آنچه در سال 2023 باید بدانید


در مصاحبه اخیر، رنه ریچی، رابط سازنده یوتیوب، با تاد بوپر، رهبر رشد و اکتشاف یوتیوب، به گفتگو درباره آینده الگوریتم و پیامدهای آن برای سازندگان در سال 2023 نشست.

Beaupre بینش‌های بسیاری را به اشتراک می‌گذارد که می‌تواند به سازندگان محتوا در درک و حرکت در YouTube کمک کند.

این پرسش و پاسخ صریح جزئیات حیاتی را آشکار می کند، مانند:

  • اهمیت تمرکز بر رضایت مخاطب نسبت به دستکاری الگوریتمی.
  • نقش بازخورد مخاطبان و پاسخ های نظرسنجی در اصلاح سیستم توصیه YouTube.
  • استراتژی هایی برای سازندگان برای ایجاد روابط بلندمدت با مخاطبان خود برای موفقیت پایدار.
  • تلاش های اختصاصی YouTube برای حمایت از سازندگان جدید یا کوچکتر.
  • مشاوره در مورد مدیریت محتوای چند فرمتی، چند زبانه و مزایای آزمایش کانال.
  • آینده کشف محتوا در YouTube، از جمله پتانسیل فناوری‌های نوظهور و بهبود رابط کاربری.

این مقاله گفتگوی روشنگرانه آنها را با تمام جزئیات در مورد بهینه سازی محتوای YouTube شما در سال 2023 مرور می کند.

از الگوریتم تا مخاطب: دیدگاهی جدید

س: اصلی ترین چیزی که سازندگان باید برای الگوریتم YouTube روی آن تمرکز کنند چیست؟

Beaupre بر اهمیت فکر نکردن به الگوریتم‌ها، بلکه به مخاطبان تأکید می‌کند. اغلب از سازندگان در مورد بهترین زمان یا فرکانس برای آپلود ویدیوها برای بهینه سازی مطلوبیت الگوریتم سؤال می شود.

Beaupre تغییر دیدگاه را تشویق می کند:

سازندگان اغلب در مورد بهینه‌سازی زمان یا فرکانس آپلود خود برای الگوریتم سؤال می‌کنند. اما ما از سازندگان می خواهیم که تفکر خود را تغییر دهند. آنها به جای تمرکز بر روی الگوریتم، باید روی مخاطب تمرکز کنند. کلمه الگوریتم را در سوالات آنها با کلمه مخاطب جایگزین کنید. ما الگوریتم را برای خدمت به مخاطب طراحی می‌کنیم، بنابراین درک اولویت‌های مخاطب به الگوریتم کمک می‌کند تا محتوای آن‌ها را ترجیح دهد.»

معیار رضایت: دیدگاهی جامع از تعامل

س: آیا می توانید اهمیت معیار رضایت در الگوریتم YouTube را توضیح دهید؟

Beaupre به یک جنبه اساسی از الگوریتم YouTube می پردازد: رضایت مخاطب.

در حالی که زمان تماشا یک عامل شناخته شده است که الگوریتم در نظر می گیرد، Beaupre می گوید که تمام زمان تماشا برابر نیست:

همه می دانند که زمان تماشا یکی از عواملی است که ما به آن نگاه می کنیم. اما ما متوجه شده ایم که همه زمان تماشا برابر نیست. ما همچنین باید ارزشی را که مخاطب از یک ویدیو می گیرد را درک کنیم. برای انجام این کار، نظرسنجی‌هایی درباره توصیه‌ها و ویدیوهای خاص انجام می‌دهیم و آن پاسخ‌ها را به سیستم توصیه می‌دهیم. این به الگوریتم کمک می‌کند تا الگوهای محتوای رضایت‌بخش را شناسایی کند، به سیگنال‌های مختلفی مانند دوست‌داشتن، دوست نداشتن، زمان تماشا و پاسخ‌های نظرسنجی نگاه کند.

یک استراتژی بلند مدت: کلید موفقیت خالق

س: سازندگان برای موفقیت در YouTube چه نوع استراتژی را باید اتخاذ کنند؟

Beaupre می‌گوید سازندگانی که ارزش مخاطب درازمدت را بر بازدیدهای فوری اولویت می‌دهند، در درازمدت بیشتر سود خواهند برد.

