انتقاد مولر گوگل از شرکت‌های منفی سئو و رد کردن لینک


جان مولر اخیراً اظهارات محکمی را علیه شرکت‌های سئو که سئو منفی ارائه می‌کنند و سایر آژانس‌هایی که خدمات لغو پیوند را خارج از هدف مورد نظر ابزار ارائه می‌دهند، بیان کرد و گفت که آنها از مشتریانی که بهتر نمی‌دانند، «نقد نقد» می‌کنند.

در حالی که بسیاری مکرراً می گویند که مولر و سایر کارمندان گوگل حتی در موضوع رد کردن پیوندها مبهم هستند.

با این حال، واقعیت این است که مولر و سایر کارمندان گوگل به طور مداوم از استفاده از ابزار رد پیوند استفاده نکنید.

این ممکن است اولین باری باشد که مولر واقعاً سئوکارانی را به تصویر می‌کشد که به طور آزادانه رد کردن لینک‌ها را در یک نور منفی به تصویر می‌کشند.

آنچه منجر به سرزنش جان مولر شد

زمینه نظرات مولر در مورد سئو منفی و شرکت های رد لینک با توییتی توسط رایان جونز آغاز شد (@RyanJones)

رایان توییت کرد که از اینکه تعداد زیادی از سئوکارها به طور مرتب لینک های رد کردن را ارائه می دهند، شوکه شده است.

او توییت کرد:

من هنوز از اینکه چند سئو به طور مرتب لینک ها را رد می کنند شوکه هستم. چرا؟ مگر اینکه آنها را اسپم کرده باشید یا یک اقدام دستی داشته باشید، احتمالاً ضرر بیشتری نسبت به فایده دارید.”

دلیل شوکه شدن رایان به این دلیل است که گوگل به طور مداوم ابزاری را برای رد کردن لینک های پولی/هرزنامه ای که سایت ها (یا سئوگرهای آنها) مسئول آن هستند توصیه می کند.

و با این حال، ما اینجا هستیم، یازده سال بعد، و SEO ها هنوز از ابزار برای حذف انواع دیگر ابزارها سوء استفاده می کنند.

در اینجا اطلاعات پس زمینه در مورد آن است.

لینک Disavow Tool

در اواسط دهه 2000، قبل از آپدیت پنگوئن در آوریل 2012، بازار آزاد پر رونقی برای پیوندهای پولی وجود داشت. تجارت پیوندهای پولی خیره کننده بود.

من یک ناشر با حدود پنجاه وب‌سایت را می‌شناختم که هر ماه یک چک 30000 دلاری برای میزبانی پیوندهای پولی در سایت خود دریافت می‌کرد.

حتی با وجود اینکه من به مشتریان خود توصیه کردم که از آن استفاده نکنند، برخی از آنها همچنان پیوندها را خریداری کردند زیرا می دیدند که دیگران آنها را می خرند و از آن دور می شوند.

به روز رسانی پنگوئن باعث از بین رفتن رونق فروش لینک شد.

هزاران وب سایت رتبه بندی خود را از دست دادند.

سئو سایت ها و وب سایت های آسیب دیده تحت فشار تماس با تمام سایت هایی که لینک های پولی را از آنها خریداری کرده اند برای درخواست حذف آنها تحت فشار قرار می گیرند.

بنابراین برخی از جامعه سئو از گوگل خواستند راه راحت تری برای رد کردن لینک ها ارائه دهد.

ماه ها گذشت و پس از مقاومت در برابر درخواست ها، گوگل تسلیم شد و ابزار انکار را منتشر کرد.

گوگل از همان ابتدا هشدار داد که فقط از ابزاری برای رد کردن لینک هایی استفاده کند که ناشران سایت (یا سئوی آنها) مسئول آن هستند.

بند اول از اعلامیه اکتبر 2012 گوگل ابزار رد کردن پیوند هیچ شکی در زمان استفاده از ابزار باقی نمی گذارد:

“امروز ما ابزاری را معرفی می کنیم که به شما امکان می دهد پیوندهای سایت خود را رد کنید.

اگر از یک اقدام دستی هرزنامه بر اساس ‘پیوندهای غیر طبیعی’ که به سایت شما اشاره می کنند مطلع شده اید، این ابزار می تواند به شما در رسیدگی به این مشکل کمک کند.

اگر این اعلان را دریافت نکرده اید، این ابزار به طور کلی چیزی نیست که باید نگران آن باشید.

پیام واضح تر از این نمی توانست باشد.

اما در برهه‌ای از زمان، رد کردن پیوند به سرویسی تبدیل شد که برای پیوندهای تصادفی و «به دنبال هرزنامه» اعمال می‌شود، که ابزاری برای آن نیست.

پیوند Disavow ماه ها طول می کشد تا کار کند

حکایت های زیادی در مورد رد کردن لینک وجود دارد که به سایت ها کمک کرد تا رتبه خود را دوباره به دست آورند.

آنها دروغ نمی گویند، من افراد معتبر و صادقی را می شناسم که این ادعا را مطرح کرده اند.

اما موضوع اینجاست، جان مولر تأیید کرده است که فرآیند رد کردن پیوند ماه ها طول می کشد تا از طریق الگوریتم گوگل کار کند.

