اگر یک فروشگاه WooCommerce دارید، می دانید که درک رفتار مشتریان چقدر مهم است. ردیابی رفتار مشتری به شما این امکان را می دهد که نقاط دردناک را در قیف فروش خود شناسایی کنید، بفهمید چه چیزی باعث فروش می شود و کمپین های بازاریابی خود را بر این اساس بهینه کنید.
با این حال، ردیابی رفتار مشتری ساده تر از انجام آن است. با وجود پلتفرمها و کانالهای بسیار متفاوتی که برای کسبوکارهای تجارت الکترونیک امروزی در دسترس است، گرفتن یک تصویر کامل از نحوه تعامل مشتریان با فروشگاه شما میتواند دشوار باشد.
آنجاست که تبدیل این افزونه همهکاره ردیابی تبدیلها و رویدادهای آنلاین را در چندین پلتفرم، از جمله Google Ads، آسان میکند. گوگل آنالیتیکس 4، اسنپ چت، فیسبوک، پینترست و تیکتوک از طریق گوگل تگ منیجر. و با مدیر فید محصول خودکار آن، مدیریت فید محصول خود در Google Merchant Center بسیار آسان است.

در این بررسی عملی Conversios، به شما نشان میدهم که چگونه این افزونه را برای ردیابی رویدادهای تجارت الکترونیک و تبدیلها در چندین پلتفرم پیکربندی کنید. چه یک کهنه کار با تجربه تجارت الکترونیک باشید و چه تازه شروع به کار کرده اید، این افزونه ای است که برای درک و تأثیرگذاری بر سفر مشتری خود به آن نیاز دارید.
بررسی اجمالی Conversios: Google Analytics همه کاره، پیکسل ها و مدیر فید محصول برای WooCommerce
Conversios یک افزونه قدرتمند WooCommerce است که به بازرگانان کمک میکند تا عملکرد آنلاین خود را با ادغام با Google Analytics، Google Ads و حساب Merchant Google بهبود بخشند.
با Conversios، می توانید فعالیت و رفتار مشتری خود را در وب سایت خود ردیابی کنید و این بینش ها را به استراتژی های بازاریابی عملی تبدیل کنید تا ترافیک، فروش و درآمد بیشتری ایجاد کنید.
این افزونه طیف وسیعی از ویژگی ها را ارائه می دهد که راه اندازی و استفاده از آن را حتی برای مبتدیان آسان می کند. قابل توجه عبارتند از:
- پیاده سازی مبتنی بر تگ منیجر گوگل
- اتوماسیون ردیابی تجارت الکترونیک Google Analytics 4
- داشبورد گزارش یکپارچه Google Analytics
- ادغام متا پیکسل (فیس بوک + اینستاگرام) برای رویدادها
- ادغام Facebook Conversion API (ویژگی Pro)
- مدیر فید محصول برای Google Merchant Center
عملی با Conversios
در این بخش نحوه راه اندازی و استفاده از Conversios برای وب سایت WooCommerce خود را توضیح خواهم داد.
ابتدا به آن سر بزنید صفحه WordPress.org و افزونه را دانلود کنید. پس از آن، به داشبورد مدیریت سایت وردپرس خود بروید و انتخاب کنید پلاگین ها > جدید اضافه کن. کلیک آپلود افزونه، فایل .zip را که ذخیره کرده اید انتخاب کنید و سپس کلیک کنید الآن نصب کن. پس از نصب، افزونه را فعال کنید.
از طرف دیگر، میتوانید Conversios را مستقیماً از داشبورد سایت وردپرس خود جستجو کنید. انتخاب کنید پلاگین ها > جدید اضافه کن“Conversios” را جستجو کنید و کلیک کنید الآن نصب کن. پس از نصب افزونه را فعال کنید.
ادامه مقاله در زیر
با نصب و فعال شدن Conversios، آیتم جدیدی به نام Conversios را در منوی سمت چپ داشبورد خود خواهید دید. برای دسترسی به تنظیمات افزونه روی آن کلیک کنید.

اولین قسمتی که با آن روبرو می شوید داشبورد است که از شما خواسته می شود حساب Google خود را متصل کنید.
ورود به سیستم با گوگل
استفاده از Conversios به یک حساب Google Analytics نیاز دارد. وقتی داشبورد افزونه را باز می کنید، از شما می خواهد که وارد گوگل شوید. برای افرادی که دارای چندین حساب هستند، یکی را انتخاب کنید که ویژگی Google Analytics را که با Conversios استفاده می کنید، مدیریت می کند.

اتصال Google Analytics
در مرحله بعد، حساب Google Analytics خود را متصل کنید. این را می توان با برچسب گذاری وب سایت خود با استفاده از Google Analytics 4، Universal Analytics یا هر دو انجام داد. پس از انجام، تمام ویژگی های Analytics شما در دو کرکره نشان داده می شود. ویژگی هایی را که می خواهید برای تگ های G4 و Universal متصل کنید، انتخاب کنید.

اتصال گوگل ادز
همگام سازی Google Ads به شما امکان می دهد رفتار مرور بازدیدکنندگان را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید. سپس می توانید کمپین های خود را با اقدامات آن مخاطبان تنظیم کنید. حساب Google Ads موجود خود را انتخاب کنید یا با دریافت پیوند دعوت از طریق Conversios یک حساب جدید ایجاد کنید.