او توضیح می دهد که پتانسیل یک ویدیو برای به جا گذاشتن تأثیر ماندگار و تقویت یک رابطه طولانی مدت با مخاطب، به خوبی با رضایت ارتباط دارد.

من به سازندگان توصیه می کنم که به ارزش بلندمدت برای مخاطبان خود فکر کنند. به جای تمرکز بر دریافت تعداد زیادی بازدید در یک هفته، به ایجاد یک تاثیر ماندگار در بین مخاطبان خود فکر کنید. این می تواند به این معنی باشد که آنها می خواهند در آینده به کانال شما بازگردند.”

حمایت از کانال های کوچکتر

س: YouTube چگونه از سازندگان جدید یا کوچکتر که مخاطبان زیادی ندارند پشتیبانی می کند؟

برای سازندگان با مخاطبان کمتر، Beaupre نشان می‌دهد که یوتیوب تیمی دارد که با استفاده از رویکردهای مختلف مانند ارزیابی عناوین و توضیحات ویدیو، به آنها کمک می‌کند تا مخاطبان خود را شناسایی کنند.

ما تیمی داریم که دقیقاً روی این چالش تمرکز دارد. آنها از رویکردهای مختلفی مانند ارزیابی عناوین و توضیحات ویدیوها برای کمک به این سازندگان برای شناسایی مخاطبان خود استفاده می کنند. ما موفقیت سازندگان جدید را در این پلتفرم دنبال می‌کنیم و متعهد هستیم که به موفقیت آنها کمک کنیم.»

محتوای چند قالبی و چند زبانه:

س: سازندگان چگونه باید کانال های خود را با افزایش محتوای چند قالبی و چند زبانه مدیریت کنند؟

Beaupre روی چشم انداز محتوای در حال تحول، از جمله ویدیوهای طولانی، زنده، کوتاه، و پادکست ها دست می زند.

توصیه او به سازندگانی که در این فضا حرکت می کنند این است:

“توصیه من به سازندگان ساده است: “مخاطبان یکسان، همان کانال، مخاطبان مختلف، کانال های متفاوت.” ما به دنبال راه‌هایی هستیم که مدیریت کانال‌های خود را در این دنیای چند قالبی و چند زبانه برای سازندگان آسان‌تر کنیم. ما سازندگان را تشویق می‌کنیم که قالب‌های مختلف را در یک کانال تجربه کنند و ببینند مخاطبانشان چه واکنشی نشان می‌دهند.»

آینده اکتشاف در یوتیوب

س: آینده اکتشاف در YouTube چیست؟

Beaupre با صحبت در مورد چالش ها و فرصت های پیش رو، چندین حوزه تمرکز را برجسته می کند.

اینها شامل استفاده از فناوری های نوظهور، مانند مدل های زبان بزرگ، و لذت بخش تر کردن تجربه کشف است.

ما چندین حوزه تمرکز داریم. ما در مورد فناوری نوظهور مانند مدل‌های زبان بزرگ، که می‌تواند کیفیت توصیه‌ها را بهبود بخشد، هیجان‌زده هستیم. ما همچنین در حال کار بر روی فعال کردن سفرهای یکپارچه کاربر در قالب‌های مختلف هستیم. چالش دیگر این است که تجربه کشف برای کاربران لذت بخش تر شود. ما در حال بررسی فرصت‌هایی هستیم تا رابط کاربری را سرگرم‌کننده‌تر و کمتر فراگیر کنیم.»

کلمات پایانی

Beaupre با این پیام امضا می کند که الگوریتم YouTube الگوریتم مخاطب را در اولویت قرار می دهد رضایت.

با ایجاد ارزش بلندمدت برای مخاطبان خود، درک نیازهای آنها و آزمایش با فرمت های مختلف، می توانید بهتر با اهداف پلتفرم هماهنگ شوید و موفق شوید.


منبع: یوتیوب

تصویر ویژه ایجاد شده توسط نویسنده با استفاده از Midjourney.




منبع: https://www.searchenginejournal.com/youtubes-algorithm-what-you-need-to-know-in-2023/488048/