گاهی اوقات اتفاقاتی می افتد که به هم مرتبط نیستند، هیچ ارتباطی ندارند. فقط اینطور به نظر می رسد.

جان به اشتراک گذاشت که چه مدت طول می کشد تا رد کردن پیوند در یک وب مستر پاتوق کار کند:

با توجه به این مورد خاص، جایی که شما می گویید یک فایل انکار ارسال کرده اید و سپس رتبه بندی کاهش یافته یا نمایان شدن کاهش یافته است، به خصوص چند روز بعد، من فرض می کنم که این موضوع ارتباطی ندارد.

بنابراین، به‌ویژه با فایل Disavow، اتفاقی که می‌افتد این است که وقتی پیوندهایی را که به نوعی به وب‌سایت شما اشاره می‌کنند، دوباره پردازش می‌کنیم، آن فایل را در نظر می‌گیریم.

و این فرآیندی است که به صورت تدریجی در یک دوره زمانی اتفاق می‌افتد که من انتظار دارم در طول یک دوره تأثیر بگذارد… نمی‌دانم… شاید سه، چهار، پنج، شش ماه… آن جهت

بنابراین اگر می گویید که یک افکت را ظرف چند روز دیدید و این یک اثر واقعاً قوی بود، فرض می کنم که این افکت کاملاً با فایل Disavow ارتباطی ندارد. … به نظر می رسد شما هنوز متوجه نشده اید که چه چیزی ممکن است باعث این موضوع شود.

جان مولر: شرکت‌های سئوی منفی و عدم استفاده از لینک در حال ساختن مطالب هستند

متن برای درک آنچه گفته شد مهم است.

بنابراین در اینجا زمینه برای اظهارات جان مولر است.

یک سئوکار به توییت رایان در مورد اینکه از تعداد سئوکارانی که مرتباً لینک ها را رد می کنند، شوکه شده است، پاسخ داد.

فردی که به رایان پاسخ داد در توییتی گفت که رد کردن لینک ها هنوز مهم است، آژانس ها خدمات سئوی منفی را برای از بین بردن وب سایت ها ارائه می دهند و رد کردن لینک راهی برای مبارزه با لینک های منفی است.

سئو (SEOGuruJaipur) توییت کرد:

گوگل همچنان جریمه هایی را برای بک لینک ها اعمال می کند (به عنوان مثال، به روز رسانی 14 دسامبر، بنابراین رد کردن لینک ها همچنان مهم است.”

SEOGuruJaipur در مرحله بعد شروع به توییت در مورد شرکت های سئو منفی کرد.

شرکت‌های سئو منفی آنهایی هستند که لینک‌های اسپم را به رقیب مشتری می‌سازند تا رتبه رقیب را کاهش دهند.

SEOGuruJaipur توییت کرد:

آژانس‌های زیادی وجود دارند که به رقبای خود خدمات ارائه می‌دهند. آنها برای رقبا بک لینک هایی مانند نظرات، نشانک گذاری، فهرست راهنمای و ارسال مقاله در سایت های با کیفیت پایین ایجاد می کنند.

SEOGuruJaipur به بحث در مورد لینک سازان سئو منفی ادامه داد و گفت که فقط سایت های با اعتماد بالا از لینک های منفی سئو مصون هستند.

او توییت کرد:

«آژانس‌ها می‌دانند که چه نوع پیوندهایی به وب‌سایت آسیب می‌رسانند، زیرا آنها برای مدت طولانی این کار را انجام می‌دهند.

فقط برای سایت های بسیار قابل اعتماد به سختی می توان آن را کاهش داد. حتی برخی از آژانس ها ضمانت بازگشت پول را نیز ارائه می دهند.

آنها همچنین نمونه هایی را با بینش مناسب به شما ارائه می دهند.»

جان مولر پاسخ خود را توییت کرد به توییت های بالا:

اینها همه ساختگی و بی ربط است.

این آژانس‌ها (هم آن‌هایی که ایجاد می‌کنند و هم آن‌هایی که انکار می‌کنند) فقط چیزهایی درست می‌کنند و از کسانی که بهتر نمی‌دانند پول نقد می‌کنند.»

سپس شخص دیگری به بحث پیوست:

مولر پاسخی را توییت کرد:

وقت خود را روی آن تلف نکنید. به جای آن کارهایی را انجام دهید که سایت شما را می سازد.”

بیانیه بدون ابهام در مورد سئو منفی و خدمات لغو لینک

بیانیه ای از جان مولر (یا هر شخص دیگری) زمانی که از متن خارج شود ممکن است با اظهارات قبلی در تضاد باشد.

به همین دلیل است که من نه تنها اظهارات او را در متن اصلی خود قرار دادم، بلکه تاریخ یازده سال پیش را نیز که بخشی از آن بحث است، قرار دادم.

واضح است که جان مولر احساس می‌کند کسانی که خدمات سئو منفی می‌فروشند و کسانی که خدمات انکار را خارج از هدف مورد نظر ارائه می‌کنند، در حال «ساختن چیزها» و «نقد کردن» به مشتریانی هستند که ممکن است «بهتر نمی‌دانند».

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Asier Romero




منبع: https://www.searchenginejournal.com/googles-mueller-slams-negative-seo-link-disavow-companies/478348/