانایی آنها در استفاده از وب‌سایت تأثیر می‌گذارد، که به نوبه خود، بر نوع تصمیم‌گیری در مورد دسترسی طراحان از نظر پالت رنگ تأثیر می‌گذارد. تایپوگرافی و چیدمان

سایر اولویت های اساسی برای طراحی تم های واکنش گرا با UX خوب

1. سازگاری طراحی

قبلاً گفته‌ایم که UX خوب باید تجربیات بصری ثابتی را در همه دستگاه‌ها ارائه دهد، اما توجه به میزان گسترده‌ای که این امر در ساخت تم‌های واکنش‌گرا اعمال می‌شود، مهم است.

اول، عناصر طراحی مانند انتخاب رنگ، فونت و محتوای بصری باید در همه دستگاه‌ها ثابت بماند، زیرا این امر می‌تواند اعتماد و اطمینان را در بازدیدکنندگان ایجاد کند.

از این گذشته، دسترسی کاربران به سایت‌هایی که به طور مرتب در دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند، بسته به محیط فعلی‌شان غیرعادی نیست، مثلاً رایانه رومیزی در محل کار و تلفن اندرویدی خود در خانه در عصر.

اگر زیبایی‌شناسی کلی یک وب‌سایت از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر بسیار متفاوت باشد، ممکن است کاربر تصور کند در مکان اشتباهی فرود آمده یا به طور تصادفی به یک سایت جعلی که توسط کلاهبرداران راه‌اندازی شده است، دسترسی پیدا کرده است.

2. سازگاری در ویژگی ها و عملکرد

مهمتر از حفظ زیبایی شناسی ثابت، تم های پاسخگو باید اطمینان حاصل کنند که ویژگی های یکسان در همه اندازه ها و جهت های صفحه نمایش قابل دسترسی هستند.

اگر کاربر بتواند فرمی را پر کند، محصولی بخرد یا از ابزاری روی دسکتاپ استفاده کند، باید بتواند این کار را در گوشی هوشمند بدون به خطر انداختن عملکرد کلی انجام دهد.

3. طراحی برای صفحات لمسی

روزهایی که تنها راه تعامل با یک وب سایت، استفاده از یک ماوس ناجور که به یک رایانه رومیزی متصل شده بود، گذشته است.

این روزها، افراد بیشتری از نمایشگرهای لمسی روی تلفن‌ها و تبلت‌های خود استفاده می‌کنند، به این معنی که از انگشتان یا قلم خود برای تعامل با سایت‌ها استفاده می‌کنند. به این ترتیب، طراحی تم واکنش‌گرا باید با افزودن ویژگی‌های لمسی مانند اهداف بزرگ‌تر، این موضوع را در نظر بگیرد. دکمه های Call to Action

4. اولویت بندی مهم ترین مطالب

حفظ سلسله مراتب محتوا برای ایجاد تجربیات کاربر بهینه که به کسب و کارها در دستیابی به اهدافشان کمک می کند، ضروری است.

مهم‌ترین اطلاعات یا ویژگی هر صفحه معین باید همیشه ابتدا بارگذاری شود، و مهم‌ترین مورد بعدی مستقیماً بعد از آن بارگذاری شود، و به همین ترتیب تا زمانی که کاربر همه چیز مورد نیاز خود را از آن صفحه داشته باشد.

برای مثال، برای یک صفحه محصول تجارت الکترونیک، این به معنای عنوان دقیق محصول، قیمت گذاری، خلاصه ای از ویژگی ها و مزایای کلیدی و دکمه افزودن به سبد خرید باید همیشه در بالای صفحه باشد، با محتوای پشتیبانی اضافی مانند به عنوان نظرات مشتریان و توضیحات گسترده محصول که بعداً در صفحه قرار می گیرند.

این امر زمان تصمیم گیری آگاهانه خرید مشتریان را کاهش می دهد و تجربه مثبتی را برای آنها فراهم می کند که احتمالاً منجر به فروش می شود.

مزایای ارائه تجربه کاربری بهینه در قالب های وردپرس واکنش گرا

اگر همه موارد بالا را خوانده اید، باید ایده خوبی در مورد اینکه چرا تجربه کاربری با کیفیت برای طراحی تم واکنش گرا بسیار مهم است، داشته باشید.