فعال کردن تنظیمات پیشرفته
برای استفاده حداکثری از Conversios و Google Ads، میتوانید تمام تنظیمات پیشرفته موجود در صفحه را فعال کنید. این شامل:
- برچسب بازاریابی مجدد گوگل را فعال کنید
برچسب بازاریابی مجدد پویا را فعال کنید - Google Analytics را با Google Ads پیوند دهید
- ردیابی تبدیل تبلیغات گوگل را فعال کنید
- ردیابی تبدیل پیشرفته Google Ads را فعال کنید
فعال کردن همه تنظیمات به شما کمک می کند تا کمپین ها را بهتر درک کنید و برای بازدیدکنندگان خاص هدف قرار دهید.

اتصال Google Merchant و همگامسازی محصولات
اگر آشنایی ندارید، Google Merchant یک بازار آنلاین رایگان است که در آن می توانید محصولات خود را فهرست کنید. با استفاده از Conversios، می توانید محصولات WooCommerce خود را به خریداران Google متصل کنید، که به طور بالقوه می تواند به میلیون ها نفر در سراسر جهان دسترسی پیدا کند.
اتصال حساب Google Merchant ساده است. دقیقاً مانند Google Ads، میتوانید شناسه تجاری خود را از لیست کشویی انتخاب کنید یا یک شناسه جدید را مستقیماً از منوی افزونه ایجاد کنید.
هنگامی که حساب خود را ایجاد کردید، اعلانی با شناسه حساب تجاری خود دریافت خواهید کرد. کلیک ذخیره و پایان برای ادامه.

پس از اتصال تمام حساب های Google خود (تبلیغات، تجزیه و تحلیل، تاجر)، یک پیام تأیید دریافت خواهید کرد.
در مرحله بعد، محصولات را با Google همگام کنید. برای انجام این کار، روی «همگامسازی محصولات جدید» در زیر برگه خرید Google کلیک کنید. از آنجا، میتوانید محصولاتی را که میخواهید همگامسازی کنید، در پنجره بازشو انتخاب کنید.
در صفحه بعدی، میتوانید انتخاب کنید که کدام ویژگیهای WooCommerce را میخواهید برای محصولات خود در Merchant Center اعمال کنید. پنج ویژگی اول به طور خودکار توسط افزونه Conversios پر می شوند، زیرا آنها اجباری هستند. هنگامی که انتخاب ویژگی های مورد نظر خود را به پایان رساندید، روی “همگام سازی محصولات” کلیک کنید تا فرآیند تکمیل شود.

اکنون که اصول اولیه نصب و پیکربندی Conversios را توضیح دادیم، اجازه دهید نحوه عملکرد این افزونه را توضیح دهم.
ادغام پیکسل
Conversios همچنین ادغام پیکسلی را برای انواع شبکه های اجتماعی ارائه می دهد. می توانید یک پیکسل اضافه کنید:
- ردیابی رویداد متا (فیس بوک).
- ردیابی رویداد تبلیغات مایکروسافت (بینگ).
- ردیابی رویداد توییتر
- ردیابی رویداد Pinterest
- ردیابی رویداد اسنپ چت
- ردیابی رویداد TikTok

نمایش نشان Conversios
همچنین میتوانید نشان Conversios را در فوتر وبسایت خود نمایش دهید تا با مشتریان بالقوه اعتماد ایجاد کنید. این افزونه سه موقعیت نمایش را ارائه می دهد: پایین-چپ، پایین-مرکز، پایین-راست.

قیمت گذاری تبدیل
Conversios به صورت a موجود است افزونه فریمیوم، یعنی می توانید از امکانات محدود آن با هزینه صفر استفاده کنید.
برای ویژگیهای ممتاز مانند ادغام Facebook Conversion API، میتوانید یکی از طرحهای برتر آن را بررسی کنید.
قیمت طرح های پریمیوم:
- شروع کننده – 19 دلار در ماه یا 89 دلار در سال برای 1 وب سایت فعال
- کسب و کار – 49 دلار در ماه یا 189 دلار در سال برای 5 وب سایت فعال
- آژانس – 79 دلار در ماه یا 289 دلار در سال برای 10 وب سایت فعال
- آژانس پلاس – 99 دلار در ماه یا 389 دلار در سال برای 25 وب سایت فعال
Google Analytics، Pixels و Product Feed Manager in One نیز دارای خط مشی بازپرداخت 15 روزه است. به علاوه، روی تمام پلتفرم های اصلی تجارت الکترونیک از جمله Shopify و Magento کار می کند (قیمت گذاری جداگانه اعمال می شود).
حکم نهایی
Conversios یک ابزار قدرتمند برای صاحبان فروشگاه WooCommerce است که می خواهند رفتار مشتریان خود را ردیابی کنند و تجربه خرید خود را افزایش دهند.
با یک فرآیند راهاندازی ساده، این افزونه به شما امکان میدهد دادههای Google Analytics، پیکسلها و مدیر فید محصول را در یک مکان تجزیه و تحلیل کنید.
اکنون می توانید با ترجیحات مشتریان خود آشنا شوید، سپس سفر خرید خود را برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه فروشگاه WooCommerce خود تنظیم کنید.
اتکا به غریزه درونی را متوقف کنید و شروع به استفاده از داده ها برای تصمیم گیری آگاهانه کنید.
منبع: https://wplift.com/conversios-all-in-one-marketing-plugin