هنگامی که یک کاربر وارد وب سایتی می شود که به نظر می رسد خوب است و استفاده از آن آسان است، احتمال بیشتری دارد که در آنجا باقی بمانند و حتی بازگردند و نوعی وفاداری طولانی مدت ایجاد کنند که می تواند منجر به تعامل بیشتر و تبدیل بیشتر شود.

این امر باعث تقویت کسب و کار صاحب وب‌سایت می‌شود و به این معناست که آنها احتمالاً به توسعه‌دهنده‌ای که تم را از او خریده‌اند اعتماد می‌کنند و زمانی که زمان ایجاد یک وب‌سایت جدید فرا می‌رسد به او باز می‌گردند.

با این حال، زمانی که کاربر در وب سایتی که تحت تأثیر طراحی کاربر قرار می گیرد، روی صفحه نمایش می افتد، این اتفاق نمی افتد. همچنین در وهله اول، این فرآیند جذب آن کاربران به وب سایت است.

اگرچه این عاملی است که اغلب نادیده گرفته می شود، اما قابلیت استفاده نقش مهمی در بهینه سازی موثر موتورهای جستجو دارد.

گوگل وب‌سایت‌هایی را دوست دارد که تجربیات کاربری عالی را در همه دستگاه‌ها ارائه می‌دهند و در نتایج جستجو به سایت‌های سازگار با موبایل اولویت بیشتری می‌دهند. گوگل همچنین سایت هایی را که به سرعت بارگذاری می شوند، به خصوص در دستگاه های تلفن همراه بسیار دوست دارد. طراحی تم‌های واکنش‌گرا با استفاده از کد تمیز و مینیمالیستی، بارگذاری تنبل داخلی، و تا حد امکان درخواست‌های HTTP کمتر، همگی می‌توانند عملکرد سایت را بهبود بخشند و منجر به رضایت کاربران، کاهش نرخ پرش و پتانسیل افزایش SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) شوند. ) رتبه بندی

اهمیت تجربه کاربر و طراحی در تم های واکنش گرا: افکار نهایی ما

در این راهنما، مشاهده کرده‌اید که چگونه حفظ تجربیات مثبت در چندین دستگاه برای صاحبان وب‌سایت و کاربران نهایی مفید است.

شما همچنین برخی از عوامل مهم را یاد گرفته اید که باید در طراحی متمرکز بر کاربر در نظر گرفته شوند، مانند اولویت بندی سلسله مراتب محتوا، طراحی برای کاربران صفحه لمسی، و حفظ ثبات در زیبایی شناسی و عملکرد.

اگر آخرین چیزی باشد که دوست داریم امروز بردارید، این است:

تست کنید، تست کنید و دوباره تست کنید.

ممکن است موضوعی داشته باشید که متقاعد شده باشید که یک سایت برای پیمایش و استفاده در همه دستگاه ها آسان می شود، اما فقط به این دلیل که شما با آن سایت مشکلی ندارید به این معنی نیست که هیچ کس دیگری این کار را نخواهد کرد.

به همین دلیل است که تست واکنش‌پذیری پوسته وردپرس شما اهمیت دارد، همچنین دعوت از دیگران برای اجرای آزمایشی آن، یادداشت هر گونه مشکلی که در طول مسیر با آن مواجه می‌شوند، و اصلاح آن طراحی تا زمانی که بدون نقص باشد، اهمیت دارد.

این کار را فقط یک بار انجام ندهید.

با ظهور فناوری جدید و گسترش قابلیت‌هایی که تم‌ها می‌توانند ارائه دهند، و با ظهور دستگاه‌های جدید با اندازه‌های صفحه‌نمایش متفاوت، ممکن است متوجه شوید که موضوع زمانی ایده‌آل شما دیگر قادر به پاسخگویی به نیازهای کاربران مدرن نیست.

با در نظر گرفتن این موضوع، لازم است از پیشرفت‌های جدیدی که ممکن است بر قابلیت استفاده از تم شما تأثیر بگذارد، باخبر شوید و آزمایش‌های منظمی را اجرا کنید تا مطمئن شوید که همچنان حداکثر ارزش را برای صاحبان سایت و کاربران به طور یکسان ارائه می‌کند.

برای نمونه‌هایی از تم‌های وردپرس که تجربیات کاربر بهینه را ارائه می‌کنند، راهنمای ما را در مورد بهترین تم‌های واکنش‌گرای امسال ببینید.





منبع: https://wplift.com/importance-of-user-experience-and-design-in-responsive-themes